Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jongen uitgevlogen help Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-01-21 - 18:51:21 send message to kaapsen

Keurig Tim,trouwens OOK dan worden het nog tamme jonge vogels in de toekomst hoor,alleen moet je je er dan in de laatste zeg drie weken iets meer mee bemoeien.

Gr Kees.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-26 - 17:41:31 send message to dun grijzeroodstaart

hallo , vandaag nog eens goed de jongen bekeken , maar ik vind dat de 3jongen wel erg donzig zijn op de borst en ik zie eigenlijk geen veren of iets waarvan het lijkt dat de jongen geplukt worden !
zou dit mischien door de voeding komen ?
ik geef toch een zo gevarieerd mogelijk , wel zijn de grijze uiteraard een beetje kieskeurig .

ik geef zaad/kiemzaad/eivoer door mekaar gemengd en vitatotaal vn avian en carmix en dan nog geregeld wat groente en fruit wat ze slecht eten op de appels en manderijnen en sinaasappels na dan !
ik vraag me af wat het kan zijn , heb het nog nooit eerder gezien bij de jongen van dit koppel maar het zal wel aan de voeding liggen , want de eerste 3 jongen heb ik groot gebracht met kaytee en die waren ook zo mooi grof en helemaal puntgaaf in de veren .
ik denk dat je de natuurlijkevoeding toch niet na kunt bootsten en dan de jongen als je ze natuurbroed laat doen iets minder snel groeien of net wat ik nu weer meemaak dat ze nog veel dons hebben op de borst !
als de jongen zelfstandig eten haal ik ze bij de ouders weg en dan even aankijke hoe het zich herstelt , de jongen zien er voor de rest prachtig uit !



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-26 - 20:45:17 send message to dun grijzeroodstaart

niemand die mischien weet wat het kan zijn ?
of zal het vanzelf weg trekken ?

mvg


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-27 - 10:35:14 send message to denegon

Hoi Tim ik heb het plukken met een koppel pruimekoppen gehad. perfecte ouders maar wel de jongen voor de helft geplukt.
Na dat de jongen 3 weken waren uitgevlogen heb ik ze uitgevangen en appart gezet met zijn 4tjes bij elkaar. eten deden ze toen zelf en alles ging goed en ze zijn helemaal perfect in conditie gekomen. een mnd of 3 later niets meer te zien van het plukken. het koppel is het altijd blijven doen ook al gaf ik meer eivoer of groente schijnt er in te zitten.
groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-27 - 13:58:31 send message to dun grijzeroodstaart

hoi egon ,

het zou kunnen dat 1 van de ouders het doet maar vind het zo vreemd dat nu in 1keer wel voorkomt en bij de vorige nesten niks aan de hand was ook natuurbroed.

ik kijk het wel aan en het zal wel weer bijtrekken daar ben ik nie bang voor maar dacht dat mischien iemand er een antwoord op wist .

bedankt voor je berichje .

gr

Tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-28 - 01:25:10 send message to tonnl

Wat je nog vergeet is wat fraaie foto's te plaatsen. Voor hetzelfde geld zijn het alleen maar sterke verhalen van je dat je weer jongen hebt.... razz :p


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-28 - 09:37:40 send message to dun grijzeroodstaart

laugh :Dlaugh :Dlaugh :D ik zal vanmiddag is wat foto,s maken .

ze draaien dr eigen altijd om en dus zal de borst niet echt zichtbaar zijn , maar ik doe mijn best.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-28 - 10:03:28 send message to dun grijzeroodstaart

hierbij de jongen zoals je ziet donzig op borst .
wel trekt het bij , want bij het oudste jong is het al wat minder dus mischien heeft de pop toch geplukt ?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-28 - 10:14:28 send message to dun grijzeroodstaart

wel de foto,s erbij plaatsen haha













tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-28 - 13:37:59 send message to tonnl

Erg mooi!
Ik ben weer trots op je. wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-28 - 13:54:03 send message to denegon

Echt erg is het niet alleen wat op de borst dat trekt wel bij hoor Tim De pruimekoppen van mij die deden het een stuk erger bij de jongen. komt wel goed
goedbezig weer mooie jonge birdys
groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-28 - 16:52:20 send message to dun grijzeroodstaart

o gelukkig om dat te horen egon !
ja ik ben er ook trots op , maar was wel even een tegenslag toen ik zag dat ze nog niet helemaal in de veren zaten , ik dacht wat nou alweer !?
zodra de jongen zelf eten zet ik ze in de ren ernaast zodat ze de ouders nog wel kunnen zien , ik merk wel dat de pop weer veel in het blok aan het graven is en de man agressief word , dus ik maar volgende week het blok even dicht voordat ik met een uitgelegde pop zit want die blijft maar leggen lijkt wel .

bedankt voor jullie reactie ,

maar jullie kunnen er ook wat van , want jullie ook heel wat moois zitten wink ;)wink ;)

gr

Tim



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 92 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede