Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kruising Japanse Meeuwtjes ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kruising Japanse Meeuwtjes ??
Herder
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-09-13 - 09:31:20 send message to Herder

Mensen, ik zit even met een raadsel in mijn voliere. Een koppel Japanse meeuwtjes (bruin) had 10 eitjes in een gesloten nestkastje, op een plek die moeilijk te observeren is. Drie daarvan komen uit (7 weken geleden) Nu die jongen groter geworden zijn vraag ik me sterk af of dat wel jap.meeuwtjes zijn. De kleur en snavel lijken sterk op die van een rijstvogel, maar ze zijn het zeker niet (dus geen eitjes voor ze uitgebroed en verzorgd). Is het mogelijk dat ze met rijstvogels kruisen? Een foto kan ik hier niet bijdoen, maar die heb ik wel. Ik wacht eerst eens even af.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-09-13 - 11:37:54 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja de kruising japanse meeuw x padda is mogelijk!


Herder
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-09-15 - 19:35:18 send message to Herder

Cocobar, bedankt.
Maar, kan ik er ook iets mee? Het zijn best mooie vogels, maar zijn ze 'gangbaar'b.v. in de handel?


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-15 - 19:49:06 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee, het zijn waardeloze mutaties waar je niks aan hebt. De Japanse meeuw is zelf al een kruisingsproduct van verschillende lonchura-soorten, dus ik denk dat je je beter kan richten op de mutaties hiervan.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-09-15 - 22:28:36 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Persoonlijk vind ik het zonde om kruisingen te kweken. Probeer je moeite te steken in het kweken van zuivere soorten...

Als je het mooi vind en je bent van plan ze hun leventje te laten slijten in een mooie volière dan moet je het niet laten, zolang je maar plezier hebt van de hobby!!

Voor TT-kwekers zitten kruisingen vaak na het tentoonstellingsseizoen in de weg en moeten ze plaats ruimen, omdat deze vaak onvruchtbaar zijn, dus ik vermoed dat je over een maand of 3 er wel gaat tegenkomen in de handel.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-09-15 - 23:03:57 send message to Daniel

maar is de kruising japanse meeuw en rijstvogel wel onvruchtbaar? Tegenwoordig wordt de rijstvogelnamelijk bij de lonchura's ingedeeld?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede