Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke ligging is het beste voor een voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke ligging is het beste voor een voliere
bryanvoliere
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-03-02 - 17:19:03 send message to bryanvoliere

ik wil graag weten naar welke richting de voliere het beste gerichtkan zijn?

ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-03-02 - 17:59:32 send message to hj de graaf

de open kant naar het oosten

- minste kans op inregenen
- je heb de morgen zon
- geen te felle middag zon zomers
- meestal hebben west/noorden wind dus weinig
wind in de voliere

mvg, H.J de Graaf


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-03-02 - 18:50:45 send message to johanblok

In de winter kan de oostenwind er dan wel heel makkelijk in, hoewel dit niet heel vaak voorkomt, kan deze wel zeer koud zijn.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-03-02 - 19:27:04 send message to P.Rooth

Ik heb de beste ervaring met volieres die op het oosten gericht zijn beter voor de vogels is maar dat verschilt van soort tot soort dacht ik , gewoonlijk staan bij de meeste mensen wel een schutting of dichte beplanting tegen al te koude winden heb zelf hiervoor een bamboesoort gepoot die in een jaar 3 a 4 meter hoog wordt ( miscantus giganticum ).
Woon zelf landelijk en had m'n volieres zo ingericht 3 meter buitenren 2 meter nachthok (hierachter een voeder/loopgang )waar alleen aan de bovenkant een raam zat van 60 cm waarachter een zitstok en aan andere kant nachthok een zitstok evenals natuurlijk een in de buitenren in de tuin was amper begroeiing want we waren pas vehuist en een tuin moet groeien zodat de harde steenkoude wind eigenlijk vrij spel had , bij de elfstedentocht in 78 of 79 bestierf ik het bijna van de kou deed m'n volieres in gedeelten had een stel Halsbanden waarvan de man waarschijnlijk opgeschrikt was in de nacht en aan het gaas was gaan hangen vond hem dood onderin de voliere na de koudste nacht van die winter ik meen 22 graden vorst .
Buiten de halsband geen enkel probleem bij m'n vogels ondervonden zelfs m'n splendids zaten overdag fier op stok in de buitenvlucht maar ik voerde wel veel exstra zonnepitten en honing .
Omdat ik het niet kon uithouden bij zo'n koude heb ik de voorkant van de voliere afsluitbaar gemaakt met een invliegluik wat ik nog steeds zo heb en vind dat wel ideaal , af kunnen sluiten bij te koud- of slecht weer .
Een tweede deel staat op het zuiden en heeft omdat daardoor de zon soms ongenadig kan bakken een mogelijkheid om de nachthokken zomers meer open te houden verder kweekt het er prima in maar met andere soorten dan de volieres op het oosten .
Misschien een idee ?
Groeten uit Pingjum Fr



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede