Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bruinkopwever??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bruinkopwever???
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-24 - 20:51:02 send message to chrislaevers

Weet iemand welke vogel onder die naam gekend is?
Internet en de zoekfunctie hier geven geen resultaten.
Dank bij voorbaat.

Christine.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-12-24 - 23:13:23 send message to Hobby-handel

Ik weet niet zeker of ik de goede voor me heb, maar dit is wat ik op internet kon vinden:
Ik denk dat je de bruinkapwever bedoeld!
Hier een aantal leuke filmpjes:
http://ibc.hbw.com/ibc/phtml/especie.phtml?idEspecie=8530
Hier staan alle wevers vermeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wevers_en_verwanten

hopelijk heb je er iets aan!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-25 - 00:07:26 send message to tonnl



hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-12-25 - 00:57:16 send message to hoogervorst

Voor de liefhebber, een weversoort die ik nog nooit gezien had:
Bij een tuincentrum in zaandam zaten 2 bruine(chocoladekleur) wevers met zwarte kop(ter grootte van een textorwever) die zelfs met sisal in de verkoopkooi een nest aan het bouwen waren.
Stond geen naam en prijs bij, maar voor de weverliefhebber misschien een aanwinst.

Prettige feestdagen.
Ronald


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-25 - 11:14:38 send message to Karel

Ik heb ze ook gezien Ronald. Heel apart! Helaas twee mannen (volgens mij dan)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-25 - 12:16:58 send message to chrislaevers

Bruinkapwever zou qua benaming zeer goed kunnen als je bedenkt dat de geelschouderwida ook geelmantelwida en ook geelvleugelwida genoemd wordt.
Ik heb een foto gevraagd aan de eigenaar maar de vogel zit al halfweg in de rui. Ik heb al ettelijke foto's bekeken van wevers en de combinatie geel met zwart is talrijk.
Op de video's (de eerste 3 denk ik) spreken ze van 'females'. Die zijn dan wel erg kleurrijk vind ik.
Op de foto zie ik acasiadoorns en ik schat dat die een kleine tien centimeter lang zijn dus het zou een wever zijn ter grootte van de wevers die ik heb op de geelschouderwida na die een stuk groter is.
't Is een heel puzzlewerk om de juiste koppels samen te stellen en ik eindig sowieso met meer mannen dan poppen. Maar vaak zit de pop van één soort verkeerdelijk bij de man van een andere soort. Op een Engelse site spreken ze van 'swapping' : de poppen toetsen aan een man en zien of er 'connectie' plaats vindt.
Ik dank iedereen hartelijk die me bij deze zoektocht helpt.
Christine.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-25 - 16:19:15 send message to chrislaevers

Ik heb van de eigenaar meer info ingewonnen en het gaat hier over de Ploceus melanocephalus (de zwartkopwever- de Black headed weaver maar ook onder de Latijnse naam gevonden : de Yellow-back weaver. Via de Latijnse naam heb ik dus video's en foto's kunnen bekijken en dat is het. Niemand heeft er blijkbaar kweekresultaten mee, laat staan dat er poppen zijn. Dus over het kweekgedrag en het temperament tast ik in het duister. Ik zal het allemaal zelf moeten uitzoeken en waarschijnlijk tot over de grens moeten gaan om die ene pop te kunnen vinden of die ene kweker die ook et wevers bezig is.
Mocht er iemand nog practische info hebben over deze vogel? Kweekt er misschien iemand met deze vogel?... ik durf de vraag bijna niet te stellen.(Internet heb ik al onderzocht).

Christine.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede