Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > TT apeldoorn Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : TT apeldoorn
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-14 - 15:24:21 send message to denegon

Wat waren jullie favorieten op de show in apeldoorn.
Natuurlijk heb ik niet alles goed kunnen zien maar de rode kardinalen vond ik wel zeer mooi. ook de erste kweek baardvogel vond ik heel erg mooi. De inka kaketoe vond ik wat licht van kleur maar wel tof dat iemand dit soort vogel op de show plaatst.
petje af.
groetjes egon


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-01-14 - 16:18:00 send message to cocobar

Ik was helemaal weg van de diadeemtimalie en roodoorbuulbuuls, bij hen dacht ik direct, wauw dat moeten leuke vogels zijn om in een ruime groene volière te hebben...

Verder sprong er voor mij ook een kromsnavel in het oog (maakt da mee laugh :D), namelijk de malabarparkiet. De kleuren, het kopje, het model, de spitse staart... Doet me denken aan de vele halsbandparkieten in Brussel die s'avonds in grote getallen over de boomtoppen scheren...

En mocht ik 1 vogel mogen meenemen van de show dan zou het een zebravink zijn, een zwartwang grijze man, die ik direct zou kunnen gebruiken om m'n stam te verbeteren. Het kan soms simpel zijn, of toch niet... want ik ben al 3jaar op zoek naar een koppel van uitmuntende kwaliteit razz :p


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2008-01-14 - 16:51:41 send message to Richard V

ik vind kleine lori's zoals de roodflanklori altijd erg mooi. Om bij de soorten te blijven die ik zelf ok heb; ik wist niet dat er van de bruinborst rietvink andere mutaties bestonden dan de roodbruine; de ino-creme waarvan er in apeldoorn 2 zaten vond ik echt practig!


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-14 - 17:27:26 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Ik was helemaal weg van de diadeemtimalie en roodoorbuulbuuls,


Ik heb nooit zo gelet op Buulbuuls maar ik stond er gisteren inderdaad een behoorlijke tijd bij stil geinig vogeltje. hebben ook een beedtje een kuifje. die mag van mij ook zeker blijven. Ja een zebra vinkje simpel maar toch ook mooi.


quote
ik vind kleine lori's zoals de roodflanklori altijd erg mooi.


Ja de kleuren van de lori is natuurlijk echt een blikcvanger en ik denk dat iedereen hier wel even bij stil staat.
groetjes egon


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-01-14 - 18:13:54 send message to marco20

ik had er enkele kampioenen op staan dus het is nie zo moeilijk voor me om de mooiste vogel te kiezen van de show dat was natuurlijk de gouldamadine . en heb voor het eerst ook lang geken bij de buulbuuls en kardinalen en appelvinken . ook de wildzang was wel een aardige collectie om te bewonderen .


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-01-14 - 18:32:05 send message to Blauwe bergen

lories die waren echt super......... gr Richard


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-14 - 21:05:12 send message to pietparkiet 10

wat dacht je van de zon astrilde 4stuks in een stam allemaal 93 punten klasse


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-01-14 - 22:15:14 send message to dundee

Bij mij heeft ook de malabarparkiet ( man ) de meeste indruk gemaakt. wat een knoepert!!!!weet iemand van wie die vogel is?


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-01-14 - 22:26:02 send message to marco20

die vogels waren van de heer m hoogerwaard .groeten marco .


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-01-14 - 22:36:53 send message to leila

nou zeg wat vonden jullie van de nieuwe mutant bleekrug zilverbek,schitterende contrastrijke vogels.
ook de opaal mocht er wezen.
ook de buulbuuls waren erg mooi,maar mochten wel wat groter zijn vooral de roodoor.
ben geen parkietenliefhebber maar de malabarparkiet en de bloesemkop vond ik erg mooi
groet wim


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-01-15 - 08:53:53 send message to huisjeboompjebeestje

quote
ook de buulbuuls waren erg mooi,maar mochten wel wat groter zijn vooral de roodoor.



(Aankoopinfo ??? verwijdert)

gr. Erik-Jan


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-01-15 - 09:30:37 send message to hj de graaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

indd de buulbuuls waren erg mooi en ook de rode kardinalen!!! verder vond ik de kruisbekken en zwartkopgroenlingen erg mooi omdat ik die zelf ook heb. Verder heb ik nog dwergpaapjes gezien erg kleine leuke beestjes en natuurlijk die mutant bandvink dacht dat het een opaal was.

en indd de zwartbuikzonastrildes waren erg mooi om te zien bijna indentiek dat stammetje

en de beo die zo zat te fluiten is me ook bijgebleven grappig beestje.

verder heb ik nog mooie duitse kuif in rood ivoor kunnen kopen in de verkoop klasse. was er al jaren na op zoek en nu zomaar dicht bij huis gevonden! heeft een mooie kuif maar is wel kleine vogel op grote pop zetten en wat geluk hebben.

wat ik verder nog grote klasse vond was de eigenkweek wida helaas niet in prachtkleed maar zeer bijzonder resultaat!

mvg


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-15 - 10:27:01 send message to Hobby-handel

Eén van de mooiste vogels, beter gezegd vogeltje vond ik de abesijnsastrilde. Schitterend lieve vogeltjes om te zien, zeker ook met het leuk gekleurd snaveltje.
Verder natuurlijk de verschillende nektarvogels en tangaras!


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-15 - 12:33:09 send message to denegon

quote
Bij mij heeft ook de malabarparkiet ( man ) de meeste indruk gemaakt


Zou ik ook wel willen hebben maar denk dar de buren het niet zo fijn vinden dat geschreeuw.
Daarom heb ik de pruimekop die maken minder hard geluid en ook mooi.
groetjes egon


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-01-15 - 16:19:54 send message to marco20

wat ik verder nog grote klasse vond was de eigenkweek wida helaas niet in prachtkleed maar zeer bijzonder resultaat!


de wida was toch een popje dus die was al in prachtkleed .


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-01-15 - 21:05:21 send message to huisjeboompjebeestje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
ook de buulbuuls waren erg mooi,maar mochten wel wat groter zijn vooral de roodoor.

--------------------------------------------------------------------------------



(Aankoopinfo ??? verwijdert)

gr. Erik-Jan

Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast sad :(



Dit is zeker geen verkoop of koopinfo, de kweker van deze vogels ken ik persoonlijk al langer.
De strekking van het verhaal is dat de kwaliteit van deze vogels (zeer) goed is en ik me afvraag waar diegene, die dit zei, betere kwaliteit van deze vogels gezien heeft.
(Vergeet niet, ze zaten bij de duidelijk grotere soorten zoals rode kardinalen, dus schijn bedriegt ook qua grote. Zet maar eens een grote top zebravink naast een grote soort..)

quote
de wida was toch een popje dus die was al in prachtkleed .


Dit kan wel degelijk een man zijn, dit is een jong van afgelopen kweekseizoen. Aan het einde van dit jaar is aan het uiterlijk pas te zien of het een man is.

gr. Erik-Jan



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede