Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wanneer nestblok in buitenvlucht ophangen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wanneer nestblok in buitenvlucht ophangen.
postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-01-29 - 22:46:01 send message to postvogel

Hallo
Ik ben wel benieuwd wanneer je de keuze maakt om de nestblokken in de buitenvluchten op te hangen?
Ik zelf laat het weer meetellen maar zijn er ook andere gebruiken(b.v iemand houdt een datum aan of laat de nestkasten gewoon het hele jaar hangen).Leek me leuk om iemand anders zijn ideetjes daarover te horen.
Groet Chris.


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-01-30 - 09:16:04 send message to Martien Strijdveen

Hallo
nou dat ligt er aan om welke vogels het gaat,die van mij b.v.b.de Grote Alexanderparkiet laat ik altijd hangen,wat ik wel doe is schoon maken en voorzien van nieuw materiaal na het broeden
Deze vogels zitten er ook in als het niet zo warm is


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-01-30 - 12:56:36 send message to lZebravinkjel

Dit jaar was voor het eerst dat ik (een gedeelte van) mijn nestkasten het hele jaar heb laten hangen. Dit omdat ik vogels heb die in het najaar broeden.

Normaliter hang ik de nestkasten er pas midden maart in, tot eind september. Afgezien van een paar warme slaapnesten.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2008-01-30 - 16:16:46 send message to Ruben89

hallo,

ik heb ook alle vogels 100% buiten zitten, dus geen nachthok ofzo. Maar ik heb de nestkasten er al vast in gehangen want de grote parkieten hadden er al zin inwink ;). De conclury's hadden namelijk de eieren al op de grond liggen, en de roodvleugels zaten ook al in een hoekje op de grond. Nu ik de blokken er in heb is dat over en zitten ze wat in het blok te spelen. Zodra ze er aan toe zijn zullen ze wel beginnen neem ik aan.
veel succes.

groetjes, ruben


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-01-30 - 20:14:23 send message to P.Rooth

Ikzelf laat de blokken gewoonlijk hangen , tegen de tijd dat het broedseizoen nadert voor die soorten die dan broeds worden worden de blokken gereinigd voorzien van tabakstelen waarop dan het nestmateriaal komt wat weer afhankelijk is van de soort vogel .
De invlieggaten worden bijna geheel dichtgetimmerd met een dun latje , dan knaagt de pop er net zolang aan dat ze er door kan , dit bevordert de broeddrift .
Kakarikis broeden als ze de broedblokken houden ( 2 per stel ) het hele jaar door wat dus niet de bedoeling is , die krijgen de broedblokken pas weer terug nadat de laatste jonge vogels zo'n 5 maanden uitgevlogen zijn .


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-30 - 22:27:24 send message to denegon

Aangezien ik pruimekoppen heb en die broeden redelijk vroeg (maart april).
heb ik de blokken gehangen in november maar nog wel dicht en in 21 januari open gedaan.
Ik ben toen ook de voeding meer eiwit rijk gaan maken. de caiques die altijd een blok hebben zijn op deze voeding meteen gaan reageren en paren nu goed dus wie weet komen de caiques en de pruimekoppen tegelijk op eieren.



groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede