Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broeddrift en eivoer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-01-21 - 16:49:45 send message to roodmus

Karel.

Ik ga er vanuit dat de vogels in het najaar winter een minder uitgebreid voer krijgen tot in de winter alleen hardvoer.
Eind winter voorjaar weer opvoeren waardoor ze na mijn idee ook in broedstemming komen,door net als in de natuur wat meer en rijker voedsel vinden,maar of ik dat juist heb....???????


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-01-21 - 17:58:02 send message to karis69

Jouw redenatie klopt helemaal Roodmus, zo deed ik het ook altijd.
Alleen ben ik nog niet begonnen, met het eivoer en lichttijd op te voeren, vandaar dat ik verbaast was, over zoveel broedende koppels.

Gisteren even gekeken, en de eerste 3 pyrrhuras zijn uit het ei, dus ben er maar wat blij mee.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-01-21 - 22:23:21 send message to roodmus

Pcies veel plezier er mee.happy :)happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-28 - 12:41:49 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik begin mij af te vragen, of de broeddrift meer gestimuleerd wordt door andere randzaken, als door dierlijke eiwitten.



Hey karel hoe gaat het de lades zijn perfect joh lekker makkelijk schoon te houden.
maar nu on topic.
Ik heb vorig jaar bij de caiques heel het jaar door het zelfde voer gegeven en toen kreeg ik in november bij al de caiques eieren.
al de nesten zijn niet echt goed gegaan. heb uiteindelijk een vogel overgehouden uit 10 eieren. alles was wel bevrucht.
of het de onervarenheid was van de jonge koppels die ik heb of dat het in de winter was weet ik niet.
Ik heb toen met wat kennissen een gesprek gehad en ben gaan kijken of ik door het varieren van eivoed (ook kiemzaad) de kweekperiode in de lente kan krijgen.

Ik heb tussen sept--nov geen eivoer gevoerd
dec en januarie langzaam opbouwen en ga vanaf nu weer voeren zoals altijd.
de vogels hebben niet in november gelegd en maken ook nog geen aanstalte wat ik wel zie is dat ze vanaf begin januari weer meer in het blok zitten en ook wat kleine takjes versnipperen.

Aangezien ik er voor heb gezorgd dat de caiques elkaar niet kunnen zien (anders schreeuwen ze heel de dag door) weet ik niet of ze elkaar beinvloeden met balts en paar gedrag. (de drie koppels hebben wel alle 3 in november / december gelegd)
Ik zal laten weten of het broeden in de lente gaat gebeuren. als alles nu wel goed gaat hou ik het voersysteem wel zo aan
groetjes egon


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-11 - 21:36:07 send message to whitebulldog

had nu met deze strenge vorst ook gewoon mijn vogels op (onbevruchte ) eieren zitten, en niets veranderd.
hebben wel kunstlicht ( dus langer dan buiten) maar verder niets (bewust) gestimuleerd met voeding of wat dan ook, de andere vogels doen niets, dus denk dat er zo nu en dan ook toevalstreffers tussen kunnen zitten?



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede