Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tot welke leeftijd kunnen amazonepapagaaien kweken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tot welke leeftijd kunnen amazonepapagaaien kweken?
gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-08-11 - 17:56:39 send message to gjbneophema

hallo ik heb een vraag tot welke leeftijd kunnen blvhoofdamazones kweken? ik kan namelijk een bewezen koppel blvhoofdamazones kopen die hebben op dit moment jongen en de amazones zijn 26 jaar oud
mvg willem


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-08-11 - 22:00:38 send message to Rogert

Een koppel kan ongeveer kweken tot een jaar of 25 met uitzonderingen daar gelaten.

Ik zou dit koppel niet over nemen als je graag wil kweken. Zowiso door de verplaatsing moet het koppel wennen, hebben ze stress en is de manier van verzorgen, het licht en de vertrouwde omgeving een factor waardoor dit koppel twee tot drie jaar weer moet wennen willen ze weer tot voortplanting over gaan. Je loopt het risico dat ze het hierna niet meer doen.

Wil je het koppel gewoon voor de aardigheid en is kweken niet per see een must, dan moet je kijken of de dieren je aan staan en of je ze een goede oude dag kan geven. Als je er nog 5 jaar plezier van hebt is dat voor een kweekvogel een mooie leeftijd.

Als je deze dieren koopt zou ik een symbolisch bedrag betalen maar zeker niet de handelsprijzen.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-08-11 - 22:45:03 send message to kaapsen

Dag Rogert,ik heb een vraag aan je,misschien kun je mij helpen,spreek je uit eigen ervaring aangaande je antwoord over het broeden?

gr Kees.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-08-11 - 23:02:16 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb man van 43 jaar en pop van 10 jaar hebben nu 2 bevruchte eitjes liggen dus dit zal de uitzondering wel zijn


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-12 - 00:02:13 send message to Strigiformes

De handels prijzen zijn toch ook gebaseerd op jonge vogels.
Ik heb hier zelf een koppel zitten van 25-27 jaar oud. Zijn allebei opvangers. Ik zal er volgend seizoen eens een blokje bij zetten en eens zien of we van de uitzondering, een regel kunnen maken.wink ;)


gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-08-12 - 07:45:17 send message to gjbneophema

ik heb ook wel van ervaren kwekers gehoord dat amazones tot hun 50e kunnen kweken
daarom deze vraag
want die koppel die ik kopen kan hebben nu ook 3 jongen
mvg willem


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-12 - 10:22:38 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
man van 43 jaar en pop van 10 jaar


Bij veel vogelsoorten gaan de mannen inderdaad wel langer mee. Meestal zijn ze ook wat eerder vruchtbaar dan de poppen.

quote
ik heb ook wel van ervaren kwekers gehoord dat amazones tot hun 50e kunnen kweken


Tja, dat heb ik ook wel eens gehoord, maar als je dan doorvraagt, is dat eigenlijk altijd van "horen zeggen".

Ik ben dan ook wel benieuwd naar het antwoord van Rogert op de vraag van Kaapsen, of hij spreekt uit eigen ervaring.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede