Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Buru Lori Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Buru Lori
marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-09-23 - 17:38:40 send message to marti

Hallo,

Ik heb 1-1 Buru lori gekocht uit Oostenrijk, ze zijn van '07 ongeveer net zo groot als mijn groennekken(zullen nog wel wat groeien) en redelijk donker rood. Tot nu toe heb ik nergens een goede foto van deze ondersoort ter vergelijking kunnen vinden. Is er iemand die een foto van beide soorten heeft en de verschillen aan de hand daarvan uit kan leggen? Ik ben er redelijk zeker van dat het ze zijn, maar wil dit graag 100% zeker weten..wink ;)

Martijn


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2007-09-23 - 18:07:42 send message to Fokke

Kijk maar even op http://www.lories.nl bij soorten
en dan bij Rode lori.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-09-24 - 17:50:47 send message to marti

Had ik uiteraard al gedaan...wink ;) Het blijft alleen voor een leek een beetje giswerk.. zodra ik een goede foto heb zal ik hem wel plaatsen..


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-09-29 - 14:09:49 send message to marti



Wie het weet mag het zeggen, ze zijn nog erg jong, momenteel zelfs nog iets kleiner dan mijn groenneklories..


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-09-29 - 14:52:42 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eos bornea lijkt me vrij zeker.
Aan de hand van zeer jonge vogels en een foto hou je altijd een bepaalde marge onzekerheid, maar in mijn ogen zijn deze vogels te licht van tint om in aanmerking te komen voor E. bornea cyanonothus.
Voor deze ondersoort geldt dat zij veel donkerder is dan de nominaatvorm Eos bornea bornea .

Om onderscheid te maken tussen de andere ondersoorten zou je de vleugel- en de lengtemaat eens kunnen nemen. (en vervolgens hopen dat je dan buiten de gemiddelde overlapping uitkomt!)


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-09-29 - 18:21:06 send message to marti

eos bornea twijfel ik niet aan..wink ;) aan de ondersoort wel.. de nominaat die ik gezien heb waren volgens mij nog lichter.. maar dat is vergelijken uit het geheugen en het geheugen past zich makkelijk aan aan de wens..sad :(
meten lijkt me pas zinvol bij volgroeide vogels..


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-09-29 - 19:15:10 send message to rupicola

Zodra de pennen volledig uit de spoel zijn gegroeid, dat lijkt me hier echt wel het geval, kun je de vleugel meten.
Voor de volledigheid: Het gaat dan om de afstand tussen de vleugelbocht en de langste handpen.





dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-09-29 - 20:41:24 send message to dooren

Dit lijken me geen buru lori's, ik heb buru's gekweekt en kweek nu nog met bornea bornea.

Het blauw van raszuivere buru's is ook vaak donkerder, niet alleen het rood. Ze zijn een stukje kleiner dan de nominaatvorm. Het rood moet echt wijnrood zijn behalve de kop deze is normaal zoals van de nominaat.

Over een jaar wordt het duidelijker of je raszuivere hebt, het kan natuurlijk wel wat buru bloed in de aderen hebben. Helaas is deze ondersoort niet altijd raszuiver gehouden, maar een raszuivere is zeer gemakkelijk de onderscheidden van de nominaat.

Gekocht bij zupanc in Oostenrijk?
Gert


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-10-02 - 20:23:50 send message to marti

Ze zijn wel mooi in elk geval...


Allen nog bedankt voor de reacties. Ik wacht wel af hoe ze zich ontwikkelen. Voor de zekerheid wordt er in ieder geval ook nog opnieuw DNA gesekst.. Ik zie wat weinig verschil tussen de 2...


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-10-02 - 21:13:59 send message to molineti

Lijkt Mij op het eerste gezicht niet nodig:er zit veel verschil in de bouw van de kop en de grote van de snavel.

maar voor een paar euro heb Je wel meer zekerheidhappy :)

Ik ben vorige maand nog bij die Zupanc(die Gert noemt) in Oostenrijk geweest.

Mooie collectie lories had hij zitten(prive) ook nog een paar van de zeldzame Phillipijnse hangparkieten(dacht Appicallis)ook zat er nog een mooi paar pionopsita pileata(scharlakenkop).

In het vogelpark zat van alles wat;veel papegaaien en neushoornvogels.

Best de moeite waard om te gaan kijken als Men in de buurt ishappy :)

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-02 - 21:23:15 send message to mijnkaketoes.nl

Is die zupanck de beheerder van vogelpark Thunersee??

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-10-02 - 22:39:01 send message to dooren

Het is eigenlijk vader en zoon. Vader doet het de laatste jaren rustiger aan.

Ligt wel net aan de verkeerde kant van Oostenrijk, dus het is toch wel een ritje.
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2007-10-02 - 23:03:48 send message to loripeet

Emanuel heeft volgens zijn laatste opgave geen Buru's en ook geen gewone rode lori's meer.
Ik zal het hem binnenkort even vragen wanneer ze bij hem vandaan zijn gekomen want als het goed is zie ik hem binnenkort.

Peter


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-10-14 - 15:05:45 send message to marti

Volgen de DNA zijn het dus 2 poppen..sad :( Ik had al zo'n vermoeden.. Met een beetje geluk kan ik echter binnenkort 2 mannen kopen.. we wachten maar af..

Nb. Kan iemand mij aan een adres in Duitsland helpen waar ik in grotere hoeveelheden Pollen kan kopen.. er moeten er meerdere zijn, kan alleen met Google niets vinden..


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-10-14 - 18:51:39 send message to dooren

Marti, ik weet niet of je naar de lorimeeting in Erp komt of dat je jezelf hebt aangemeld, maar Avian heeft op zaterdag een stand waar hij pollen verkoopt rond de 10 euro per kilo.

Misschien kun je dan je buru's meenemen zodat ik ze even kan bekijken, dan kun je mijn rode zien en vergelijken.
Gert


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2007-10-15 - 11:09:36 send message to marti

Ik ben Zaterdag aanwezig..
Of ik ze dan meeneem moet ik even zien, ik heb buitenvolieres en geen verlichting, dus als ik ze uitvang kunnen ze pas een dag later weer in de vlucht. En ze zijn nog erg schuw op dit moment..



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede