Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > mooi (bij een ander) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : mooi (bij een ander)
termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-03-06 - 21:03:05 send message to termaat

http://i87.photobucket.com/albums/k159/tuinman_2006/roofvogel001.jpg
dit is natuurlijk een prachtige vogel, alleen de plek waar hij (of zij,vrouwtjes sperwer?) zit zint me totaal niet.
en het is al helemaal balen als je 's avonds thuis komt en je ziet dit.


http://i87.photobucket.com/albums/k159/tuinman_2006/roofvogel002.jpg


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-06 - 21:07:14 send message to Papegaaienboer

Wat is daar door het gaas getrokken? een rosekaketoe?
Heb zelf ook wel eens vogels verspeeld aan een sperwer maar nooit groter dan een grasparkiet.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-03-06 - 21:07:20 send message to termaat

dit zijn veertjes van een rubino bourke pop, net 2 eitjes in het blok liggen. ze leeft nog wel maar is flink beschadigd, aan de snavel en kop door tegen het gaas vliegen en op het onderlijf doordat ze geraakt is door de vogel.
nu maar hopen dat ze het haalt, de man is ook beschadigt aan de kop.
ik vind de roofvogels echt geweldig, maar kreeg vanmiddag toch wel een dubbel gevoel toen ik thuis kwam van mijn werk


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-06 - 21:09:15 send message to Papegaaienboer

Zo dat was een snelle reactielaugh :D. Ja die heeft wel ongeveer dezelfde kleur veren als een rose, vergissing mijnerzijds. En het formaat van die vogel past ook beter bij een sperwer als prooi.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-06 - 21:10:48 send message to Papegaaienboer

Maar hopelijk red je pop het wel, de eitjes zou ik me nu even minder druk om maken. Sterkte met deze tegenvaller.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-03-06 - 21:15:06 send message to termaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik reageer niet altijd zo snel hoorwink ;)
mijn moeder paste vandaag op bij ons en kon deze foto maken, slechts op 5 meter afstand.
is het trouwens wel een vrouwtjes sperwer? ik weet namelijk niet zo heel veel van roofvogels


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-03-06 - 22:57:05 send message to rupicola

Dubbel gaas en dit probleem is voor altijd over!


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-03-06 - 23:02:30 send message to Hobby-handel

quote
Dubbel gaas en dit probleem is voor altijd over!

Waarom is het dan over?
De bourkeparkiet is toch niet gepakt, ze heeft zich beschadigd door het in paniek een uitweg zoeken. Dubbel gaas lost dan echt niks op. 10 dubbel misschien wel, dan zien ze elkaar niet meer wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-06 - 23:16:50 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daar zit wat in.sad :(
Het is ook de schrik reactie van je vogels welke veel schade aanricht.Een vogel breekt zo zijn nek tegen de gaas als hij wil vluchten, daar helpt geen dubbel gaas aan.

Groeten Meyerwink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-03-06 - 23:38:39 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

(correcties)


Bij mij komen de sperwers bijna dagelijks letterlijk over de volières.
(Kennelijk liggen mijn volières precies op de route van hun dagelijkse patrouilles.)

Mijn vogels (Pyrrhura) schieten dan allemaal naar de binnenverblijven om vervolgens korte tijd daarna weer naar buiten te gaan.
De amazones vliegen alleen terug onder een afgedekt deel en gaan niet naar binnen!

M.a.w. de vogels moeten natuurlijk wel een beetje weg kunnen komen van het gevaar!

Ook de buizerds zijn regelmatig in de buurt en komen ook wel eens wat al te dicht over.

De reactie op de buizerds is over het algemeen overigens veel minder heftig.
Dit heeft waarschijnlijk alles te maken met het aanzienlijk grotere verrassingseffect van de sperwers.

N.B. Tot op heden heb ik echt nog nooit enig nadeel (ook niet t.a.v. het broedproces) van dit gedrag kunnen vaststellen.

Nogmaals, de vogels moeten natuurlijk wel een veilig heenkomen kunnen zoeken in dekking c.q. een binnenverblijf.




tuga
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-03-07 - 08:38:48 send message to tuga

Ik woon ook mooi achteraf maar heeft wel als resultaat dat ik bijna geen vogels in buitenvolieres kan hebben alles geprobeerd en en ook bijna is zich al een keer dood geschrokken. Alle soorten parkieten, ik heb een keer gezien dat een bergparkiet zo dood neerviel bij een aanval van een buizerd, die gaan gewoon dansen op de voliere. Moet ze met de er afslaan met de hark. De enige parkiet die het altijd volhoud is de halsbandparkiet.

vr gr Gerjan


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-03-07 - 09:49:17 send message to blg

Woon in de bebouwde kom, regelmatig de torenvalk op bezoek en soms de sperwer.
Vroeger op school geleerd de merel is een schuwe bos vogel, zo passen zich ook de roofvogels aan.
Een oplossing kan zijn span op 10 cm. grof kippen gaas over de volière, klappen ze daar eerst op en ze kunnen er niet overheen lopen, werkt ook tegen katten op de volière.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-03-07 - 13:02:48 send message to Karel

Het is zo te zien idd een sperwerwijfje.

Zoals rupicola al zegt veroorzaken sperwers (en haviken) over het algemeen meer onrust dan buizerds en torenvalken. Dat is hier bij onze volieres ook zo. Blijkbaar herkennen ze de Acipiters als typische vogeleters.
Het is zelfs zo sterk dat een getrainde torenvalk wegvlucht voor een sperwer, maar blijft zitten als er een buizerd overvliegt.

Het spannen van een net op 10cm van het gaas helpt goed. Ik heb zelf een gedeelte van een voliere die vaak werd aangevallen overspannen met een camouflage-net (te koop in de dump) en dat staat nog aardig ook.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-03-08 - 20:42:25 send message to medaar

aan vliegroute, saboteren met zilverpapieren slingers . molentje zetten van Kermis. met veel kleur. op 10.meter van de volière hoger dan die bomen. of wel er op????


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-08 - 20:57:29 send message to Papegaaienboer

Ik wil al die troep niet rond mijn volieres. Ik heb nu de zijwanden goed afgeschermd met coniferen en platen zodat de roofdieren alleen nog aan de voorkant bij de vogels kunnen komen.
Inmiddels hebben de vogels geleerd dat als ze gewoon achterin blijven zitten er niets aan de hand is. Ze zijn vaak slimmer dan wij denken.

Alleen jonge vogels weten dit nog niet en blijven aan het gaas hangen, rond het uivliegen zet ik dan plexiglas voor het hok tot de jongen goed kunnen vliegen.


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2008-03-09 - 16:59:38 send message to 112marc112

hoi,

ik heb een oplossing
je moet dubbel gaas
pakken en dan de
binneste laag niet
al te strak hangen
want dan veert het
mee en dan breken ze
de nek niet en de
sperwers kunnen er
niet bij. wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede