Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > opgelicht/bedrogen????
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-10-25 - 19:05:53 send message to Daniel

Jelle,



hoeveel ervaring had je zelf voordat je aan deze vogels begon? Want iemand die beweert met koningsamazone/spix en lear's te kweken wil ik eerst alles zien dan geloven.





mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-25 - 19:17:06 send message to mijnkaketoes.nl

Veel van de Arena leden zijn hier betrouwbaar.
Een beetje mensenkennis is hierbij wel nodig.

Ik ga geen adressen geven. Wel een paar tips

- koop jonge vogels en heb geduld
- laat vogels testen
- orienteer je eerst eens bij een paar kwekers

groet en succes.

Meer valt er wat mij betreft ook niet over te zeggen. Ben het met Nivalta wel eens dat het hier geen aanklaagsite moet worden. Of het een en ander moet met 100 procent bewijzen kunnen worden onderbouwd.

henk


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 19:17:26 send message to angy

hallo R.
dank je voor je telefoontje daarnet.
mijn vermoede over jouw blijkt dus ongegrond te zijn en hiervoor mijn verontschuldegingen.

mvg jelle

webmaster : gebruikersnaam gewijzigd in R.


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2007-10-25 - 19:22:45 send message to ristje

hallo
Aangezien mijn naam hier vermeld word zie ik mij toch genoodzaakt om mij hier toch eens te laten horen
Ten eerste wil ik zeggen dat ik reeds gestopt ben met het kweken van papegaaien
ik heb heel mijn voliere platgelegd en alle vogels verkocht
REDEN: ik ben heel die hypocriete boel omtrent de papegaaien meer dan beu

Wat betreft het verhaal van Jelle
dit kan ik alleen maar BEVESTIGEN
wel wil ik hierbij vermelden dat ik met heel deze kloteboel niets te maken heb

zoals velen weten verkocht ik vogels voor M.A
ik kreeg hiervoor mijn provisie
met dit geld betaalde ik mijn hobby
ik denk niet dat ik hier iemand iets mee misdoe
toen mijn vrouw bevallen is van onze tweede kleine ben ik gestopt met de samenwerking met M.A. dit door tijdsgebrek alsook door al het gezeik en hypocrisie van sommige (kwekers)
al dat geloop hier thuis en die telefoons en mails, ik werd het allemaal beu

Nog een goede raad voor de papegaaienliefhebber

KOOP JONGE VOGELS

Bij deze is het laatste van mijnentwege hierover gezegd
ik wens Jelle alle steun toe en zal hem helpen waar ik kan maar op dit forum wens ik niet verder uit te weiden over dit onderwerp

groetjes
gunter (ristje)


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 19:28:01 send message to angy

ervaring met papegaaien had ik maar heel beperkt.
mijn ouders hadden altijd papegaaien maar dan als huiskamervogel.
ja ik zal enkel nog jonge vogels aanschaffen en die keer op keer laten testen.
en nee het moet hier zeker geen klaagsite worden maar ik vind wel dat er een soort van publiek meldpunt zou mogen zijn om alle beginnende mensen zoals ik en vele anderen toch een beetje te waarschuwen.
er moeten toch jonge kwekers bijkomen hoor ik regelmatich maar door zulke praktijken raken er meer gedemotiveert dan andersom.
het is zeker niet alleen met papegaaien zo maar toch het is bijzonder erg gesteld met vele mensen die enkel maar handelen /oplichten om centen.waar is dan de hobby en liefde voor de dieren?
en gelukkig zijn er mensen met oprechte bedoelingen maar die worden over dezelfde kam geschoren als de oplichters.heeeeeel jammer


papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-10-25 - 20:02:48 send message to papegaaikweker

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ik uw verhaal lees kun je het financieel wel permitteren om meerder papegaaien aan te schaffen. Ik zou het dan zo aanpakken: maak een vollere waar je meerdere papegaaien in kunt houden. Laat ze zelf een partner kiezen en zet deze apart in een kweekvollere, zo had ik het meeste succes. En op de uitgeselecteerde koppels moet je zuinig zijn, houd deze ook altijd gescheiden van nieuwe aankoop ivm overbrengen ziekten ed. Nog een opmerking over kweekkoppels, echte kweekkoppels worden zelden aangeboden die leveren inmmers resultaat op en die verkoopt men in de regel niet. Succes


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-10-25 - 20:05:35 send message to Innerlife

Met alle begrip en respect voor uw hachlijke situatie. Het moet inderdaad een serieuze opdoffer (geweest) zijn dus veel sterkte hiermee!
Wat ik echter niet begrijp.. U zegt zelf dat u een jonge liefhebber bent die nog niet zodanig veel van papegaaien afwist. Waarom laat u dan 60000 euro door uw handen passeren? Had nu eens begonnen met één koppel, misschien 2. Het ging zeker 2-3 jaar geduurd hebben voor u dat eerste koppel door en door kende qua voeding en levensstijl.
Ondertussen zal u waarschijnlijk al meer dan eens op uw naïeve handelingen gewezen zijn ivm deze situatie. Los van dat feit is het natuurlijk positief dat u hier beklag komt doen over M.A. om andere liefhebbers in te lichten.

Vertelt u ook eens hoelang dat verhaal aangesleept heeft? Ik hoop dat we het over jaren hebben anders snap ik het al helemaal niet.


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 20:40:34 send message to angy

ik had inderdaad de bedoeling om 4 koppels aras en enkele koppels grijze op te zetten en rustig aftewachten na wat ik vorig jaar meemaakte en had me voorgenomen nooit nog kweekkoppels te kopen.
ik had een jaar of drie geleden al is een koppel oranjekuif kaketoes gekocht en die hebben 2 jaar in huis gewoond maar daardat er een kindje op komst was moesten deze buiten voor het stof en de plaats.
doordat mijn voliere nogniet half afwas werden deze verkocht jammergenoeg.
dan heb ik het even allemaal wat aanzien en verschillende kwekers bezogt zowel in belgie als in nederland.
dit deed ik om advies en ideeen ivm volieres op te doen en mss goei adressen teweten te komen.
toen ik dan na mijn verhaal van vorig jaar bij M.A terecht kwam dacht ik goed te zitten.
hij adviseerde me in het begin ook om met jongen te beginnen en te wachten.hij kon alles leveren wat ik wou hebben.
alles ging goed tot hij met z'n kweekkoppels kwam aandraven want ik moest toch rapper aan de gang kunnen gaan .
toen werd er wel afgesproken dat hij de jongen die ik reeds had gekocht terug zou kopen als deze zelfstandig waren.
zo kocht ik nog 3 b&g aras en 2 roodwangaras om groot te trekken.
hij ging deze wel terug nemen en zo kon ik de investering in de kweekkoppels wat lichter maken .
maar hij liet mij met de jongen mooi zitten.
ik zat hier met 22 jongen en 5 kweekkoppels in 6 volieres.
ik bouwde er al gauw 2 bij want het was niet meer tedoen maar zoals ik al zei had ik vertrouwen in M en geloofde in zijn goede bedoelingen.
na een tijdje bracht het natuurlijk de nodige stress in het gezin en ben ik gaan praten met M dat het zo niet verder kon en dat hij dringen de gemaakte afspraken moest hard maken.
maar dan zei hij ofwel geloof je me en leer je van mij ofwel ga je maar.
zo is dan de laatste transectie van de 4 groenvleugel jongen voor het koppel b& g gegaan.
hij is ze bijna gewoon komen halen.toen ik hem 1 uur later opbelde en zei dat ik het geld wilde van de groenvleugels en niet het koppel b&g ara zei hij droogweg dat dat geen afspraak was.
en enkele dagen later is hij 2 b&g aras komen afzetten.
de groenvleugels waren veel te mager en aten geen zaad en hij moest ze met een sonde rechtstreeks in de maag voederen anders zouden ze sterven.maar als ik er enkele dagen later wou gaan kijkn naar de groenvleugels had hij ze verkocht want hij had daar geen tijd voor.
toen ben ik beginnen zoeken op internet wat ik voor m'n jongen kon krijgen en toen kwam ik op een advertentie van maes.
die bood net dezelfd vogels aan als M op dat moment nog had zitten maar bv de roodwangen die ik voor 2500euro /st kocht om groot te trekken verkocht hij daar nu voor 1500eure en de b& g voor 1000 ipv 1250 wat hij mij vraagde.
toen was het voor mij over.
ik heb hem toen nog gemaild onder een ander adress en daaruit bleek dat ik volged jaar maar moest bellen rond april . dan zou hij terug jongen hebben.
hij begon gewoon van voorafaan.
dus zijn zaak was niet verkocht.nu weet ik zelfs dat hij maar een particulier is en helemaal geen eigen zaak heeft.
van de 10 woorden dat M mij vertelde zijn er 10 gelogen.ik heb er enkel veel ervaring door opgedaan jongen groot te trekken.
alles speelde zich af tussen einde april dit jaar en eind augustus.
intussen heb ik al met enkele andere mensen kontakt gehad ivm M en nergens hoor ik iets positiefs.2 mannen als koppel verkopen/jongen die sterven/ilegale import/diefstel/enz
jammer genoeg kunnne ze dit niet hard maken want er werd reed onderzoek ingsteld naar M door de politie maar er zijn meer den genoeg zware vermoedens voor deze mensen.
M is een heel uitgekookt iemand want anders lukt het dat geen 10 tal jaren op rij om mensen op te lichten




Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-10-25 - 20:44:47 send message to Daniel

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch verassend vind dat je met weinig ervaring meteen in het diepe sprinkt. Roodoren en de grote jongens zijn toch vogels die wat ervaring vragen.
En je nam nogal een risico door geld te investeren in een sector en dieren waarvoor je eigenlijk nog de kennis nog de ervaring had.

Ondanks dat ik dit niemand gun en schandelijke praktijken zo veel mogelijk uitgebannen dienen te worden, had je dit kunnen voorkomen, door wat kleiner te beginnen en eerst verder rond te kijken.

Ik hoop dat de ervaringen je niet weerhouden om toch vogels te blijven/gaan houden en te genieten van onze prachtige hobby. (helaas ook met haar eigen problemen)


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 20:53:29 send message to angy

ik kan je alleen maar 100% gelijk geven en zoals ik zei was dat ook mijn opzet.
en ja ik ben naieve geweest.
maar geloof me als ik zeg dat M het kan uileggen als geen ander.naar het einde toe had ik het gevoel dat hij mij in z'n macht had en kon doen wat hij wou.
mijn vertrouwen was TE groot.en ik wilde teveel!!
en ja ik ga beslist nog terug papegaaien houden en groottrekken want ikvan het SUPER om te doen en te zien in de tuin.
als ik het zo hoor heb ik dan toch heeeeel veel geluk gehad met het groottrekken .
alleen een beetje problemen gehad met een groenvleugel maar die was erg jong en had ik +- 10 dagen later terug op z'n plooi.
die haar oogjes waren nogniet open en er stond nog geen donske op.
mss de ervaring met m'n honden die geholpen heeft en M zijn advies.
dat gaf hij in't begin wel hoor.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-25 - 21:05:05 send message to henkdelaat

Als ik het verhaal goed lees kan ik het niet goed begrijpen dat iemand er zo ingetuind is.
Het zal wel zijn zoals met een persoon die ik 20 jaar geleden meegemaakt heb.
Hij had een koppel grijzen roodstaarten die 2x per jaar 3 jongen groot brachten.
Één koppel levert 6 jongen op van bv fl 600,- p/st is toch fl 3600,- per koppel.
Toen dacht hij als ik nu 20 koppels of meer aanschaft van mijn spaarcenten dan levert mij dit fl 20 x fl 3.600,- is fl 72.000,- op (dacht hij)per jaar,dan kan ik stoppen met werken en er op thuisblijven.(dit was nog in de tijd van de gulden)
Hij liet een man 20 broedkooien maken en kocht 20 koppels papegaaien bij dezelfde handelaar.
Na het 1st jaar nog maar 6 jongen het 2de jaar 6 jongen het 3de jaar 6 jongen het 4de jaar stond alles weer te koop omdat het goed tegen gevallen was.
Ter Info.
Een koppel grijze kosten toen +/- fl 800,- (import) en de kooi fl 400,-.
Zo zie je maar weer dat het niet altijd gaat zoals je het wil hebben,en zoals de meeste kwekers je alles rustig op moet bouwen,dan heb je er een mooie hobby aan.

Je moet maar denken dat je portenmonai je beste
leermeester is.

SPREEKWOORD:

Wie zijn geld wil zien verdwijnen,
die houdt papegaaien en konijnen.


angy
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-10-25 - 21:33:37 send message to angy

ik kan dit zeker niet geheel ontkennen nee.
maar mijn bedoelingen waren anders daarom kocht ik jongen.
en naar maten alles vorderede en M over de koppels begon hetgene ook in 4 keer gebeurde want hij deed deze echt niet graag weg maar hij gunde mij dat en ik mocht ze altijd terug brengen als ik niet tevreden was.zo zei hij.
1st de geelvleugels en moluccan dan de groenvleugels roodwangen en b&g
ik weet dat ik fout deed maar dan nog stel ik mij bij deze dingen toch vragen.
ik ga beslist niet vrijuit maar toch.
ik kweek al 9 jaar bullterriers en ik behandel mijn klanten toch net anders denk ik.en probeer deze zo goed ik kan met raad en daad bij te staan als het nodig is en als ik een pup verkoop die toch iets blijkt te mankeren ga ik het probleem niet uit de weg maar los het zo goed mogelijk op.tevens verkoop ik enkele met kontrakt met de nodige garanties voor de klant en mijzelf.
trouwens ik had maar 4 volieres toen ik met M begon en wou deze bewoond krijgen en ik kocht nog 10 kleinere volieres voor de grijze.
hiuj moest die jongen terug nemen want ik had er geen plaats voor en ook het geld niet.het was nooit de bedoeling zoveel te investeren.
nu dat alles voor mij uit de voeten is kan ik enkel maar erg kwaad zijn op mezelf en teleurgesteld en zeer kwaad zijn op M.
verder hoop ik dat M mij met rust laat.of het moest zijn om geld te komen brengen wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-10-25 - 21:43:15 send message to ParkietenPeter

Als eerste moet ik kwijt dat dit verhaal enorm verwarrend geschreven is.

Als je voor zoveel investeert in vogels en je laat je opschepen met zieke vogels vraag ik mij af waar je bedrijfsplan is geweest (kennis vergaren, een gedegen onderzochte investering plannen, en meer). Want we mogen hier echt wel spreken over bedrijfsmatig houden en kweken van vogels.

Dan uitingen dat M.A. crimineel zou zijn, bewust zou oplichten, als dief gemerkt wordt, én als ik dan lees dat jijzelf zieke vogels toch verkoopt (al is dat met verlies van geld), terwijl van sommige ziekten bekend is dat ze ongeneeslijk zijn, is dit alleszins niet te rijmen met eerlijkheid. Van gener zijde.

Omdat het hier twee bedrijfsmatige instanties betreft besluit ik toch deze discussie te sluiten met dezelfde gedacht als bij de eerder gesloten topic.

quote
Dit is al vaak gezegd maar blijkbaar is dit ook net zo vaak nog nodig!

Weet waar je aan begint!

Een gewaarschuwt mens, voorkomt veel dierenleed!




Pagina : 1 2
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede