Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodrugparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodrugparkiet
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-03-02 - 18:36:19 send message to turbos

Heb een paar opaline roodrugparkieten gekocht,en lees hierover recessief geslachtgebonden bij het kweken.Wil dit zeggen mannetjes zijn als de man gekleurd of wat betekent dit eindelijk als er jongen zijn ??Bedankt voor de tips.
Groeten Chris;happy :)wink ;)shocked 8O


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-03-05 - 06:29:36 send message to turbos

Hallo iedereen ,
Kan er mij iemand helpen over de verzorging en de kweekwijze van de opaline roodrugparkiet.Bedankt voor de reacties.
Groeten Chrissad :(sad :(sad :(wink ;)


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-03-06 - 16:50:44 send message to Leandro

Roodruggen zijn vrij makkelijk te kweken.
Als verzorging raad ik het aan niet in kweekkooien te stoppen.
Bij mij eten ze gewone parkieten zaad met eivoer.
Fruit en groenten eten ze bij mij niet zo graag.


Mvg,leandro.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-09 - 17:19:53 send message to denegon

Als je een koppel opaline roodruggen hebt dan komen er opaline jongen uit.
Zou je een wildkleur mannetje hebben en die vererft opaline zou je wildkleuren en opaline jongen kunnen krijgen.
In de kweekperiode willen de mannen nog wel eens agresief zijn naar de pop omdat ze niet mogen paren daarom is het beter om ze in wat grotere kooien te houden. Ook als de pop aan het broeden is, is het verstandig om niet te veel opruiend voer te geven dus gewoon zaad en wat groente en fruit is voldoende.
Zijn er jongen dan wel weer eivoer en kiemzaad geven.
roodruggen kunnen meerdere nesten in een jaar doen dus let op als de jongen zijn uitgevlogen dat de man er niet achter aan gaat jagen. Doet hij dit dan de jongen uitvangen. 3 weken na het uitvliegen kunnen de jongen zelf eten en kun je ze appart zetten.

Hier nog wat extra info
De roodrug is al na 10 tot 12 maanden broedrijp. ze zijn niet kieskeurig in het uitzoeken van een broedblok dit broedblok moet alleen wel de juiste groote hebben. Maten van broedblokken 25 cm diep 25 cm breed en 35 cm hoog. Het invlieg gat is 6 cm doorsnede. Als de vogels in het broedblok kunnen zullen ze ook meteen aan de slag gaan. De pop zal als hij het eerste ei gelegd heeft om de dag een ei leggen. Het aantal eieren ligt tussen de 3 en de 7 eieren. 20 dagen nadat de pop is gaan broeden zal het eerste ei uit komen. Een dag of 2 voordat de eieren uitkomen is het aan te raden om het nest wat vochtig te maken. Na ongeveer 30 á 35 dagen vliegen de jongen uit. Ze zitten dan al helemaal in de veren. De ouders zullen de jongen nog enige dagen voeren. Merkt men dat de ouders de jongen gaan verdrijven dan wordt het tijd om de jonge vogels apart te zetten. Maak het blok schoon en hang het weer terug en de vogels zullen meteen weer een nieuw nest gaan maken.

groetjes en veel plezier met je vogels Egon


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-03-16 - 19:18:22 send message to turbos

Hallo Deon en Leonardo,

Bedankt voor de goede tips ,Zijn bezig met een nestblok te kiezen maar heb ze nog niet zien koppelen,hopelijk lukt het nog wel.

Groeten Chris.happy :)wink ;)


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-03-16 - 19:22:54 send message to turbos

Heb vanmiddag wat tijd gehad om mijn vogels te observeren en heb gezien dat sommige vogels eten overgeven aan andere soorten.Zo wil de turquisine overgeven aan de barraband,de roodrugman aan een bourke,en een swift aan een turquisine .Is dit een normaal verschijnsel of is dit een teken dat ze beginnen broedrijp te worden.Zitten allemaal samen in een gemengde grote vogeliere.happy :)wink ;)


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-03-16 - 20:19:55 send message to Leandro

Roodruggen bij andere kromsnavels in broedperiode ; Dat hoor je niet vaak laugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede