Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek grijze roodstaartje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweek grijze roodstaartje
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-08-02 - 11:16:40 send message to dun grijzeroodstaart

hallo tot hoe oud kun je met grijze roodstaarten kweken !

graag bedankt voor de info .

zelf heb ik een popje dat 40 jaar in de woonkamer heb gezeten maar is een oude import .

gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-08-02 - 11:33:04 send message to dun grijzeroodstaart

de reden dat ik deze vraag stel , is omdat ik een man heb van 1985 een zeer mooie man , en een popje dat 40 jaar in de huiskamer heeft gestaan en die ziet er ook nog goed uit maar je ziet wel dat ze wat ouder is ze loopt niet zo soepel meer over de stokken zeg maar .
het koppel voert mekaar al vollop , en ik heb ook al meerdere malen gezien dat de man wou treeen maar het popje wil niet ze duikt dan weg en toont helemaal geen interesse .

gr

tim


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-08-02 - 12:14:33 send message to meyer

De vraag kon beter zijn; ik wil met een oude vogel van 40 jaar kweken kan dit?
quote
maar je ziet wel dat ze wat ouder is ze loopt niet zo soepel meer over de stokken zeg maar .


Als dit al zou lukken zal ze een zware taak hebben aan het grootbrengen van haar jongen.
Ik zie dit meer als de laatste druppel eruit nijpen. Gun deze vogel haar oude dag en probeer hier niet meer mee te kweken nadat ze 40 jaar in een huiskamer heeft gestaan.

Groeten Meyerwink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-08-02 - 14:54:49 send message to dun grijzeroodstaart

oke meijer duidelijk antwoord bedankt .

er werd tegen mij gezegd dat ik hier nog wel mee kon kweken maar ik twijfelde dus ook of het nog wel goed was voor het popje .
ik laat ze dus in de voliere en zoek bij de man een wat jonger popje .
zelf heb ik nog een pop van 2001 die is super broeds maar wil niks van andere grijze hebben , tenminste de afgelopen jaren heb ik het meerdere malen geprobeerd , mischien probeer ik het nog wel een keer , en wie weet


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-08-02 - 17:04:30 send message to kaapsen

Ik zou zeggen,laat de natuur haar gang gaan,je man is 22 jaar,als de pop goed is verzorgd in het verleden of iid geval nu bij jou thuis en het klikt,heb geduld ,als ze in conditie is legd ze,is ze niet in conditie of misschien wel niet schoon van binnen legd ze niet,zo simpel is het.

Leegtrekken van vogels is,in mijn ogen,heel wat anders dan dit geval,misschien heeft ze nog wel nooit een ei gelegd,trouwens over de leeftijd gesproken,ik kon een geelnek nog nooit een ei gelegd 38 jaar,eerste ei toen ze pas en voor het eerst bij een man zat,dus dat is best mogelijk bij een GOEDE verzorging.

Gr Kees.
Ps. waarom zou je ook twee vogels die zo te horen goed klikken uit elkaar halen,hoe lang zitten ze nu bij elkaar,want dat kan ik niet terugvinden in je vraag.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-08-02 - 17:44:16 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik luister teveel naar andere heb ik het idee , net wou ik het popje van de man af halen en in een gezamelijke voliere plaatsen maar dat was geen succes , is gewoon zielig ze zaten naar mekaar te roepen .
dus ik weer heel de kooi overhoop gehaald en nu zitten ze weer lekker bij mekaar het klikt super tussen die 2 , voeren mekaar vollop en kroelen etc etc alles wat erbij hoort .
ik laat ze beide lekker samen zitten en zie wel wat ervan komt .
goede voeding krijgen ze zeker wel tenminste ik doe mijn best , en het zijn beide huiskamervogels geweest dus groenten en fruit eten ze gemakkelijer dan mijn import koppel grijze .
het popje heeft overigens in het verleden in de huiskamer wel is een ei gelegd geloof ik .
ze zitten nu ongeveer een half jaar bij mekaar dus dat is ook niet zo lang .
nee ik laat ze lekker van de oude dag genieten hier bij mij en zie het wel

gr

tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-02 - 17:47:33 send message to tonnl

quote
ik laat ze lekker van de oude dag genieten hier bij mij en zie het wel
Hier spreekt de echte liefhebber!


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-08-02 - 18:56:07 send message to kaapsen

Geduld is een schoon goed,als de vogel de goede voeding krijgt,iid geval rijker dan hij b.w.v spreken ooit gehad heeft met de goede ingredienten,dus in goede conditie komt,kun je nog wel eens versteld staan,sucses.

Gr Kees.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-08-02 - 19:30:39 send message to wiechmann

ik heb een tijdje van iemand een blauwvoorhoofd man van 43 jaar gekrgen heb 3 weken geleden popje bijgezet alleen is maar alleen dacht ik en na 2 weken heeft zij een ei gelegd terwijl deze pop jaar alleen heeft gezeten en heb vandaag gekeken en tot mijn verbazing is het ei bevrucht.dus het kan wel


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-08-02 - 19:39:34 send message to dun grijzeroodstaart

ach herman ik zie het wel , ik heb ze net nog eens zitten te bewonderen en ze zaten mekaar weer lekker te voeren en vollop te kroelen , tjonge tjonge en die wou ik van mekaar halen , nee ik hoop natuurlijk dat ik nog wat mag verwachten dat zou wel iets heel leuks zijn !
ik zie het wel wat ze doen tot nu toe vind ik dit al prachtig dat vogels die toch wel een hele tijd alleen hebben gezeten toch een ander accepteren .

gr

tim


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-08-02 - 19:48:17 send message to wiechmann

het is niet mijn bedoeling geweest om er mee te kweken maar als ze het doen hou ik ze ook niet tegen .dus tim laat ze gewoon lekker hun gang gaan als ze het maar naar hun zin hebben en dat hebben ze dan is het perfect en hebben ze een gezelige oude dag.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede