Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handelaar illegale vogels gearresteerd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-21 - 23:10:48 send message to pietparkiet 10

ik geld aan verdienen je krijgt hier 2 euro voor de hollandse grasparkieten en de valken als je mzzl hebt 8 euro als ze ze al moeten en het mag vam mij ook terug naAR kerst hoor heb ik geen problemen mee maar dan allebij de bonden maar ik zie nog steeds geen sjoemelen erin je doet toch niks verkeerd je krijg geen euro meer ervoor of minder


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-21 - 23:16:02 send message to goulds

tja wordt psv kampioen van jaar 2007 of 2008?Nee van seizoen 07/08 zo is dat dus ook bij vogels ringen,en nee ben geen psv fan.laugh :D

Je hebt zelf goulds gekweekt en gespeeld dan weet je dat er aantal zijn die langer nodig hebben om op kleur te komen,bij aantal vruchten/insekte eters duurt dit langer dan een jaar.En als je beetje vogelkenner bent dan kan een vogel 3mnd ouder zijn dan jaartal ring aanduidt wat legaal is en door het COM erkend.

Maar uitleg over gesjoemel is er nog steeds niet!!!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-21 - 23:29:07 send message to pietparkiet 10

de meeste parkieten zijn ook niet op kleur hoor als je in januari jongen hebt ik kweek koud dus de rui gaat wat langzamer en met die drie maanden kan ik wel mee doen aan de show anders heb je altijd niet op kleur slechte conditie en nu had ik van het jaar een japanse meeuw van dit jaar van 92 punten ik had er nog een derde prijs mee als ik later begint red je het niet en inderdaad nog steeds niks over het sjoemelen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-22 - 00:38:15 send message to tonnl

quote
Ik heb mijn ringen voor 2008 besteld eind oktober of zo. Ik heb ze nog altijd niet gekregen.
Bij de Nederlandse bond (NBvV) kun je ringen bestellen in vier bestelrondes. Wie pas in oktober bestelt krijgt de ringen pas in het voorjaar. Wil je ringen van 2008 eerder hebben, dan bestel je in ronde 1, dat is voor einde april van het jaar 2007. Levering medio oktober 2007.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-25 - 23:08:53 send message to pietparkiet 10

er zijn er weer gearesteerd nu met 2 belgen en 2 hollanders ruim 500 vogels illegaal gehouden stond vanavond op teletex pagina 120 zit wel handel in zeker


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-25 - 23:25:09 send message to Karel

Ja, blijkbaar genoeg handel. Zouden deze praktijken stoppen als de prijzen eens flink zouden zakken?


cactushenk
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-01-26 - 07:16:56 send message to cactushenk

Gepubliceerd: gisteren 14:29


Een 47-jarige man en een 46-jarige vrouw uit de Betuwe zijn vorige week vrijdag aangehouden wegens betrokkenheid bij het illegaal vangen en verhandelen van beschermde vogelsoorten. De politie meldt vrijdag bijna vijfhonderd vogels in beslag te hebben genomen die mogelijk illegaal zijn gevangen.

De man zou sinds 2006 met anderen onder meer in de Belgische Ardennen diverse vogelsoorten in het wild hebben gevangen om ze in binnen- en buitenland te verhandelen. De politie meldt vrijdag dat de verdachte hiervoor een maximale gevangenisstraf van zes jaar riskeert. Hij zou contact hebben gehad met vogelvangers en vogelhandelaren in Nederland, België en Duitsland. De hoofdverdachte zit nog vast, de vrouw is naar huis gestuurd.

Bij zijn arrestatie vervoerde de man enkele tientallen vogels. Veel vogels droegen te kleine pootringen. Door het ringen van poten raken de dieren vaak gewond of breken soms pootjes. De aangetroffen dieren zijn ondergebracht bij een opvangadres voor vogels.

Twee locaties in Nederland en twee adressen in de Ardennen zijn doorzocht. Onderzocht wordt welke vogels in het wild zijn gevangen en welke mogelijk legaal zijn gekweekt. Het gaat onder andere om putters, goudvinken, staartmezen, kuifmezen, zwartkopmezen en Europese kanaries. De Belgische justitie onderzoekt de vogelvondst in de Ardennen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-26 - 19:10:57 send message to goulds

Die Belgen weten gelukkig wel hoe te straffen deze vangers zijn het haasje happy :) die komen er niet mals vanaf.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede