Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bom Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bom
pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-01 - 00:00:15 send message to pietparkiet 10

vanavond op rtl gezien verdacht doos politie gebelt ontploffings mechanisme erin bam doos ontploft en wat zat erin een poes met een paar jongen er kwam een schoonmaker stukjes bij elkaar geveegt volgens de reporter hoorde je de katjes nog kermen ik vind dit gods geklaagt kijk eerst in de doos en blaas hem dan op als je iets zeker weet smeerlapen zijn het


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-09-01 - 01:23:57 send message to Strigiformes

En die mensen zijn dan aangesteld door anderen waarvan wij hun meerderen hebben gekozen tijdens de verkiezingen om ons te vertegenwoordigen.
Mmm, iets gaat er toch niet helemaal goed.sad :(


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-09-01 - 01:46:48 send message to meyer

Dat is nu eenmaal het nadeel van een verdacht paketje dit kun je niet zomaar even openmaken met het risico dat het ontploft.
Ik denk dat de dader welke de doos met katten heeft weggezet als dader moet worden aangezien en niet de politie.
Niet te snel beoordelen.


Groeten Meyerwink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-09-01 - 08:24:46 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, laugh :D, sorry, wat een reactie.

(Vooropgesteld dat ik het bericht niet gezien heb, dus Als ...)
Natuurlijk kan een explosief opruimings commando niet even een doosje openmaken om eerst de inhoud eruit te halen en dan pas een bom onschadelijk maken. Zo'n bom is er voor gemaakt op te exploderen juist op het moment dat het geopend wordt.

Voordat een verdacht pakketje opgeblazen wordt, wordt het eerst doorgelicht en als men vermoed dat er explosieven in zit, dan pas wordt het opgeblazen.

Of er dan een katje in zit heeft op dat moment echt geen prioriteit. Hoe lief ik dieren ook heb maar ik vind het begrijpelijk dat een EOC dit niet anders kan doen.

Stel je voor je zoontje of dochtertje had het doosje gevonden en hoorde de katjes. "O, even kijken er zitten katjes in ..." BOEM.

Triest zo worden ook kinderbommen gebruikt in oorlogsgebieden.

Maar, als je ten nadele van iemand wil spreken dan de plaatser en niet de politie of EOC natuurlijk.

ps. Op rtlnieuws.nl is er niks over terug te vinden.(hm)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-01 - 08:54:43 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hm, het is hier alleen geen oorlogsgebied, dus men reageert wel erg paranoide als elk achtergelaten doosje of tas zo serieus genomen wordt. Er is tenslotte in Nederland nog geen enkele aanslag op die manier gepleegd. Dan kan men beter het achterlaten van dieren en andere vormen van dierenmishandeling eens serieus gaan nemen.

Maar tja, veel politici denken: kweek maar voldoende angst, dan kunnen wij veel maatregelen doordrukken; die echter vervolgens wel privacy, vrijheden en rechten inperken.

Overigens, ik vond een week geleden een jong poesje in de berm (dus zonder doos er omheen). Onze nieuwe bewoner maakt het erg goed.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-09-01 - 09:40:09 send message to ewals

nu zijn er nog maar 3.999.999 (drie milioen- negenhonderd-negenennegentigduizend-negenhonderd negenennegentig )katten.
Wat jammer nou.
Jan E.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-01 - 10:16:33 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

Of er dan een katje in zit heeft op dat moment echt geen prioriteit. Hoe lief ik dieren ook heb maar ik vind het begrijpelijk dat een EOC dit niet anders kan doen.



Ummm, en als er nu een te vondeling gelegde baby in had gelegen, wat niet ondenkbaar is?

Ik bedoel, wanneer neem je deze beslissing? Wie neemt deze beslissing?
Ik vind dat beslissingen als deze op een veel hoger niveau moeten worden genomen en dat er voldoende (dus meer!) onderzoek moet worden gedaan voordat de een of ander zomaar beslist. We leven hier, zoals hierboven gezegd, niet in een oorlogsgebied en kunnen vooralsnog veel meer tijd en kundigheid aanwenden, voordat er tot zoiets besloten wordt door blijkbaar de verkeerde personen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-09-01 - 10:35:53 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja of mijn schoonmoeder laugh :Dlaugh :D

Er kan zo veel in een doos zitten.
Het zal ook wel van de situatie afgehangen hebben want er word hier echt niet zomaar iets de lucht ingeschoten.Ik neem aan dat hier deskundige mensen bij zijn geweest en dat deze beslissing niet door de politie zelf genomen is.


Groeten Meyerwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-01 - 12:57:44 send message to tonnl

Was dit beter geweest? "E.O.D.-er komt om bij redden poesjes"?

Wat betreft geen oorlogsgebied, dat dacht men in Londen, Bali en Madrid ook....
Zolang balkie aan de oorlogzuchtige hand van bush blijft meelopen doen wij ook mee, met alle mogelijke consequenties.
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-01 - 13:24:59 send message to johanblok

Angst is een slechte raadgever. In Londen is iemand volkomen onterecht doodgeschoten door volkomen gepanikeerde politiemensen.

Het spijt me zeer, maar als men niet in staat is om op afstand middels b.v. infrarood of met robots het verschil te kunnen zien of bepalen tussen een nestje katjes of een mogelijk explosief mechanisme, dan heb ik bijzonder weinig vertrouwen in het kunnen van die lui.

@ewals: natuurlijk zijn er veel zaken die vele malen ernstiger zijn, alleen jouw redenering slaat nergens op: tenminste ik neem aan, dat je bij een doodgeschoten mens ook niet zet: er zijn er nog minstens 5.999.999.999 over.

Voor mij is het vooral een signaal hoever men doorgeschoten is in angst voor bepaalde zaken.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-09-01 - 13:57:15 send message to zebraonline

quote
@ewals: natuurlijk zijn er veel zaken die vele malen ernstiger zijn, alleen jouw redenering slaat nergens op: tenminste ik neem aan, dat je bij een doodgeschoten mens ook niet zet: er zijn er nog minstens 5.999.999.999 over.


x100.000.000


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-01 - 15:29:10 send message to pietparkiet 10

ik vind sommige reactie maar stom en waar slaat dat hm op parkieten peter en volgens mij was het niet in nederland hoor


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-09-01 - 15:38:06 send message to meyer

quote
volgens mij was het niet in nederland hoor


Dat konden we niet opmaken uit jou mail.
Zitten we met zijn allen de politie hier zwart te maken blijkt het heel ergens anders te zijn.
Niet dat dit dan wel zomaar kan.


Groeten Meyerwink ;)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-01 - 16:21:43 send message to pietparkiet 10

ik heb niet gezegd dat je de politie zwart moest maken je hoef van mij niemand zwart te maken leven en laten leven gewoon beter kijken je heb leuke speeltjes hoor tegenwoordig een robot om te kijken wat er in zit hoef niet met zoveel geweld hij zetten die staaf gewoon in de doos en dan maakt ie hem ook open hij had ook even verder kunnen kijken dan zijn neus lang is


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-01 - 20:09:55 send message to paintim

De enige,die te laken is: de persoon die
zo maar een doos met poes en jongen heeft neergezet.
Vriendelijke groeten van
ANTONI


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-01 - 20:13:20 send message to chrislaevers

Ik denk dat er genoeg techniek bestaat om uit te vissen wat er in een doos of in een zak zit maar of men er even de moeite voor wilt doen is een andere zaak. En ja het had een gedumpte boreling kunnen zijn. In welk land dit gebeurt maakt me niets uit.
Anderzijds vind ik dat er een wet moet komen om alle gezelschapskatten verplicht te steriliseren en te castreren. Mijn kater is gecastreerd op drie maanden leeftijd en hij is nu 9 jaar oud. Kan je je voorstellen hoeveel jongen die zou gehad hebben op al die jaren?
Mensen moeten maar eens leren van een heel stuk consequenter om te gaan met dieren dan tot nu toe. Vroeger werden nesten katten levend begraven of in een zak in een plas of een rivier verdronken. We zijn geen stap verder.
Met een microotje aan een robot had men toch al een gissing kunnen maken.
Maar ja, in de oorlog van Vietnam stuurden de Vietkong kleine kinderen met een granaat naar de vijand toe. Het duurde dan ook niet lang voor dat hele dorpen werden 'schoongeveegd' en granaten werden geworpen in ondergrondse holen waar vrouwen, kinderen en oudjes zaten.
Misschien hebben die mensen ook zo gereageerd en hebben ze geen enkel risiko willen nemen en de doos gewoon opgeblazen. Hoe noemen ze dat op z'n Amerikaans? 'Collateral damage' of zoiets. Daar kan je alles instoppen en alles mee opblazen.happy :)
Christine.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede