Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muizen :( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Muizen :(
roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-11-12 - 18:48:29 send message to roul rouls

Beste mensen,

Ik merkte gister dat ik een muis in mijn voliere heb hoe kan ik dat beestje bestrijden.Zonder dat mijn vogels dood gaan.

Ook zijn de duiven in de rui op dit moment is dat niet vreemd.

mvg martine



rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-11-12 - 18:53:32 send message to rajar

Hallo

Lijmplanken in een doosje met een klein gaatje erin.

M.v.g. Rob


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-11-12 - 19:02:08 send message to wiechmann

een kat nemen ben je er ook zo van af


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-11-12 - 19:23:01 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-11-12 - 19:23:20 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-11-12 - 19:23:23 send message to molineti

Ik ben zeer tevreden over de muizenvallen van Pro-ketch.

Deze kun Je in de voliere plaatsen zonder nadelige gevolgen

Enigste nadeel vindt ik dat Je er ook (in mijn geval) padden mee vangt



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-11-12 - 19:32:06 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Getruige de 3 voorgaande berichten is Molineti wel heeeel erg tevreden over die valletjes! laugh :D

Naar mijn idee wordt de aanwezigheid van muizen in volgelverblijven wel eens onderschat.

Muizen zijn vooral nachtactief en dat is op langere termijn funest voor dagactieve vogels.
Verder kunnen muizen vrij eenvoudig ziektes overdragen en daar zit niemand op te wachten, neem ik aan.



Een zeer belangrijke maatregel in de strijd tegen muizen is vooral ook een goede hygiëne en het opslaan van vogelvoeding op een voor muizen ontoegankelijke manier.

Waar niets te halen valt . . . . . . .

Het plaatsen van kleine doorloopvalletjes of de klassieke kleine klemmetjes doen het ook prima, maar moeten uiteraard buiten de volière c.q. buiten bereik van de vogels blijven.

Electronische muizenverdrijvers en dergelijke zijn meermaals ontoereikend of zelfs totaal ongeschikt gebleken.


succes.


fitnessfirst
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-11-12 - 19:55:51 send message to fitnessfirst

ik heb hele goede resultaten bereikt met een electronische muizen verjager,deze zendt voor mensen en vogels onhoorbare geluidsgolven uit maar muizen worden er door verstoord je kan ze bij bijna overal kopen niet duur en het werkt echt goed.
ik heb rond de vogelkooi ook nog stroomdraad gespannen speciaal om katten etc weg te houden maar als een muis tegen de draad loopt is ie gelijk dood.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-11-12 - 20:36:22 send message to molineti

[quote]Getruige de 3 voorgaande berichten is Molineti wel heeeel erg tevreden over die valletjes! /quote]

Ik ben idd tevreden maar om het dan 3 maal te herhalen is wat overdrevenlaugh :D

Het voordeel van deze vallen is dat men ze zonder problemen in de binnen of buitenkooi kan plaatsen.

(dus ook bij alles kapotkrijgende papagaaien/kaketoes)


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-11-12 - 20:53:08 send message to roul rouls

Hartelijk dank vuur jullie reacties op het probleem muizen. Weten jullie ook of het normaal is dat mijn duiven nu ruien en nieuwe pennen krijgen.

mvg martine


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-12 - 20:55:59 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik zag ook sinds langetijd weer een muis maar niet in de voliere maar bij het huis de kleine beestjes hebben het denk ik ook koud. meteen een van mijn katten er op gezet. morgen de andere der bij die zitten savonds al voor de raam omdat ze veel zien bewegen dus zal van de week wel redelijk wat lijkjes op de stoep krijgen. (komren ze brengen voor het baasje)normaal laat ik ze niet buiten de katten omdat ik niet wil dat ze een last zijn voor de buurt maar nu ff een weekje muizen vangen doet niemand moeilijk over hoop ik.
groetjes egon
Ps de vogels zijn gewend aan mijn katten en doen niet moeilijk als ze langs de kooi lopen. de katten weten ook dat ze niet in de kooi mogen hangen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-11-12 - 23:50:12 send message to Karel

Een nadeel van de Pro-ketch vind ik dat je er geen grote muizen mee vangt. Wat dat betreft bevalt de "goedkope namaak" van de Pro-ketch beter, door de iets grotere vierkante inloopgaten. Ik gebruik dus beide modellen en vang dus groot en klein.

Als de vangst tegenvalt wordt het tijd om eens van aas te veranderen. Op het moment doen stukjes appel het erg goed.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-13 - 00:17:43 send message to pietparkiet 10

ik heb de hele zomer klemmen staan ik heb er 50 gevangen woensdag gaat mijn plafon eruit met glasvezelwol ik hoop dat ik er dan vanaf bent ik hoop het ze kweken nog beter dan mijn vogels


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-11-13 - 08:12:05 send message to johanm

Weet iemand of die Pro-Ketch vallen of de namaak ook in België verkrijgbaar zijn? Kan niet overschrijven naar het buitenland en heb ze nog nergens aangeboden gezien met betaling via PayPal.


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-13 - 23:49:35 send message to Guust

quote
Weet iemand of die Pro-Ketch vallen of de namaak ook in België verkrijgbaar zijn? Kan niet overschrijven naar het buitenland en heb ze nog nergens aangeboden gezien met betaling via PayPal.

Ook niet via je bankkantoor zelf?
Online lukt het niet bij elke bank...

Ikzelf verdrijf ze (tot nu tot, en dat is toch al een jaar of 4) succesvol met een electronische "muizenkl**ter". Ik heb wel een model genomen dat ruim de afmetingen van m'n vogelverblijf overtreft. Gegarandeerd wordt een 75m², terwijl m'n vogelverblijf maar 16m² is...

mvg,


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-14 - 18:27:22 send message to pietparkiet 10

zo plafon is eruit ik heb nog 5 muizen in de stofzuiger en 5 kleintjes in het nest en een grote gevangen dat is al meer dan 60 afgelopen jaar en er zijn er nog een paar ontsnapt naar de buren ik heb nog schaaltje m,et gif gezet tegen mij hebben ze ook gezegd met geluid maar de een zegt het helpt maar de andere zeggen het helpt niet ik doe het zo ik hoop dat ik er nu vanaf bent



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede