Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > cites. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-08 - 13:05:02 send message to P.Rooth

Gerben voor je uitkijkt naar Cruentatas sluit dan eerst een rechtsbijstandverz af , niet dat ze over het algemeen de expertise in huis zullen hebben maar voor het geval dat .
Zijn er de citespapieren bij de cruentatas geen enkel probleem .
Maar er loopt n.l nog een zaak bij het citesbureau die ze aangehouden hebben .
Dit gaat over m'n kweekstel Goffins deze zijn niet geringd en niet gechipt (hiervan moest ik FF aantonen hoe IK ze geimporteerd had )het aardige is dat ik voor de vogels wel een ontheffing gekregen heb in 1996 en deze heeft geen uiterste houdbaarheidsdatum opgeprikt gekregen zodoende rechtsgeldig en dat begrepen ze bij het citesbureau niet !
Zelf een ontheffing verlenen en niet weten wat hiervan de juridische gevolgen zijn ?
Mooi toch ?
Heb het geluk dat bij wijziging van de flora en faunawet de oude vergunningen en ontheffingen intact gebleven waren maar zou dat niet het geval zijn komen ze helemaal om in het werk en dat kunnen ze nu al niet aan vandaar het rommeltje .
De ellende is dat er mensen zijn die de pineut zijn van de een of andere overspannen ambtenaar die na het kwartetten de papieren niet leest en gelijk begint te blaffen en de een na de andere onzin op papier zet .
Blijft dat er op het forum nu 2 mensen staan die gedonder met het citesbureau hebben .

Maar wie weet nog hoe het gegaan is enkele jaren geleden met die zwarte kakatoes ?
Wat ik er nog van weet is dat er vele doodgegaan zijn en de nog in leven zijnde vogels volkomen gestrest zo niet op sterven na dood .

Dan heb je toch wat aan een goede rechtsbijstandverz

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-08 - 13:08:40 send message to P.Rooth

Erika je kunt ze ook mailen geven ze antwoord op

Adres te vinden met Google gewoon cites intikken kom je een eind heen

Paul



erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-08 - 16:25:22 send message to erika

he bedankt voor de tip, daar ga ik eens naar kijken !


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-08 - 19:05:49 send message to ineznick

Hallo paul,
ik vind allemaal heel naar voor je , maar je kunt het wel heel mooi verwoorden. En ik heb nogal een goede fantasie, dus ik zie ze zo al zitten kwartetten daar bij dat cites bureau.
Met jou cites papieren en die van mij , alles door elkaar heen, wat een zooitje zou je dan krijgen.
Als ik er aan toe ben , dan mail ik je wel even.

gr gerben


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-09 - 20:52:49 send message to P.Rooth

Ineznick gewoon blijven lachen en proberen de lol ervan in te zien en zeker als je sterk staat kan dat .
Hou van alle correspondentie met de dames/heren van het citesbureau de orginele stukken indien mogelijk vast en van de aanvraagformulieren voor citesverg een copie of 2 bewaren .
Stuur NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT ORGINELE CITESDOKUMENTEN OP ALS JE ER GEEN COPIE VAN GEMAAKT HEBT ( ) dat is alleen nodig als de vogel gexporteerd word en als de vogel overleden is ( kost dus vogel en een postzegel )
Ik zie je mail wel verschijnen en hoop dat je een mooi stel zal vinden

GRT Paul


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-02-09 - 22:32:51 send message to johanblok

Een idee: stuur ze een kwartetspel, dan hebben ze onze papieren niet meer nodig. Als dan ook nog over vogelsoorten gaat, levert het ook nog meer determinatiekennis op. laugh :D


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-10 - 10:58:52 send message to ineznick

ook een goed idee!
gr gerben


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-12 - 12:56:17 send message to P.Rooth

Johan dan het liefst een kwartetspel met bedreigde uitheemse vogels en in competitieverband met de dames/heren van het AID wink ;)kunnen ze mogelijk de verschillen eens onderkennen want het schijnt erg moeilijk te zijn .
Paul


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-02-03 - 16:30:22 send message to Peggy

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Beste mensen.
omdat dit al een oud topic is, en er waarschijnlijk vast het eea veranderd zal zijn begin ik toch even opnieuw met vragen zonder dat ik naar dit topic gelinkt wordwink ;)

als het goed is moet ik via deze link ringen bestellen.
http://www.nbvv.nl/ringen/downloads/AanvraagformringenLNV.pdf

beide ouders hebben wel een certificaat met ring nummer maar geen geslacht erop.

deze zou ik al kunnen bestellen voordat er al eitjes liggen?

dan krijg ik dus de ringen opgestuurd, en de NBvV geeft die gegevens door aan het ministerie, en dan kan ik via het min. van landbouw de papieren aan vragen zodra de jongen geringd zijn?
aangezien elk certificaat per vogel is, dus ring nummer moet dan bekend zijn uiteraard.

klopt dit zover?
zo ja? komt er nog meer bij kijken.
zo nee? gaarne een duidelijke uitleg hier over, zomaar naar Google gaan geeft niet zomaar de juiste info, daar staat héél veel waardoor je nogal verward raakt ahum.

alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord.
groeten Peggy.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2011-02-03 - 17:46:05 send message to rajar

Per 1 februari is nogal wat veranderd.
Je kan dan alleen nog maar met je digi d een cites aavragen. En dit alleen met behulp van de nodige codes die de dienst regelingen op moet sturen.
Dit moet dan allemaal makkelijker en sneller gaan.
Ik heb er vandaag over gebeld maar ze weten er nog niets van.


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2011-02-03 - 18:49:49 send message to Peggy

oké dank je, maar dan bedoel je het aanvragen van de certificaten?
en die lijst van de ringen waar ik de link van had geplaatst?
klopt dat nog wel?
er is geen haast bij hoor, maar liever bijtijds dan te laatwink ;)

want ik had wel iemand aan de lijn van de NBvV, maar kon niets opschrijven op dat moment, werd ook steeds weer verwezen naar hun site.

tja... en zo zie je maar, ze blijven veranderen.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2011-02-04 - 08:46:43 send message to rajar

Dit gaat over cites vogels.
Zoals de cruentata,kleine geelkuif enz.



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede