Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Veelkleurenvink Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Veelkleurenvink
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-04-09 - 12:11:35 send message to Niltava

Ik heb al een paar jaa een koppel veelkleurenvinken, nu begint echter de "pop" blauwverkleuring te krijgen. Kan dit een man zijn of kunnen poppen op latere leeftijd ook nog kleur krijgen.
Maw tot wanneer kunnen ze verkleuren tot hun echte geslacht?

Niltava


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-04-09 - 22:39:03 send message to pitylus

beste vriend het zou best kunnen dat je pop verkleurd want met amerikaanse vinken weet je nooit het eerste jaar of je een pop heeft of een man .
Normaal komen ze het tweede jaar op kleur ik weet nu niet hoelang jij deze pop al heeft het kan zijn dat die vogel erg jong was wanneer je ze gekocht heeft . Maar het is ook zo dat oudere vogels bv blauwe bisschoppen de poppen na drie of vier jaar blauwe pluimen krijgen op de kop dat je zou denken dat het een man gaat worden maar het blijft een pop .ik zou zeggen wacht rustig af en panikeer niet.Want als het twee mannen mochten zijn en ze zitten samen denk ik dat ze zouden vechten tegen elkaar want het zijn ook nog erg agressieve vogels tegen elkaar .dus wacht rustig af veel succes .
groetjes rudy.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-04-10 - 10:26:06 send message to Niltava

Ik heb ze nu zo'n drie jaar en ze hebben nog nooit aanstalten gemaakt om te broeden en zitten ook nooit bij elkaar in de buurt.
Als ik de kleuren van de "pop" zie, de verkleuring lijkt ze/hij zelfs meer op een indigovinkman te lijken.


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-02-21 - 20:48:09 send message to Stick

Het zou wel eens goed kunnen dat je veelkleurenpop een indigopop is! de poppen van passerina's lijken onderling goed op elkaar en de poppen van indogovinken krijgen met de ouderdom wat meer blauw in de veren! Ik hoop voor jou dat je toch nog een koppel te pakken krijgt en kan kweken met deze prachtige veel te weinig gekweekte vogel!!

mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede