Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat te doen?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat te doen??
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-22 - 18:15:02 send message to turbos

Ik ben in het bezit van 2 koppels swiften,daar ze graag honing eten hang ik soms een potje met honing in de vogeliere.Vanmiddag geeft het popje van de bourkes erin gezeten met het gevolg dat vele pluimen aan elkaar plakten.Heb vlug het popje in lauw water dedaan en mooie afgedroogd,maar heb gezien dat er vele pluimjes uit waren .Nu is mijn vraag komen deze op de buik terug of niet???Het popje vliegt terug maar heeft wel erg geschrokken.Weet er iemand een alternatief om honing te geven aan de swiften,want durf geen meer te verstrekken zodat het niet terug gebeurd.Groetjes Chris.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2007-12-22 - 18:31:58 send message to P.Rooth

De pluimen zijn na 6 weken weer helemal terug
Had zelf ook swiften en die gaf ik honigwater in zo'n hangflesje die ook voor drinkwater gebruikt worden waar konijnefokkers veel gebruik van maken zijn er in diverse maten


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-22 - 18:48:54 send message to turbos

Ben blij dat het in orde komt en zal honing verstrekken in konijneflesjes,maar gaat dit er niet uilopen en moet ik de honig verdunnen zodat het honingwater wordt.Deed vroeger de honig onverdund in een potje.Bedankt voor de tips!!!!Groeten Chris.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2007-12-27 - 13:16:25 send message to P.Rooth

Het lijkt mij dat u de honing wel verdunt met water wat u eerst gekookt heeft , althans zo verstrekte ik dat aan de swiften uitlopen van honingwater heeft welhaast geen kans omdat ze er echt dol op zijn iedere druppel die aan het nippeltje hing werd smakelijk opgedronken bij het onverdunt verstrekken worden ze wel snel vet
Succes
Paul


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-27 - 18:38:54 send message to turbos

Bedankt paul voor de tips!!Maar wat ik me afvraag moet ik honing geven aan mijn swiften of is dit alleen snoep voor ze .Geef al appel en eivoer met insekten en zaadmengsel voor grote parkieten.Is er anders een alternatief om dehoning te vervangen???


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-01-03 - 19:12:21 send message to wings

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-01-03 - 19:19:15 send message to wings

Ik Hoi Chris
Ik denk dat je het als snoep moet zien.
Mijn lori's zijn er gek op.
Ik ga het ook eens proberen met zo'n drinkflesje
gr Jan


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-03 - 20:24:08 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Swiften zijn nauw verwant aan de lori's en nemen graag loripap, loripap is een complete voeding met alle mineralen en vitamines die een vogel nodig heeft, honing is nogal eenzijdig.


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-01-04 - 19:01:12 send message to turbos

Hallo iedereen,Bedankt voor alle goede reacties,en aan allen een Gelukkig Nieuwjaar en veel succes met de kweek2008!!!
DE swiften zijn zot van de loripap en de honing!!
Groetjes Chris.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede