Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > catharina jong wordt niet gevoerd?!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : catharina jong wordt niet gevoerd?!?
Judith_de_G.
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-11-03 - 23:44:23 send message to Judith_de_G.

Hallo. Ik heb een vraagje.
Ik heb in de woonkamer een koppel catharina's op zeven eieren zitten. Drie van de zeven waren naar mijn mening bevrucht. Maar de eitjes kwamen maar niet uit. Omdat ik gisteravond zag dat een eitje al begon te rotten, besloot ik vanmorgen om het nestblok weg te halen. Ik was een beetje de tel kwijt hoelang de pop al op de eieren zat, maar zeker langer dan 30 dagen.
Ik heb de eitjes opgemaakt om te zien of ze echt bevrucht waren. In de eerste twee eitjes zat een dood jong, in vergaande staat van ontbinding. In het derde eitje zat een levend jong. Ik had de schaal er al voor de helft af. Maar ik heb toen maar snel dit halve ei teruggelegd in het blok bij de andere vier (onbevruchte?) eieren.
Nu is het zo dat de ouders wel weer in het blok zitten en zelfs het jong uit het ei bevrijd hebben. Maar ik heb het idee dat ze er verder niet naar omkijken. De pop zit wel op de vier eieren, maar het jong wordt een beetje onder het nestmateriaal geschoffeld.
We zijn nu zo'n 15 uur verder. Het jong leeft nog steeds, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Is er iets wat ik kan doen? Of misschien niet moet doen?
Groetjes van Judith


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-04 - 00:23:16 send message to tonnl

Ik zou het gewoon afwachten. De eerste dag leeft het jong nog op voedingsstoffen uit de dooierzak, dus hij hoeft nog niet gevoerd te worden.
Als hij morgenochtend gaat bedelen kān het ook nog goed komen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-04 - 12:29:31 send message to denegon

Bij het eerste nestje van cathrina parkieten kan het voorkomen dat de vogels nog niet snappen hoe het grootbrengen moet.
De volgende keer dat ze een nestje hebben zal het waarschijnlijk beter gaan. 30 dagen broeden was dat op het eerste ei of bij het laatste ei?
als het het eerste ei is dan is het 7de ei dus 12 dagen minder lang bebroed.
als het dit keer minder goed gaat dan zal het volgende keer zeker beter gaan maar het kan natuurlijk dat ze het jong gewoon gaan voeren.
waarom de andere eieren niet zijn uitgekomen???????
het kan dat het bij jou niet echt vochtig is misschien de volgende keer net voordat de eieren uitkomen een beedtje water in het blok sproeien maar niet op de eieren
groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede