Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > mislukte kweek goulds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mislukte kweek goulds
wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-11-22 - 20:51:50 send message to wilbor

Voor het eerst twee koppels goulds aangeschaft waarvan één koppel direct met nestelen begon met als resultaat drie jongen. Dit vond plaats in het nachthok waar het z'n 15 graden is. Toen het tijd werd om te ringen vloog de pop van het nest en is niet meer terug gekeerd met het resultaat dat de dag daarop de jongen dood waren. Wat heb ik verkeerd gedaan en wat kan ik hier van leren. De jonge vogels moeten toch geringd worden. Vast dank voor Uw adviezen. M.v.g. Wilbor


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-22 - 21:03:47 send message to chemist010

Wilbor ineens kan het niet goedgaan toch. Hoe snel is meteen tot nestelen overgaan? Waren de vogels wel echt in broedstemming,conditie? Is het wel de juiste tijd om te broeden? Wat was de pop gewend qua nestcontrole ? Allemaal dingen die ik mij afvraag als ik dit topic lees.
Ik zie dat je al langer lid ben (zelfs dan ik) maar hoeveel ervaring heb je met goulds? Ik heb er ook gekweekt maar daar kwam ook ineens de klad in,er kwamen geen eieren meer, dit was toch wel aan mezelf te wijten achteraf.
Arthur


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-11-22 - 21:26:16 send message to wilbor

Ervaring met goulds heb ik niet vandaar de vraagstelling. Naar mijn mening waren de vogels in broedstemming, anders waren er geen jonge vogels geweest.De vogels komen uit een voliëre waar geen nachthok aanwezig is, dus zomer en winter buiten. Uit hun natuurlijke biotoop is het nu zomer dus is naar mijn mening instinctief de tijd dat de vogels gaan broeden, Uiteraard is dit maar een mening.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-22 - 21:34:40 send message to pietparkiet 10

je hebt niks verkeerd gedaan kan altijd zo gaan 8 van de 10 gaat wel goed


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-22 - 21:34:49 send message to chemist010

Met de "wilde" vogels mag je een al zo lang hier gekweekte vogelsoort niet meer vergelijken.
Als ik het beter wist waren er wel eieren geweest toen.
Arthur


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2007-11-23 - 13:52:13 send message to Glansspreeuw

Op welke manier is de pop van het nest gegaan? Het beste is te wachten tot de pop zelf van het nest gaat. Zeker niet "afjagen".
Er zijn kwekers die ook eerst hun handen in bv. universeel paté of iets dergelijks wrijven. Naargelang de vogels meer "gedomesticeerd" zijn zou het ringen toch veiliger moeten verlopen met minder kans op het verlaten van het nest.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-11-23 - 16:50:19 send message to dijkkamp

even nog een paar vragen is dit het eerste nestje van dit koppel dus niet alleen bij jouw en hou oud zijn ze.
hoe vaak heb je voordien nestcontrolle uitgevoerd met andere woorden waren de vogels er aan gewend.

niet dat daar uit zou blijken dat jij wat verkeerd hebt gedaan soms weet je het niet een voorbeeld,ik had in 2006 een koppel goulds die bracht mij toen 7 jongen uit 2 ronden waren vogels van ongeveer 11 maanden het zelfde koppel gooit dit jaar met de eerste ronde alle jongen eruit en brengt de 2 ronde er 4 groot en heb het dit jaar niet anders gedaan als vorig jaar maar soms zit het om wat voor reden dan ook even tegen en soms kun je de schuld bij jezelf zoeken maar daar zijn dan weer collega kwekers voor om daar mee te over leggen wat dat geweest zou kunnen zijn en dan kun je zeggen naar alle waarschijnlijkheid ligt het daar aan.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-11-24 - 00:07:29 send message to wilbor

hoi
Allereerst dank voor Uw reactie. Meerdere malen nestcontrole uitgevoerd waarbij ik het nestkastje in m.n handen nam, waarop de pop het kastje uitvloog maar als ik het nest terug hing de pop er even later weer in terug trad. Het is het eerste legsel van dit koppel. Toen ik het nest weer pakte om de jongen te ringen vloog de pop weer van het nest en is niet meer terug gekeerd wat het voorheen wel deed.Ik denk dat ik het nestblok had moeten laten zitten en alleen de jongen er uit had moeten halen om te ringen? Mvg Wilbor



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede