Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > prijs voor een pennant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : prijs voor een pennant
petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2008-01-23 - 13:37:54 send message to petro

hallo,
wat mag een pop blauwe pennant split geel kosten.de vogel is van 2003.

mvg,petro


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2008-01-23 - 18:03:40 send message to petro

niemand een indicatie wat zo'n vogel moet kosten.
of moet je er ook rekening mee houden dat zij split is voor geel en word dit ook doorgerekend in de prijs?


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-01-24 - 21:37:36 send message to postvogel

Dat is moeilijk te zeggen als het een splitvogel is is ie wel iets duurder.


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2008-01-31 - 15:27:41 send message to petro

ok bedankt


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-01-31 - 15:58:01 send message to pier

hoi Petro

in het boekje van parkietenfederatie richtprijzen staan de blauwe aan 55 euro en de gele 130 euro.Voor een split vogel mordt meestal iets meer dan de helft van de kleurvogel gevraagd.Ik denk dus dat je rond de 80 euro kunt vragen.Maar houd er wel rekening mee dat de richtprijzen nog al eens kunnen verschillen met de vraagprijzen.

Groetjes Pierre


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-01 - 21:41:54 send message to pietparkiet 10

split vogel niks niet duurder je krijgt er hetzelfde voor als de wildkleur waarom omdat je het bij de meeste niet kan zien aan de buiten kant en je het maar moet geloven als je mzzl hebt kan je hem kwijt voor iets meer maar dan moet je een liefhebber hebben die je gelooft


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-02-01 - 22:47:02 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik weet niet of dit klopt maar op de lijst met richtprijzen van de parkieten societeit staat;
Splitvogels kosten ongeveer de helft van de aangegeven prijzen.(prijzen van wildkleur)
Het lijkt me dus sterk dat je er veel meer voor kunt vragen dan voor en natuurkleur. Het hangt dan ook nog van de liefhebber af hoe graag hij deze vogel wil hebben en wat hij er voor over heeft.

Groeten Meyerwink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-02-01 - 23:34:02 send message to Karel

In de meeste gevallen is een split vogel natuurlijk duurder dan een wildkleur. Hoe zeldzamer en duurder de mutant is, hoe duurder de split. Lijkt me logisch.

De berekening van Pierre komt nmm heel aardig in de buurt.

Natuurlijk gaat het hier ook om vertrouwen, maar als ik een zelfgekweekte splitvogel te koop zou hebben en de koper gelooft me niet, mag hij gerust rechtsomkeer maken.happy :)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-02 - 20:33:38 send message to pietparkiet 10

kom maar eens bij een handelaar aan dat je zeg maar 10 split vogels voor welke kleur dan ook hebt je krijg er geen euro meer door en ik zelf geef het er ook niet voor want je moet eerst maar zien of het zo is en karel dan ga ik toch rechts omkeer ik zou er geen euro meer voor geven ben al zoveel keer belaserd en dan zeggen ze wel je kan terug komen maar dat doe je ook niet als je 2 uur moet rijden


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-02-02 - 21:09:57 send message to karis69

Je kunt je vogels ook ergens anders kopen als bij een handelaar.
Ik kweek pyrrhura mutaties, en je kunt hier de jongen komen bekijken, als ze bijvoorbeeld nog onder de ouders liggen, dan weet je wel of ze zeker of niet split zijn.


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2008-02-03 - 13:10:54 send message to De Tol

Als je niet meer voor een spl vogel wild geven dan voor een wildkleur dan zou je wel nooit spl Krijgen want er is geen een die ze verkoopt voor de prijs van een wildkleur bvb spl gele koning krijg je echt niet voor €125.00
Als er iemand is die denkt dat het wel kan mag mij de spl verkopen voor prijzen van wildkleuren
maakt niet uit wat voor soort !!!!!!!!!!!!


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-02-03 - 13:17:41 send message to postvogel

Piet krijgt over een paar jaar misschien wel gelijk als de wildkleuren bijna niet meer te krijgen zijn,maar volgens mij zijn de splitten nu wel iets duurder.Als je een split koopt is het ook een kwestie van vertrouwen.Eerlijk zijn duurt het langst.
Groet Chris.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-03 - 15:54:20 send message to pietparkiet 10

maar de tol ik wil ze wel verkopen aan je maar je kan het niet zien hoor en zie dan je wildkleur maar kwijt te raken en nog iets ik geloof geen mens meer


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-02-03 - 16:09:57 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat het ook afhangt waar de vogel split voor is en om welke soort vogel het gaat.
Splitvogels van nieuwe kleuren zullen misschien meer opbrengen dan de splitvogels van de al oudere mutaties. En zelfs dan is het nog wat de gek er voor geeft.

Groeten Meyerwink ;)


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2008-02-03 - 16:39:36 send message to De Tol

Als we mekaar niet meer kunnen vertrouwen dan kan je nooit meer een vogel bij een ander kopen
want je gaat toch altijd op het vertrouwen een vogel kopen wildkleur of split met een wildkleur kan net zo goed wat mee zijn wat je niet kan zien


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-02-03 - 17:25:10 send message to meyer

quote
Als we mekaar niet meer kunnen vertrouwen dan kan je nooit meer een vogel bij een ander kopen


Je zou ze de kost moeten geven... helaas!!!

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede