Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tropen na buiten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tropen na buiten
marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-05 - 15:02:38 send message to marco20

ik wilde enkele goulds en papegaaiamadines na buiten doen in een voliere . er zit geen nachthok aan . waneer kan ik ze het beste na buiten doen .


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-03-05 - 15:15:41 send message to cocobar

Na de ijsheiligen (what's in a name) is volgens mij het aangeraden moment. Na half mei dus, is de kans op nachtvorst miniem, maar hou ook altijd rekening met de situatie op dat moment buiten en het mogelijke verschil met binnen. Hou dit zo klein mogelijk!

Ondanks dat het zonnetje al een lentegevoel opwekt, is het nu nog veel te koud.


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-05 - 15:35:57 send message to marco20

okee dus ronds april mei zoiets is de beste tijd . de vogels zitten nu verwarmd in een schuur en op zolder op 22 graden .


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-03-05 - 16:07:49 send message to hoogervorst

Marco na de ijsheiligen is na 15 mei en dus zeker niet april. na ijsheiligen lijkt mij idd ook de beste tijd, zeker nu je al aangeeft dat de vogels op ruim 20 graden zitten.

Ronald


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-03-05 - 16:27:50 send message to goulds

Als de nachten warmer zijn dan +10 gr C. en dat langer dan een week.

Maar houdt idd de datum na 15 mei aan zit je 99% goed.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-03-05 - 21:19:55 send message to lZebravinkjel

Als de vogels op 22 graden zitten dan zou ik zelfs nog veel langer wachten! Eind juni om er zeker van te zijn dat het goed gaat en er geen dooien vallen. Dat werd mij destijds door een koudkweker aangeraden, om ze pas midden zomer in de buitenvoliere te laten.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-03-06 - 00:04:40 send message to cocobar

Je kan intussentijd de temperatuur binnenshuis geleidelijk laten zakken, totdat je niet meer verwarmt.

Doe het niet overhaast en hou de reactie van goulds zeer goed in de gaten.


Toen ik begon met goulds kwamen ze van een kweker die ze bij 24°C liet kweken. Die temperatuur heb ik dan gedurende een aantal maanden langzaam laten zakken tot 8°C.
Elk teken van zwakte bij de goulds werd genoteerd (vleugels laten zakken, bol zitten, passief worden) en deze werden uitgeselecteerd en terug verkocht aan warmkwekers.

De overgebleven goulds werden dan na de ijsheiligen in de buitenvolière losgelaten en zijn sindsdien altijd buiten gebleven (reeds 3jaar). In de winter zitten ze wel volledig afgeschermd van vocht en tocht, achter plexiglas. En dankzij de zachte winters heb ik ze nooit naar binnen moeten halen.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-03-12 - 16:25:56 send message to digipeet58

zeker nu niet naar buiten.
ben het eens met de anderen: eerst temperatuur geleidelijk aan lager zetten, dan pas naar buiten. eind april begin mei. Ook zeer belangrijk is het dat de voliere beschut staat.
anders liever later dan te vroeg en zeer goed in de gaten houden. succes verder.
groeten van Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede