Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke dwergara het rustigste kwa geluid? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke dwergara het rustigste kwa geluid?
erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-11-14 - 10:17:58 send message to erika

Hallo,

Ik wil straks in mijn nieuwe huis nog graag een koppel dwergara erbij. Nu vroeg ik mij af welke vogel het rustigste is kwa geluid en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Bij mijn tamme vogels is de severa het rustigst en de maracana die zich best veel laat horen, maar ik hoor ook heel vaak dat dit juist andersom is?.

Groetjes erika


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-11-14 - 10:56:33 send message to wiechmann

de geelnek ara is rustiger en de manilata ook en het rustigste bij mij is de colouni


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-11-15 - 17:01:21 send message to erika

hoi wiechmann

Nu heb ik even rond gekeken op internet over de blauwkop ara en vroeg me daarbij eigenlijk af of deze vogels wel te krijgen zijn en hoe duur ze zijn ongeveer? ik vind ze heel erg mooi en als ze kwa geluid ook rustig zijn is dat heel mooi natuurlijk.

Ook natuurlijk verder gekeken naar de andere soorten. De manilata is naar wat ik hoorde een wat moeilijker soort om te houden en ook het uiterlijk spreekt me daarvan niet zo aan.

De geelnek vind ik ook wel mooi, maar toch niet zo mooi als de maracana, severa of blauwkop.

Groetjes erika


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-16 - 00:55:04 send message to theelepeltje

Bekijk eens de bekende advertentie sites en probeer een Blauwkopara te vinden happy :) Ik denk dat deze vrij zeldzaam zijn, en ook zeer duur. Het is trouwens ook een cites 1 vogels (bedreigde vogelsoort). Als je een grote ara wilt kan je denk ik voor de Blauwgele ara gaan, dit is de goedkoopste.

Waarom nóg een extra soort erbij? Je kan voor een van je huidige ara's toch ook nieuwe partner kopen?


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-11-16 - 08:48:50 send message to erika

Hoi theelepeltje,

De grote ara's zijn helaas te groot voor de voliere die ik kan maken, vandaar dat ik weer voor een dwergara wil gaan.

Ik denk indd ook dat de blauwkopara te hoog is gegrepen voor mij kwa financien en kwa inderdaad zeldzaamheid.

Mijn eigen ara's laat ik liever gewoon lekker bij elkaar zitten.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-11-16 - 08:49:14 send message to wiechmann

theelepeltje wat de blauwkop aangaat is de prijs natuurlijk het probleem voor de meeste mensen .maar als je ze wil hebben is het gewoon een kwestie van geduld net als met zo veel dingen in onze hobby.
en ook de maracana staat op citus 1 en is heeeel makkelijk te verkrijgen de geelnek is citus 2 en die is ook niet makkelijk te verkrijgen en zie maar eens aan een koppel manilata nakweek te komen dit id ook citus 2 maar is moeilijker aan te komen als de blauwkop.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede