Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > extra dikke eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : extra dikke eieren
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2004-04-07 - 21:13:54 send message to hjvdlindehof

hallo div. van mijn koppels grote park. leggen dit jaar extra dikke eieren,ook zit er veel verschil in de legdagen soms wel 5 dgn.ook zijn veel eieren onbevr. op dit moment ong. 70% .mijn vogels zitten op 3 verschillende plaatsen .broedkooien, dichte buiten volieres en open buiten volieres ik heb het laatste jaar naar beste weten gevoerd: gerantsoeneerd,1deel zaad 1deel orlux eivoer nat voor gr. park. en 1 deel pellets aangevuld met wat rosebottels wortels e.d. omdat in dit menu iets te weinig vit. E zit voer ik dit afgepast en in goede verh. door het eivoer samen met een beetje CA .tevens geef ik maagkiezel en het water zit in een drinkflesje .op de grond liggen tegels en het geheel is redelijk schoon ,dus volgens mij is alles optimaal RA RA HOE KAN DIT OF WAT IS DE OORZAAK


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-04-07 - 22:02:17 send message to Mario

Ik heb er dit jaar bij mijn zebravinken ook veel last van super grote eieren dit zijn eieren met een dubbele dooier.
Maar hoe dit komt???
Enkele ervaren kwekers zeggen dat alle afwijkingen in de kweek met het weer te maken hebben.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-04-08 - 00:50:47 send message to erik

Heren

Zijn jullie iets nieuws gaan gebruiken met name calcium preparaten ?

Erik


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-04-08 - 01:06:49 send message to Mario

Noppes


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2004-04-08 - 22:19:48 send message to hjvdlindehof

ik geef 2 gram vogelmineralen per kg. voer,dit is ong.1,5 gr calcium,om de ca/fosfor verhouding te verbeteren.ik ben er trouwens wel van overtuigd dat het hier niet door komt,ook niet door het weer.elk jaar zijn er wel mensen die het weer de schuld geven en elk jaar zijn er mensen die heel goed en heel slecht kweken. ik zit zelf te denken aan een te hoog eiwit percentage. dit zit op ong.15/16%.of misschien zijn de vogels te snel in conditie gebracht.ik voer nl. vanaf febr. de helft van de zaden gekiemt


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-04-09 - 11:17:38 send message to kakatoe

ik geef gewoon zaden en eivoeren er zijn bij mij al 70% wat niet uit komt of is onbevrucht of dat er jongen dood gaan
dit is wel in een nieuwe voliere net klaar
niemand zal weten waar het aan ligt waarschijnlijk daar zijn dan eens in de natuur moeten gaan kijken wat daar een vogel tot zich neemt en hoe de kweek bij die vogels gaat dan kan men pas de oorzaak vind van de problemen bij vogels in gevangenschap



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede