Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ringen van Chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ringen van Chinese dwergkwartels
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-29 - 01:01:00 send message to chrislaevers

Ik zou graag willen weten op welke leeftijd je de kuikens van Chinese dwergkwartels kan ringen. Ik heb het nog niet gedaan maar heb wel de ringen en nu met een derde broedsel (5 jongen) kan ik die ringen maar eens best opgebruiken.
Mijn ringen zijn van de KBOF en dat is 3,5 mm. Mijn kwartelkuikens zijn 12 dagen oud.
Dank bij voorbaat.
Christine.





Christine.


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-10-03 - 00:12:57 send message to leila

wat je kan doen is een stukje ventielslang om de ring doen en aan de onderkant iets langer laten en omslaan als een machetje je vangt een kuikentje en kijk of de ring een zonder ventielslang past en als dat zo is kun je ze zo ringen als hij bijna past doe je er een om met een slangetje wat je er later afhaalt het is soms lastig om een kwarteltje te ringen omdat ze geen achterteen hebben groeten wim


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-03 - 14:18:23 send message to chrislaevers

Ik heb geprobeerd er eentje te ringen op 15 dagen maar was duidelijk te laat. De volgende keer ga ik proberen vanaf een week leeftijd.
De secretaris van mijn vereniging wist het ook niet. Zo belangrijk is het niet maar ik had de ringen toch besteld zodus.
Bedankt in elk geval voor het reageren.
Christine.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-10-03 - 23:10:46 send message to BZB

Ik ring de chinese dwergkwartels altijd op 2 weken leeftijd met 4,0 Met 3,5 moet je niet al te forse kwarteltjes hebben anders gaat het ringetje op latere leeftijd knellen. Denk dat je 3,5 op dag 10-12 kunt gebruiken.
Ik ring trouwens net hetzelfde als tropen en kanaries, 3 naar voren 1tje naar achter. Dat gaat prima hoor.

trouwens dit bericht is net als jou ringen: TE LAAT, hahaha, maar misschien heeft iemand anders er iets aan.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-04 - 16:09:48 send message to chrislaevers

Niet te laat hoor. 't Is goed om te weten dat een 3,5 later kan knellen. Ik ga dus volgend jaar een 4 mm proberen op 12 à 14 dagen. Ik denk dat mijn kwartels nogal goed uit de kluiten gewassen zijn.
Erg bedankt.
Christine.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 103 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede