Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sterfte onder mijn vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sterfte onder mijn vogels
hary
Website Member
Posts :51

Website Member
2007-07-31 - 10:03:41 send message to hary

ik heb een ziekte onder mijn parkieten dierenarts heeft er een losgehaald en niets kunnen vinden gezondheids dienst ook niet staat nu op de kweek vogels zijn een dag of 4 ziek waarna ze sterven oude stellen met jongen en toch blijft een van de jongen 1 in leven het gaat om konings en p lincoln---- wie weet raad--- flauwe kul heb ik niks aan vg hary


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-07-31 - 10:28:05 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

het beste advies dat ik je kan geven is, stuur er een paar op naar Gerry Dorrestein de enige expert op dit gebied in Nederland.
Als een gewone arts niets vindt zal de kans erg klein zijn dat 1 van de liefhebbers/experts hier uit jouw verhaal een diagnose kan stellen.
Dan wordt het giswerk en daar zijn je vogels niet mee gediend,

mvg Frank

PS De heer Dorrestein is verbonden aan de NOP


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-07-31 - 11:31:28 send message to dooren

Harry ik zou gewoon beginnen met antibiotica, liefst een breedspectrum zoals baytril.

Sommige ziekten gaan zo snel dat het op kweek zetten en het achterhalen soms dagen kan duren. Al die tijd sterven er vogels.

Ik heb persoonlijk meegemaakt met salmonella bacteriën dat deze praktisch niet of nauwelijks konden worden aangetoond in een kweek.

Gewoon beginnen, anders blijft er niets of weinig over.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-31 - 12:36:08 send message to tonnl

Is er ook getest op het REO-virus? Bij zo'n snelle sterfte denk ik aan een heel agressief virus.

Sterkte!


Bartdevlieger
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-08-02 - 10:54:49 send message to Bartdevlieger

Inderdaad, Gerrie Dorrestein is een hele goede pathaloog anatoom. Voor je zieke dieren kun je ook contact opnemen met Hedwig van der Horst, het mag toch niet heel moeilijk zijn voor een vogeldeskunndige om snel een diagnose te kunnen stellen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-02 - 10:59:17 send message to pietparkiet 10

er weten er niet zoveel hier in nederland van vogels het is een te kleine groep katen en honden en vee daar weten ze zat van maar niet van vogels


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-08-02 - 12:57:45 send message to molineti

quote
Harry ik zou gewoon beginnen met antibiotica, liefst een breedspectrum zoals baytril.


Zou Ik ook doen;en wat dan het snelste werkt is om het in te(laten)spuiten in de borstspier.

Tegelijkertijd om een spuit vitaminen vragen.


Omdat (vogel)dierenartsen niet altijd te bereiken zijn,of niet meteen tijd hebben is
het Het beste als Je deze spullen zelf in huis hebt,zodat Je snel kunt handelen.

veel tijd heb Je vaak nietsad :(

Succes Rene






Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede