Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > administratie verplicht bij deel Cites-vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : administratie verplicht bij deel Cites-vogels
tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-03-03 - 15:36:56 send message to tonnl

NIEUWSBRIEF COM NEDERLAND 3-3-2008

LAATSTE NIEUWS CITES-BUREAU
Als organisatie hebben we de laatste tijd regelmatig meldingen gekregen dat er intensief wordt gecontroleerd op de naleving van de CITES verordening, en vooral het bijhouden van de registratie.
Met de A.I.D. en Bureau LASER is hierover gesproken, en in de volgende Nieuwsbrief wordt een en ander nog eens duidelijk uiteengezet.

Vriendelijke groeten
Bart Braam
Secretaris


Nieuwsbrief
februari 2008

Regeling Administratie
Omdat nog niet iedereen bekend is met de Regeling Administratie geven wij hier een korte uitleg.
Voor levende dieren die tot een beschermde diersoort horen, moet u in bepaalde gevallen een
registratie bijhouden. Dit is bepaald in de ‘Regeling Administratie bezit van en handel in
beschermde dier- en plantsoorten’ van de Flora- en faunawet.
Voor welke dieren moet u een registratie bijhouden?
U moet een registratie bijhouden voor de volgende levende, in gevangenschap gefokt en geboren
dieren:
•Vogels, opgenomen in Bijlage A
•Gewervelde dieren (geen vogels), opgenomen in Bijlage A
•Vogels en andere uitheemse gewervelde dieren, opgenomen in Bijlage B. Er geldt een
uitzondering voor vogels die zijn voorzien van een naadloos gesloten pootring (als
bedoeld in de Regeling afgifte en kenmerken gesloten pootringen en andere merktekens)
en voor vogels die zijn opgenomen in Bijlage I van de Regeling Administratie.
•Dieren, opgenomen in Bijlage IV van de Habitatrichtlijn (Richtlijn 92/43/EEG).
Meer informatie?
Kijk voor de volledige ‘Regeling Administratie bezit en handel in beschermde dier- en
plantensoorten’ op onze website: www.minlnv.nl/loket. Klik op ‘Vergunning en ontheffing’,
‘CITES’, ‘Wet- en regelgeving’ en klik op ‘Nationaal’. Heeft u nog vragen dan kunt u contact
opnemen met het CITES-bureau.
Op de website van UNEP-WCMC kunt u met de Latijnse naam van uw dier of plantsoort nagaan
onder welke CITES-Bijlage de soort valt. Klik op 'Animals' (dieren) of 'Plants' (planten). Vink
vervolgens 'Soorten’ aan en klik op ‘Zoeken’. Vul (een deel van) de Latijnse naam in bij 'Genus' en
klik op ‘Display Details’. Tenslotte ziet u onder het tabblad ‘Legal’ welke Bijlage van toepassing is.
Neem bij twijfel altijd contact op met het CITES-bureau.
Link: www.unep-wcmc.org/eu/Taxonomy/index.cfm
Contactinformatie
U kunt het CITES-bureau bereiken op de volgende manieren:
Telefoon
Voor algemene vragen kunt u op werkdagen tussen 08.30 en 16.30 uur gratis bellen met Het LNVLoket:
0800-22 333 22. Vanuit het buitenland: +31 592 332958. Voor specifieke vragen belt u
tussen 14.00 en 16.00 uur. U wordt dan doorverbonden met een medewerker van het CITESbureau.
Post (ook voor het toesturen van aanvraagformulieren)
Dienst Regelingen / CITES-bureau
Postbus 19530
2500 CM Den Haag

U kunt uw fax voor het CITES-bureau faxen naar: 070-37 86 139. Vermeld duidelijk op de fax dat
deze bestemd is voor het CITES-bureau.
Het CITES-bureau is ook per e-mail bereikbaar: cites@minlnv.nl.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-03-03 - 17:41:07 send message to Wickingh

Hallo Ton,

zijn er ook richtlijnen hoe de registratie moet worden bijgehouden?

mvg Frank


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-03-04 - 00:25:14 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op de ongelooflijk lastige website van het ministerie staat die regeling uitgelegd, hier een directe link naar het document.
http://www.hetlnvloket.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=25544 (pdf-bestand)

Groeten, Ton.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-04 - 14:30:47 send message to Papegaaienboer

Kijk dat is nog eens informatie waar je wat aan hebt.
Dit is wat Martijn109 in een ander topic de das om heeft gedaan omdat zijn administratie van 2 vogels niet was genummerd.
Ik heb sindsdien maar even snel nummers gezet voor mijn Cites 1 vogels en nu ook maar even bij de ongeringde voor de zekerheid.

Bedankt voor deze post.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-03-04 - 20:04:36 send message to lennard

Papegaaienboer wat bedoelt ut met nummer. gewoon nummeren vanaf 1? of het nummer op de citespapieren?

Lennardhappy :)


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-03-04 - 21:01:50 send message to ROCIO

Je moet een doorgenummerd boek werk (schrift) hebben met andere woorden er mag niet een bladzijde uitgescheurd zijn dat maakt het weer ongeldig het komt vrij precies het mag ook niet op schijf

gr wybe


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-05 - 12:00:14 send message to Papegaaienboer

Volgens mij weten ze bij het Citesbureau zelf niet eens wat de bedoeling is gezien de tegenstrijdige antwoorden die je daar krijgt. Maar volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat je vanaf 1 optelt maar of je bij een andere soort dan opnieuw mag beginnen met tellen of door moet tellen is mij ook niet duidelijk.
Overigens moet het nummer van het Citesdocument inderdaad ook in je administratie worden vermeld.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-03-05 - 12:55:58 send message to wiechmann

eb=n het is makkelijk voor de belastingdienst.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2008-03-05 - 15:14:07 send message to dijkkamp

quote
eb=n het is makkelijk voor de belastingdienst.



ja en wat wil je hier mee zeggen


marcellevers
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-03-07 - 07:04:31 send message to marcellevers

http://www.nbvv.nl/downloads/controle_aivd_politie.pdf

als je dan bij Informatie via de vogelbonden zij houden ook een administratie bij dit artikel is alleen als je geen ringen om de vogels heb Inport vogels daar goed de administratie van bewaren


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-03-07 - 14:17:44 send message to ParkietenPeter

laugh :D
eb=n = en
wink ;)

"Ken ik effe vanguh".


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-03-07 - 14:43:13 send message to wiechmann

parkietenpeter

dat bedoel ik inderdaadlaugh :D


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2008-03-07 - 21:13:28 send message to dijkkamp

quote
ParkietenPeter
Moderator
Posts :2663

2008-03-07 - 14:17:44

--------------------------------------------------------------------------------

eb=n = en


"Ken ik effe vanguh".


wiechmann
Website Member
Posts :313

2008-03-07 - 14:43:13

--------------------------------------------------------------------------------
parkietenpeter

dat bedoel ik inderdaad




vogels vangen bedoel je of ben je er op tegen dat iemand die geld verdient met vogels belasting moet betalen



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-03-08 - 09:20:05 send message to wiechmann

ieder moet belasting betalen naar wat hij/zij verdiend

en als ieder dat nu doe dan betaal ieder die alles eerlijk officiel doet ook minder.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-03-08 - 09:21:02 send message to wiechmann

ieder moet belasting betalen naar wat hij/zij verdiend

en als ieder dat nu doe dan betaal ieder die alles eerlijk officiel doet ook minder.

en gelijk om misverstanden te voorkomen ik doe het officiel met inschrijving bij kvk


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-03-08 - 10:46:11 send message to Wickingh

Ik snap best dat degene die professioneel met vogels bezig is, het een doorn in het oog is dat de ""hobbiest"" geen afdrachten doet.
Natuurlijk is er dan sprake van concurrentievervalsing.
Maar waar ligt de grens tussen hobby (mag geld kosten) en professionalisme (moet geld opleveren)?

Mvg Frank



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede