Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ik kweek meelwormen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ik kweek meelwormen
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2007-10-20 - 08:32:44 send message to belg

ik kweek meelwormen voor mijn goulds
maar jammer genoeg mijn goulds eten die niet op
hoe geven jullie levende meelwormen aan je goulds
indien mogelijk toon is op een foto hoe jullie dat doen


tobias
Website Member
Posts :18

Website Member
2007-10-20 - 09:26:46 send message to tobias

Hallo,

Ik weet niet hoe je ze moet geven.
Maar ik wil ze ook gaan kweken,
Maar hoe moet je dat doen?

Ik zou ze dan ook aan mijn vogels geven en ook aan mijn hagedissen want die eten er veel van.

Groetjes Tobias



belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2007-10-20 - 09:46:13 send message to belg



dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-10-20 - 12:24:06 send message to dijkkamp

naar mijn mening nooit geen levende meelwormen geven aan vogels altijd de kop er af knippen neem maar eens een paar meelwormen een tijdje in de handen en dan kom je er achter dat ze best bijten kunnen en als ze dat dus in de vogel doen vreten ze zich bij wijze van spreken weer naar buiten


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-10-20 - 13:36:42 send message to gizmoken

ja, dat is juist, heb vroeger ook nog goulds gekweekt en gaf toen ook meelwormen, maar eerst kop eraf doen wink ;)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-10-20 - 17:30:42 send message to cocobar

Zien eten is doen eten, dus zorg dat de goulds een andere vogelsoort die wel happig is op meelwormen kan observeren. Liever niet zelf demonstreren laugh :D


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2007-10-20 - 18:21:23 send message to H.O.H.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je kunt meelwormen best levendig voeren. Ik begrijp dat hier gedoeld wordt op het bijten van de meelwormen, wanneer ze zijn doorgeslikt. Echter bij de minste aanraking met vocht gaan meelwormen dood. Daarnaast wordt door de meeste vogels de meelworm leeggeknepen/gezogen en maakt de vogel de meelworm dus zelf dood.

Daarnaast nog een tip: denk eraan dat meelwormen eerst ruim een week een rijke voeding moeten hebben na aankoop. De meelwormen worden namelijk meestal gevoederd met niet voedingsrijke voeding. Zorg daarom dat meelwormen eerst goede voeding krijgen alvorens je ze voert aan je vogels anders heb je duur voor met weinig voedingswaarde voor de vogels


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-20 - 23:34:56 send message to Strigiformes

Volgens mij moet dat alleen bij Moriowormen, toch Hans?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-10-21 - 00:45:43 send message to tonnl

Mijn tropen eten ook levende meelwormen, net als de brilvogels. Die laatste slaan de wormen eerst een aantal keren tegen een tak, dat gaat best hard.
De kleinere tropen "kauwen" tot ze open gaan en eten dan alleen de inhoud.

Alleen Gouldamadines, waarom wil je per sé meelwormen voeren? Een goede insectenpaté en eivoer biedt die soort royaal voldoende dierlijke eiwitten.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-10-21 - 11:42:03 send message to Rogert

ik voer mijn meelwormen na aankoop zemelen. Als je ze niets voert dan zullen ze ook niet vervellen en verliezen ze elke dag meer voedingswaarde. Vervelde meelwormen zijn voor de vogels aantrekkelijker om te eten.

Tevens voer ik mijn meelwormen 1 dag voor het verstrekken aan de vogels meelwormen vitamine. Dit verhoogd de voedingswaarde van de meelwormen.
Neem een deel meelwormen wat je wilt voeren en laat deze een dag zonder voer staan. Zeef ze uit en voeg er vitamine of carmix/carnizoo aan toe. Laat ze hierna nog 24 uur staan voordat ze gevoerd worden. Zeef de overtollige vitamine uit want deze kun je nogmaals gebruiken als niet alles opgenomen is.

Vervelde meelwormen en poppen worden ook erg goed gegeten door de meeste vogels.


Adwin
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2007-11-08 - 18:46:43 send message to Adwin

Hoe kweeek je meelwormen...?razz :p


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-08 - 22:15:16 send message to theelepeltje

Mijn Zebravinken knepen de meelwormen ook uit en slikten ze niet in. De 'lege' meelwormen lieten ze gewoon op de bodem van de kooi liggen.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-11-09 - 16:59:29 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een probleeem wat bij het voeren en kweken van meelwormen kan ontstaan is een salmonella besmetting.

Stinken de meelwormen of zijn er veel zwarte te zien dan is het beter ze weg te gooien.

Goed uitzeven en niet te veel en te nat voer geven om schimmelvorming en salmonella kweek te voorkomen.

Oudere vogels hebben hier nog wel weerstand tegen, maar jonge vogels in het nest niet en kunnen hier aan sterven.

Wellicht een miskend probleem?

Groeten Ruud


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2007-12-24 - 01:07:31 send message to Eelke

Het is niet nodig om goulds levend voer te geven. Je neemt alleen maar meer risico, met kans op besmetting met oa. salmonella e.d.
Er zijn genoeg kant en klare producten, als insectenpatee en eivoer, te verkrijgen waarbij je minder risico loopt.

Groeten Eelke



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede