Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat zou u doen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat zou u doen
xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-10-01 - 20:17:29 send message to xela

hoe moet je reageren wanneer iemand vogelfoto's van je gebruikt b.v. bij een advertentie zonder er iets van te vragen of je dat wel wenst.
Persoonlijk vindt ik dat niet zo prettig dat plots te constateren.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-10-01 - 20:25:26 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

A: als het je stoort geen foto's op het net plaatsen,kan dit ook niet gebeuren.

B: Degene een email sturen en het hem beleefd schrijven dat u het niet netjes vindt dat uw foto's ongevraagd worden gebruikt.

C: er niet van wakker liggen er zijn ergere dingen in het leven.



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-10-01 - 22:30:22 send message to Rogert

Ik zag vandaag dat iemand ook een foto van mij heeft gebruikt voor een advertentie.

Ik ga voor optie C. Voel me vereerd dat hij mijn foto gebruikt, maar persoonlijk had ik toch echt een mooiere uitgezocht.happy :)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-10-01 - 22:30:32 send message to roodmus

Wees trots dat ze jouw mooie foto gebruiken.
Een teken dat het een geslaagde kiek is.

grtjes.happy :)happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-01 - 22:50:32 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
B: Degene een email sturen en het hem beleefd schrijven dat u het niet netjes vindt dat uw foto's ongevraagd worden gebruikt.



Dit doe ik meestal en zeg er dan oop bij dat als die de foto wil gebruiken dat dat wel mag maar vraag het gewoon ff.

Wat wel erg is vind ik als ze zeggen dat ze het koppel op de foto aanbieden. Dan zijn ze immers de boel aan het belazeren.

groetjes egon

PS ik heb in een ander itum een foto gebruikt van iemand anders en er netjes bij gezet dat ik de foto gebruik en van wie die is.
Deze persoon ken ik ook nog en hem kennende gaat die me nog wel ff stangen.
zokan het ook natuurlijk. gewoon een lolletje van maken.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-10-01 - 23:04:08 send message to tropic

merk gewoon je foto met je naam, zo kan niemand anders zeggen dat het om zijn vogels gaat.
wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-01 - 23:08:58 send message to mijnkaketoes.nl

Van mij mogen ze de vogels met alle plezier gebruiken . Maar zou het wel beleefd als ze het tenminste even netjes vrage, Lijkt me gewoon een fatsoensnorm


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-10-01 - 23:16:06 send message to adriaanbaan

gewoon je naam er doorheen zetten voordat je een foto op internet zet.
Mijn foto's zijn ook wel gebruikt op marktplaats en als je dan een mailtje stuurt met het verzoek eerst om toestemmig te vragen dan weten ze je wel te vinden etc. etc.shocked 8O


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-10-02 - 08:21:00 send message to gezienus

Ik heb ook eens bij gebrek aan een foto, een foto van iemand anders gebruikt.
Eigenlijk zonder er bij stil te staan, dat je iemand zijn gevoel daarbij kan schaden.angry
Ik kreeg vervolgens een mail van degene met daarin de boodschap, dat hij het leuk vond dat ik zijn foto had uitgekozen, maar meld of vraag eerst even voordat je deze gebruikt.
Uiteraard was dit eenmalig, en gebruik nu gewoon mijn eigen digitale camera.happy :)


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-10-02 - 08:34:35 send message to swanny

Hallo
Het gebeurt nogal eens dat ik een foto van mezelf tegen kom op bv marktplaats. Soms zelfs de letterlijke tekst van mijn homepage op een andere site. Meestal helpt een mailtje met het verzoek om de foto te verwijderen. Op zich is het niet zo erg. Dat ligt geheel aan de tekst die erbij staat. Ik heb er een grote baal van als men zinspeelt of de indruk wekt dat de vogel op de foto, de vogel is die te koop is. Dat gebeurt nogal eens een keer en is gewoon puur bedrog. Als je dan daar staat om die vogel te kopen moet je dat toch zien en baal je eventueel enorm.
Ik heb de indruk dat het in de meeste gevaalen om "bedrog" gaat. In deze tijd heeft iedereen met een computer en internet verbinding, die in staat is een foto te uploaden toch wel zelf een fototoestel. Ik kan me niet voorstellen dat het meestal gewoon om luiheid en gemakzucht gaat.
Als je een vogel hebt die slecht in conditie zit, ziet dat er niet uit op een foto. Dus gebruikt met een foto van een complete vogel.
MvG


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-10-02 - 09:37:23 send message to ParkietenPeter

Inderdaad een foto een watermerk meegeven voorkomt ook al oneigenlijk gebruik.

Het beste is er niet zo heel erg wakker van te liggen of je foto moet misbruikt worden.

Je kunt nog zo goed beveiligen tegen copieren, maar als je het echt wilt haal je alles van het net af.


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-10-03 - 18:46:06 send message to xela

allen bedankt om jullie reactie ik had ook de persoon in kwestie een mail gestuurd en hij heeft zich bij deze ook verontschuldigd om het gebruik van de foto.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede