Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bouwvergunning Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bouwvergunning
noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-08-16 - 20:18:41 send message to noel

hoi wat nu.
ik heb destijds goedkeuringgehad voor de bouw van mijn voilere cq schuur, van het bestuur van de vereniging(mijn schuur cq staat op recriatiegrond) maar nu heeft iemand of de gemeente zelf geconstateerd dat er een bouwvergunning voor nodig is. het schijnt dat ik maar 12m mocht bouwen. maar nu is het 15m bij 3m.
dus ik maakte nog een slimme opmerking van 15-3+ toch 12. werd niet in dank afgenomen ,
ben nu reeds een aantal jaren bezig met de hobby en alles zeer goed op de rails en nu dit.
slaap er slecht van ,.
nu kunt u zegen eigen schuld dikke buld maar toch ik dacht dat ik goed zat met het toesteming vragen aan t bestuur.
maar een licht puntje meschien wordt het bestemingsplan omgezet van recriatie naar woonwijk besteming ,.,.
iemand nog tips.
zou zonde zijn dat ik alles weg zou moeten doen
wie oh wie
edwin


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-08-16 - 20:34:15 send message to Dennis Fr.

dat is indd een probleem misschien krijg je de kans alsnog om een bouwvergunning aan te vragen.dit heb ik ook gehad .schuur stond al 3 jaar.en kreeg ook een brief van de gemeente en kon hem alsnog aanvragen heeft me wel een half jaar gekost en flink wat euro`s maar heb het nu wel rond.staat niet tegen in de kosten van schuur afbreken en stoppen met onze mooie hobby.in onze wijk mocht eigenlijk ook geen schuur staan volgens het bestemmingsplan gelukkig hebben ze een uitzondering gemaakt.als je het alsnog aan mag vragen zou ik gewoon meewerken en aan al hun domme eisen voldoen.dit heb ik gedaan door mijn vrouw alles te laten regelen met de gemeente daar ik nogal een heethoofd ben en dan trek je aan het kortste eind.want als hun willen dat je het afbreekt en je doet het niet laten hun het doen en de rekening is ook voor jou.

ik hoop het beste voor je

Groeten Dennis


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-08-16 - 20:54:31 send message to noel

ik heb al reactie terug gehad van de gemeente.,
afgewezen want het past niet in het bestemingsplan? nu moet ik brief schrijven aan het colege van burgemeester en wethouders met het verzoek uitzondering te maken.
want waarschijnlijk wordt het een woonwijk en dan mag het wel,. maar dat is pas over een jaar aan de orde. dus zwart wit moet ik nu afbreken en waarschijnlijk mag het over een jaar wel,.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-16 - 21:51:31 send message to Karel

Zolang je verzoek in behandeling is, hoef je niet af te breken. Hopelijk duurt het erg lang.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-08-16 - 22:13:29 send message to cocobar

Intussentijd je slaap er niet voor laten sad :(


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-08-29 - 01:05:13 send message to noel

hoi
ik zit er nog steeds mee.
wie heeft tips etc
ben nu 5 jaar bezig met de hoby alles nu goed voor mekaar. alle koppels doen het.
soms wel 3 rondjes per jaar en alles natuurbroed.
en nu dit
ahhhhhhhhhhhhhhhhh


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-08-29 - 19:41:09 send message to Hen

Noel,kan mij voorstellen dat je niet echt lekker slaapt,als zoiets boven je hoofd hangt.Maar zoals het nu,is staat dus al 5 jaar?
Weet het niet zeker hoor,maar bestaat er dan niet zoiets al een "verworven recht" waar je je op kunt beroepen?Als ze nou na een paar maanden zeggen dat het niet mag oke,maar 5 jaar gedogen en dan klagen is wel erg makelijk.Zou gewoon een langs een wetswinkel gaan en eens gaan informeren.

Henk


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-10-13 - 10:34:58 send message to noel

goedemorge
ik heb destijds een lichte bouwvergunning aangevraagt weten jullie
en dat is nu 5 mnd geleden dat ik ontvangst bewijs heb gekregen (dat ze de stukken hebben gekregen en in behandeling werdt genomen)
nu ben ik naar de rechtswinkel geweest en die zeiden dat de gemeente verzuimt heeft en dat ze het nu wel moeten gedogen
. want na 6 weken moeten ze iets laten weten of het mag of niet mag. maar na 12 weken zowiezo dus de gemeente heeft verstek laten gaan.

dus zoals het er nu uitziet mag ik het laten staan.,
met vrg edwin


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-13 - 13:35:02 send message to Strigiformes

Ligt eraan.
Als het een artikel 19 procedure word dan kan het volgens mij langer duren.
Ik heb toen 7 maanden op vergunningen gewacht. Ik kreeg tussentijds wel bericht daarover.


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-10-13 - 15:08:17 send message to noel

ik heb tot heden niets gehoord na de brief dat ze het in behandeling heeft genomen?
nu zeiden ze bij de rechtswinkel dat ze het nu goed moesten keuren.
met vrg edwin


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-14 - 06:10:00 send message to bert1974

als bij ons in emmen iets niet aan het bestemmings plan voldoet dan kunnen we het aanvragen via artikel 19 dit is dus een artikel over het bestemmings plan.
ik weet niet of dit artikel in heel nederland van kracht is maar je kunt er natuurlijk even naar informeren.
mijn verbouw plannen aan het huis waren ook in strijd met het bestemmingsplan maar via dit artikel heb ik het wel voor elkaar gekregen.
heeft wel 3 kwart jaar geduurt maaris wel gelukt.

groeten bert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-14 - 06:13:11 send message to bert1974

sorry ik had over het bericht van strigiformes heen gelezen en hij heeft het dus over precies het zelfde als ik.

groeten bert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede