Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > DRINGEND !!! hulp nodig bij voeding baby grijs pas uit ei!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : DRINGEND !!! hulp nodig bij voeding baby grijs pas uit ei!!!
gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-18 - 10:49:36 send message to gizmoken

ik heb een koppel grijze roodstaarten, deze week voor de eerste maal jongen, na 2 dagen kwam ik tot de vaststelling dat ze 2 pas uitgekomen jongen opgegeten hebben, vanmorgen is het derde jong uitgekomen, dat heb ik nu in mijn couveuse liggen, maar wat moet ik dat geven van eten? De eerste uren nog niets? En dan? Om de 2 uren? Ik heb hier echt geen ervaring mee, alle hulp is welkom sad :(


jim
Website Member
Posts :69

Website Member
2007-11-18 - 11:02:36 send message to jim

De eerste circa 15 uren niets,daarna gewoon nutribird,of kaytee voor grijze roodstaarten.
Op de verpakking staat voldoende info.

De jonge op een temperatuur van 35-36 graden zetten.

De krop moet 1x op 24u ZEKER leeg zijn

Succes

Jim


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-18 - 11:11:08 send message to mijnkaketoes.nl

http://www.koppiekrauw.com/Papa-kennis/pape-baby/pape-baby-voedingsschema.htm

http://www.papegaaienkwekerij.nl/handopfok.htm

Gizmo hier wat schema's voor je veel succes met het groot brengen, hopelijk lukt het je.

Henk


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-18 - 11:31:21 send message to gizmoken

denk dat hij toch wel al van gisterenavond ofzo uit het ei is, hij is al helemaal donzig en vraagt al achter eten, mag ik dan gewoon kaytee (heel erg verdund) geven?


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-11-18 - 13:08:48 send message to mootje

Dan mag je hem de eerste voeding al wel geven hoor, en vanaf dan elke 2 uur ook s'nachts.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-11-18 - 14:12:26 send message to wiechmann

in de nacht doen wij het nooit.of hij moet heel zwak zijn. om 12 uur de laatste en om 6 uur de eerste.



gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-18 - 18:02:57 send message to gizmoken

het kleintje heeft nu al 3 voedingen op, (50cc) meer wil het niet, hij is altijd goed leeg en heeft ook al een eerste ontlasting gehad, vind ik toch ook al een geruststelling.
Verder is het een heel levendig ding, ik hoop dat we hem groot krijgen, ik blijf het zonde vinden dat we de 2 anderen niet kunnen redden hebben sad :(
Ik wil iedereen alvast bedanken voor de eerste hulp, als er nog iets is , stuur ik wel een pbtje aan die mensen, want ja hulp zal ik nog wel kunnen gebruiken denk ik happy :)


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-19 - 11:57:58 send message to chemist010

Veel succes met het grootbrengen van de kleine.
Ik doe dit vanaf een week of zes (straks voor de tweede keer met grijze), erg leuk maar wel bewerkelijk.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-19 - 12:45:25 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

50cc, moet je even meten of dat niet te veel is.

Als je de vogel 's ochtends weegt. Dan moet hij per keer 10% van dit gewicht krijgen.
quote
1 week oud De eerste 24 uur niet voeren! Daarna om iedere 2 uur.
2-4 weken oud iedere 3 uur
4-6 weken oud 6 /dag
6 weken oud 4 /dag
7 weken oud 3 /dag
9 weken oud 2 /dag
12 weken oud 1 /dag


De verhouding: meestal 1 deel poeder op 3-4 delen water.(als het goed is staat at op de zak.)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-19 - 14:31:08 send message to mijnkaketoes.nl

Ik heb helemaal geen ervaring met handopvoeding maar hoe zit het met nachtvoedingen. Van de een hoor ik om de 2 uur en van de ander laatste 12 uur en eerst 6 uur weer. Hoe zit dat precies?

P.s niet dat ik het ga toepassen maar wil het wel graag weten


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-19 - 15:13:35 send message to gizmoken

voor het moment gaat het goed met de baby, om de 2 uur eten (0,7 cc), hij is verder heel levendig, ontlasting is ook ok, 's nachts geven we 1x eten, om 12 uur , dan om 3 uur en terug om 6 uur. Is heel wat werk, maar dit is dan ook een noodgeval, ik kan hem toch niet laten oppeuzelen?
Ik laat zeker nog iets weten hoe het met hem gaat, elke dag een verslagje?


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-21 - 09:22:06 send message to gizmoken

het kleintje is al een stuk gegroeid, nog steeds om de 2 uur een voeding, maar nu eet hij al van gisteren 1,3 cc en is altijd goed leeg op tijd, ik hoop dat het zo blijft, ik doe ook elke dag een beetje lactobacillen in zijn voeding (1x daags)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-21 - 13:18:23 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De nachtvoeding wordt doorgaans in de eerste week of twee toegepast. Daarna mag tussen de laatste en eerste een langere tijd zitten.

Ik gaf de laatste rond 23.00 uur en de eerste rond 6.00 uur.
Omdat de voeding dan meestal ook iets geconcentreerder aangeboden werdt.
Meer poeder op minder vocht. (tot 1 op 3à4, in de eerste weken kan dit 1 op 5à6 zijn, meestal omdat de eerste voedingen met een spuitje gegeven worden.
Dan is het belangrijker om voeding binnen te krijgen dan het tam-maken-effect)

@gizmoken, laat anders ook maar eens wat foto's zien van het gestuntel. wink ;) laugh :D)


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-21 - 13:45:23 send message to gizmoken

zo een gestuntel vind ik het niet, hoor happy :)
ik vind het heel makkelijk, het is een goede eter en hij is ook altijd heel happig, je bent er natuurlijk wel wat mee bezig, als hij nat ligt, is het piepen , heeft het honger, ook piepen, ja 't is wel precies zoals een babytje happy :)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-11-21 - 14:08:05 send message to wiechmann

wij doen alleen nachtvoeding als het kuiken zwak is maar als het een sterk kuiken is wat 90% is dan is het 12 uur de laatste en 6 uur de eerste.
dit doen we ook alleen maar als de ouders het zelf niet doen .en de ouders er maar 2 van de 3 dan moet er 1 uit en anders lekker bij pa en ma


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-11-24 - 22:08:27 send message to gizmoken

het babytje is nu 6 dagen oud, is al 3x groter dan toen hij verleden week zondag in huis kwam, en eet al 3 cc om de 2 uur.happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede