Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eivoer maken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-09-01 - 13:30:09 send message to Fonje

Verse groenten.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 13:36:58 send message to inimini

krijgen ze al wink ;)


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-09-01 - 16:46:35 send message to Fonje

Dan zijn al die additieven overbodig.

Groetjes,
Peter


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 18:04:11 send message to inimini

weet je dat zeker?
ik zie ze namelijk nooit aan de sepia of het mineralenblok knagen (je ziet ook duidelijk dat er niet aan geknaagd wordt)ik ben dus eerder bang voor een gebrek aan mineralen dan voor een vitamine gebrek.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-09-01 - 18:47:55 send message to Fonje

Brocolli is zeer rijk aan Calcium. Als ze echt een gebrek moesten hebben aan mineralen zullen ze wel aan de mineralenblok gaan knagen. Ik denk dat een vogel dat instinctief doet.

Groetjes,
Peter


peter wauben
Website Member
Posts :17

Website Member
2007-09-24 - 23:54:10 send message to peter wauben

Voor de mineralen kan men wimoral van witte molen door het eivooer doen.
En voor de extra vitaminen komen nog spirulina en biergist (vitaminor) in aanmerking.
Ik heb er goede ervaring mee.
Vergeet niet de (meervoudige) onverzadigde vetzuren niet die zijn ook belangrijk om vogels in conditie te houden en te krijgen.

happy :)wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-09-25 - 09:15:06 send message to ParkietenPeter

VERPLAATST VAN DUBBEL ONDERWERP

quote
maikeltje
Website Member
Posts :175

2007-09-24 - 17:12:38

--------------------------------------------------------------------------------
Hoe kan ik het beste me eivoer maken voor europese culturvogels iemand met ervaring.


Niltava
Website Member
Posts :2312

2007-09-24 - 17:18:11

--------------------------------------------------------------------------------
ei plus drie beschuiten, aves en eventueel wat stuifmeelkorrels en/of spirulina erdoor en diepvriespinkies.


maikeltje
Website Member
Posts :175

2007-09-24 - 18:10:18

--------------------------------------------------------------------------------
Ja daar gaat het nu net om diepvries pinkys is troep. Hoe kan ik het eivoer zo het best vervange.


Neophemagek
Website Member
Posts :38

2007-09-24 - 18:29:04

--------------------------------------------------------------------------------
Hoezo diepvries pinkys troep


Niltava
Website Member
Posts :2312

2007-09-24 - 18:50:03

--------------------------------------------------------------------------------
Ja dat vraag ik me ook af!!!


maikeltje
Website Member
Posts :175

2007-09-24 - 19:18:21

--------------------------------------------------------------------------------
Doordat dit de vogels te veel eten eten ze der eigen dood ze lopen hier door een bacterie op.
Vraag maar is aan een hele goeie putter kweker die geven geen pinkys meer.
En die bakken roerei droog en daar voegen ze van alles aan toe maar dat wil ik juist weten.
Vraag maar aan de beste putterkweker van belgieen die hier ook welens komt jansens.


Neophemagek
Website Member
Posts :38

2007-09-24 - 19:50:47

--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij kan je zelf uitmaken hoeveel ze er van eten,is maar niet hoeveel je er van in doet.
En dat van die bacterien kan er volgens mij ook mee temaken hebben hoelang je het laat staan.

Wat ze er voor in de plaats doen kan je dan ook het beste aan de betere putter kweker vragen.
Ik kan alleen maar melden dat ik er erg tevreden over ben.


Niltava
Website Member
Posts :2312

2007-09-24 - 20:16:06

--------------------------------------------------------------------------------
Er zijn veel bakerpraatjes.
Pinkies kunnen geen kwaad, tenminste het geval van te past natuurlijk overal voor.
ALs je het gewoon door het voer mengt kunnen ze niet meer opnemen dan er in zit.


Zjurre
Website Member
Posts :122

2007-09-24 - 20:43:48

--------------------------------------------------------------------------------
Pffff maikel laat je toch niet gek maken man

Ik gebruik nu sinds twee maanden diepvriespinky's van Top Insect, geweldig spul! S'ochtends als ik wakker word een lepel uit de vriezer, samen met een zakje aves kracht eivoer (zelf gemaakt, receptuur, zie Niltava), goed ontdooien en verstrekken aan de vogels, simpel

Misschien ben je in de war met levende pinkies, die gebruikt worden in de hengelsport. Deze zou ik persoonlijk nooit gebruiken voor de vogels, alleen al door de kleurstoffen en andere meuk die ze bevatten

Gewoon proberen dus, die diepvries-insecten! Doe het op je eigen manier en wie weet willen we over 10 jaar allemaal een handtekening van je ("Beste putterkweker ter wereld 2017 )....




inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-25 - 09:48:17 send message to inimini

hier krijgen ze nu door het zelf gemaakte eivoer een mengsel van allerlei gedroogde insecten,ik doe er gewoon niet te veel doorheen,dan kunnen ze er ook niet te veel van eten!
ik heb tot nu toe steeds het ei gekookt,ga nu is proberen om het te bakken,kijken of ze dat ook lusten.
verder doe ik er ook vaak wat gedroogde groentes doorheen en natuurlijk aves-kracht.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-09-25 - 10:38:35 send message to maikeltje

Een roerei bakken is beter zo zitten de eiwitten veel beter verdeeldt.Jullie denken allemaal dat het goed is he laat maar is een barmsijs met jong dus 30 dagen iedere dag 5 keer op een dag pinkys.Zo zijn er al veel mensen goede kweek vogels verloren.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-09-25 - 10:40:15 send message to maikeltje

Ik zal over een jaar er op terug komen kijken wat jullie er dan nog van denken.Meelwormen is trouwens helemaal erg als je die te veel geeft aan putters barmsijsjes ze gaan er zeker aan.Voor een vink is het goed.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-09-25 - 11:45:47 send message to tropic

bakken gebeurt in vetstof, en is m.i zeker af te raden.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-25 - 15:21:30 send message to inimini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

pan met anti aanbaklaag?

en dan goed om blijven roeren,dan heb je toch geen boter nodig lijkt mij?

maar waarom zou het voeren van insecten niet goed zijn?terwijl een ei wel goed is?

oke als je te veel voert dan zal het wel schaden,maar dat is toch met alles zo en niet alleen met insecten!

en ik neem aan dat het voeren van insecten niet per definitie voor alle vogels slecht is!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-25 - 18:27:03 send message to Niltava

Moet zeggen dat ik het een merkwaardig topic vind, je vraagt uitleg. Dat krijg je dat vind je dan weer niet goed omdat 1 kweker zegt dat het niet goed is??
Met het gegeven heb ik(en velen met mij) succes gehad dus:
quote
Ik zal over een jaar er op terug komen kijken wat jullie er dan nog van denken.

Dan denk ik er nog net zo over, heb vele bakerpraatjes gehoord en geprobeerd, blijf bij bovenstaande echter steeds weer terugkomen.


quote
Een roerei bakken is beter zo zitten de eiwitten veel beter verdeeldt.

????
Bij bakken heb je kans dat niet alles evenredig wordt verhit en je of niet genoeg verhitte delen met kans op salmonella etc of te verhitte met de daardoor ontstane mogelijk giftige bestandelen.
Koken is relatief een gematigdere (?) manier van het laten stollen van de eiwitten.

quote
Jullie denken allemaal dat het goed is he laat maar is een barmsijs met jong dus 30 dagen iedere dag 5 keer op een dag pinkys.Zo zijn er al veel mensen goede kweek vogels verloren.

Ten eerste hoeven ze op 30 dagen geen pinkies meer en ten tweede 5 x per dag??
De samenstelling cq. aantallen blijft gelijk.
Of je nu 1 liter water drinkt in 1 keer of 5 x 200 ml verspreidt over de dag, je blijft 1 liter binnen krijgen.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-09-25 - 20:54:31 send message to maikeltje

Ja en je kunt gewoon droog bakken met een pan met baklaag immini heeft gelijk.Kom is een keer naar cultuurvogels 9 van de 10 zeggen dat het troep is en dat zijn allemaal ervaren kwekers dan.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-25 - 21:02:05 send message to Niltava

KOm bij voldoende europese kwekers, en lid van de SEC en BEC. Heb dat verhaal nog nooit gehoord.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede