Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kraai zoekt goed huis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kraai zoekt goed huis
Seizel
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-01-16 - 13:37:03 send message to Seizel

Ben op zoek naar iemand die kraaien houdt of bekend is met deze vogels. Heb sinds de zomer een kraai in de tuin ( kwam hier toen hij plus minus 3 weken oud was ) die helaas een veren probleem heeft en dus niet kan vliegen op dit moment. Is door de verzorging voor mij ontzettend tam, maar zoek toch eigenlijk iemand al kraaien houdt en waar hij bij kan. Hij zit niet in een kooi en loopt hier dus vrij rond. Mocht je hem een goed huis kunnen bieden , dan hoor ik het graag.


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-01-16 - 17:16:45 send message to Asura

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij hadden ze bij het NOP (papegaaien opvang in Oerle/Veldhoven) een paar jaar geleden een voliere met kraaien. Als je niemand kunt vinden, kun je hem misschien daar heen brengen?

Hoewel hij het misschien in het wild nog best lang kan volhouden hoor. Bij mijn vader in de buurt zit al jaren een kauw met een lamme vleugel (waardoor hij dus niet meer kan vliegen) maar het lukt hem toch om genoeg voedsel te vinden en te ontsnappen aan roofdieren happy :)


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-01-16 - 21:14:45 send message to marcelj

Ja dat laatste kan ik beamen, hier in de buurt zit ook al jaren een kouw met een lamme vleugel.
Ik vraag me wel af wat dat veerprobleem van de kraai is.


Seizel
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-01-16 - 21:26:40 send message to Seizel

Heb de kraai van jongs af aan opgevangen en kon toen hij vleugels kreeg een beetje vliegen. Hij zag er al raar en niet gezond uit toen ik hem kreeg. Na verloop van tijd zijn de vleugels lijkt wel aan de punten afgebroken en heeft hij nu nog kleine vleugels. Ik heb een filmpje op Youtube gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=Ns6ChptO7TU


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-17 - 00:11:41 send message to tonnl

Daarom mogen ook alleen erkende opvanginstanties vogels opvangen, die zijn deskundig.


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-01-17 - 20:58:41 send message to marcelj

Seizel, kun je de vogel niet gewoon houden ?
Volgens mij is ie bij jou beter af dan in een vogelopvang in een kooi te zitten. En begrijp ik het goed dat hij nooit gevlogen heeft ? Volgens mij is het een aangeboren afwijking. En - je zult het misschien niet leuk vinden om te horen- zijn gedrag is erg abnormaal. Heeft waarschijnlijk te maken met de aangeboren afwijking, kun jij niets aan doen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-17 - 21:19:30 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wees gerust Jeroen, want met zijn gedrag is niets mis. Zo gedragen kraaiachtigen zich nu eenmaal als ze met de hand zijn opgevoed. In eerste instantie wordt het gefladder gebruikt om voedsel te bedelen. Later wordt het bedelen om aandacht.
Het zou inderdaad beter zijn als hij/zij bij een maatje geplaatst zou kunnen worden, maar dat weet je zelf ook al. Ik hoop dat het lukt. Je zou idd eens bij de vogelopvang kunnen gaan kijken of ze soms nog meer kraaien hebben die niet meer in de natuur kunnen worden teruggeplaatst. Dat zou voor hem ideaal zijn.

Overigens blaakt je vogel van gezondheid. Mooie heldere ogen en een mooie glans. Complimenten daarvoor.

Groet,
Hans


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-01-17 - 21:37:27 send message to marcelj

Tja over de opmerking van Karel over dat het gedrag normaal is ben ik het niet eens en ik heb ervaring met kraaiachtigen, wilde alsook tamme.
Maar goed, ieder zijn mening.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-17 - 22:32:36 send message to goulds

Mij geeft hij ook duidelijk een bedel gedrag aan,zie ik vaak genoeg bij jonge vogels in het veld(kraaien) en hij volgt jouw gezien jij de ouderlijke rol hebt.

Niks abnormaals volgens mij,en breng hem niet naar opvang maar heb geduld als trektijd is gaat ie vanzelf


Seizel
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-01-18 - 08:25:26 send message to Seizel

Dank jullie wel voor de reacties.
Het gefladder is iets wat hij inderdaad doet als hij eten wilt, maar doet dat ook zodra ik maar in de buurt ben en hem bijvoorbeeld aankijk. Het probleem met de vleugels is denk ik toch dat hij niet gevarieerd voedsel tot zich krijgt, aangezien hij wel heeft kunnen vliegen, maar dat zijn vleugels later pas is gaan verliezen. Toen hij heel klein was had hij meer witte vleugels als zwart, dit schijnt als ik alles ga terug lezen op internet toch waarschijnlijk te komen door slecht voedsel. Ik heb hem altijd kattenbrokjes gegeven die ik heb geweekt in water. Daarnaast was hij gek op meelwormen en heb hem dat dan ook veel gevoerd. Natuurlijk is het een optie dat ik hem hier laat in de tuin en dat hij hopelijk weer beter word en uiteindelijk weer gaat vliegen, maar voor hem lijkt het me toch beter als hij een maatje heeft aangezien hij helemaal gefixeerd is op mij. Alleen hij loopt nu vrij in mijn omheinde tuin, maar dat is niet een optie voor langere tijd. Ik had namelijk een mooie tuin, maar daar is nu niet veel meer van over. Hij trekt echt alle planten er uit en maakt alles kapot.Ik vond dit niet echt erg , omdat ik had gekozen ervoor om hem op te vangen, maar nu hij niet vliegt wordt het gewoon een probleem.In de ochtend kan hij ook enorm tekeer gaan en de buurman heeft al een keer op de stoep gestaan omdat hij er niet door kon slapen. Al met al is het voor het beest, maar ook voor mij beter als hij naar iemand gaat die al kraaien houdt en waar hij hopelijk nog een goed leven kan krijgen. Let wel ik heb totaal geen haast en hij zal ook niet zomaar naar iemand toegaan! Ben enorm aan hem gehecht en alleen als ik zeker weet dat hij op zijn plaats is gaat hij daar pas heen....



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede