Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse kwartel toont broeddrang! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina :


Auteur Onderwerp : Japanse kwartel toont broeddrang!
birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2007-07-27 - 20:38:40 send message to birdies

Hallo,

Al een tijdje laat één van mijn drie japanse kwartels (3 poppen) vreemd gedrag zien, ze zat vaak onder het nachthok en daar ook een beetje opgezet. Ook jaagt ze de andere kwartel weg onder het nachthok (de derde kwartel zit in quarentene). Eerst dacht ik dat ze ziek was maar nu zie ik dat ze op 8 onbevruchte eitjes broedt. Ik heb erg weinig ervaring met kwartels, maar het zou me toch leuk lijken om een natuurbroed nestje te kweken (Wat bij japanse kwartels volgensmij erg weinig voorkomt). Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven hoe ik het het best aan kan pakken.

We gaan 10 augustus tot 24 augustus op vakantie, dus ik dacht; vlak voor die tijd onbevruchte eitjes kopen, dan heeft ze 2 weken veel rust en als we terug komen komen de eitjes uit.

(woensdag zijn er 6 chin kwartels uitgekomen natuurbroed, dus toch een beetje ervaring :P)
Voor de chinese had ik een stukje afgezet in de voliere zodat ze meer rust hadden en zodat ze de eitjes in het nachthok legde. Maar ergens op dit forum schreef iemand dat japanse kwartels dit niet graag doen. (maar anders kan het nest overstroomd worden etc.)

Ik hoor graag jullie mening!
b.v.d. Jeroen Hubert



Pagina :

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede