Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kolonie broed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kolonie broed
ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-01-12 - 20:07:07 send message to ferry1

hallo ik heb een vraagje over kolonie broed met name bij lorries gaat dit en zoja bij alle soorten????


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-13 - 00:06:21 send message to blg

Jos Hubers heeft het in het verleden geprobeerd met blauw kop lori's, 5 koppels in een volière van ik denk 5x5 meter, niet echt een succes.
Als je voldoende lori's van een soort/ondersoort hebt kun je ze wel in een volière huisvesten en telkens het dominante koppel uit vangen en een eigen volière geven.
Anders kun je de volière niet groot genoeg hebben.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-01-13 - 00:30:39 send message to dooren

Ook vogelparken hebben geprobeerd in kolonievorm lori's te kweken, met name blauwe bergen. Dit is altijd tot een mislukking uitgelopen.

Gewoon de koppels apart houden, vroeg of laat vallen er doden.
Gert


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-01-13 - 09:02:30 send message to kakatoe

gewoon zelf uitproberen misschien lukt het bij jou wel.
Zelf vind ik het jammer dat mensen meteen zeggen van apart zetten.
als je het zel niet probeerd zul je er zelf ook nooit achter komen of het wel of niet gaat

gr Jan


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-13 - 10:21:34 send message to blg

Zelf vind ik het jammer dat mensen meteen zeggen van apart zetten.
als je het zel niet probeerd zul je er zelf ook nooit achter komen of het wel of niet gaat



Dat vind ik nou ook jammer, zelf nooit geprobeerd en tegen anderen zeggen van doe maar.

Lori's vechten op leven en dood, zelfs door dubbel gaas als ze in broed conditie komen, niet alleen van het zelfde soort maar ook verschillende, zelfs kleine soorten vallen grotere aan.

Wil je het toch proberen, kijk hoe de lorilandig in walsrode of avifauna is gebouwd, hang geen broed blokken op, neem lori's waar er genoeg van zijn blauwe bergen en uuhhhhhhhhhhhhh veel succes.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-01-13 - 11:10:23 send message to dooren

Geloof het nou maar Jan van iemand die al meer dan 20 jaar allerlei verschillende lori's heeft gekweekt.

Zelfs bij jonge onvolwassen vogels zonder nestkasten en meerdere voerplaatsen waren de resultaten niet positief. Zelfs daar vielen doden.

Kortom niet doen!!!
Gert


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-01-13 - 11:42:45 send message to meyer


quote
gewoon zelf uitproberen misschien lukt het bij jou wel.
Zelf vind ik het jammer dat mensen meteen zeggen van apart zetten.
als je het zel niet probeerd zul je er zelf ook nooit achter komen of het wel of niet gaat

gr Jan



Toch makkelijk zo'n forum waar je vragen kunt stellen.
Jan ik vind dit een dom antwoord.
Wat jij nu eigelijk zegt is dus dat je het gewoon zelf moet proberen en de ervaringen maar in de wind moet slaan.

Groeten Meyerwink ;)


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-01-13 - 17:26:24 send message to ferry1

ok ik ben ook maar van plan om ze dan per koppel te gaan houden. het leek mijn wel leuk idee ik dacht dat het wel zou kunnen vanwege o.a de lorrie landing in walsrode wand daar zag ik ze ook door elkaar ja.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-13 - 17:53:58 send message to blg

Bij walsrode zie je een soort, namelijk de blauwe bergen.
Als je van een soort meerdere vogels kunt kopen is het een ideale manier om koppels samen te stellen, je laat zich zelf uit zoeken, koppelt zich een paar vang je ze uit en geeft ze een eigen volière, niet altijd is een man en een pop een koppel.
Zelf uit zoeken is het verschil tussen een koppel en een broed koppel.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-01-14 - 13:39:58 send message to ferry1

ok hartstike badankt voor de informatie
ferry


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-01-15 - 15:10:23 send message to afican parrot

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik wil nu niemand tegen de schenen schopen en ondermijn zeker sommigen hun kennis van zaken niet maar deze foto heb ik genomen in Paradisio. Wat ik mij niet meer herinner of er daar wel nestkasten waren. Denk van niet.



mvg Carl en Lindsay


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-01-15 - 16:17:42 send message to danielkempenk

is toch wel een gaaf gezicht hoor!
bij avifauna hangen wel nestkasten en worden er jongen geboren dus het kan toch wel! maar mischien ligt dat dan aan de ruimte die ze hebben??


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-01-15 - 18:27:31 send message to dooren

Maar de vraag gaat over koloniebroed. Dat kan dus niet.

In België heeft men inderdaad geen nestkasten erin. Stefan Patzwald curator van het park vertelde me dat het met nestkasten helemaal misging.

In Singapore is een voliere van 2 ha met allerlei lori's, er is zelfs een heuse waterval met een brug. (maar ook geen nestkasten)

Overigens is deze manier van lori's houden zonder nestkasten wel mogelijk, echter het kost toch meer doden dan paargewijs. (vandaar dat ik het niet aanraad, de meeste hebben toch een te kleine voliere)
Gert



afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-01-15 - 19:59:35 send message to afican parrot

quote
In Singapore is een voliere van 2 ha met allerlei lori's, er is zelfs een heuse waterval met een brug. (maar ook geen nestkasten)



ik denk dat dit die voliere is Gert. Zo een wil ik ook wel.laugh :D Geniet ervan maar droom er niet van. wink ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=Sr8IiLUqWdM

mvg Carl en Lindsay.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-01-15 - 21:02:49 send message to dooren

Dit is die inderdaad, op een tussenlanding naar Australië heb ik dit park toen met een goede kennis bezocht.

Prachtig park met een enorme bijzondere collectie, een aanrader voor iedereen die een tussenlanding maakt op singapore.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede