Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hormonen, hormoonhuishouding Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hormonen, hormoonhuishouding
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-08-04 - 10:43:22 send message to Rogert

Ik heb een Noord-amerikaanse blauwe bisschop die helemaal kaal aan het worden is. Na een bezoek bij de dierenarts in Veldhoven is gebleken dat deze vogel niets mankeerd als het gaat om huidproblemen, luizen of andere zaken. Het probleem is de hormoonhuishouding.

Deze vogel heeft een hormoonprobleem dat dmv medicatie wel te verbeteren is maar niet op te lossen. Het toedienen van deze medicatie kan echter een risico met zich meebrengen dat de vogel op gegeven moment te veel hormonen binnen krijgt. Dit schijnt ook een probleem te zijn bij nachtegalen en nog wat andere soorten.

Het toedienen van vitaminen kan de vogel helpen, maar een overdosis aan vitaminen kan ook weer averechts werken.

Ik geef mijn vogels zeer uitgebreide voeding en aan vitamines komt deze vogel eigenlijk helemaal niets te kort, maar toch is er dus iets mis.

Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen en wat heb je er aan gedaan om dit te verbeteren?

Kan ik dmv probiotica dit probleem verbeteren?


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-08-04 - 15:10:13 send message to Fonje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb denk ik nu hetzelfde probleem bij een Kakariki. Mijn ervaring bij kaalheid was dat het altijd om mijten ging. Dit is gemakkelijk te verhelpen met Ivermectine.
Nu heb ik een pop waar zelfs Ivermectine niet bij helpt. De borst en kop zijn volledig kaal. Ze is verder in blakende gezondheid. Daarom vermoed ik ook zoiets als een stoornis in de hormoonhuishouding.
Mijn vogels krijgen alle dagen verse groenten, zelfgemaakt eivoer en gekiemde zaden. Dus, aan een vitaminegebrek zal het niet liggen.
Ik heb ergens op het web gelezen dat zo'n vogels meetstal problemen hebben met een slechte werking van de schildklier. Wat daar aan gedaan kan worden weet ik niet.

Groetjes,
Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-04 - 17:47:53 send message to tonnl

Het zal haast wel, maar heeft de arts ook gekeken naar een teveel aan eiwitten (in feite te "luxe" voer"? Ik weet niet precies wat dan de symptomen zijn, maar ik hoor er wel af en toe over.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-08-04 - 21:15:28 send message to Rogert

Ik snap wat je bedoelde. De symptomen begonnen bij mij al voor het broedseizoen. Dit was de periode dat ik nog geen dierlijke eiwitten toevoegde aan het dieet. Voor deze vogels is het momenteel een walhalla aan dierlijke eiwitten, net als in de natuur. Maar wel verrijkte dierlijke eiwitten als Aves. Ze vond dat geen probleem. Ze adviseerde mij wel de vogel wat minder te geven zodat hij de pellets die ik ook nog voer wat beter op zou nemen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede