Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Cites Bewijs. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-08-03 - 19:44:44 send message to Pionara.nl

Hoezo Herman? Valt Belgie niet meer onder europa dan?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-03 - 20:06:43 send message to henkdelaat

Ben je dan niet verplicht om het geslacht in te vullen als je een bezits ontheffing aanvraagt??
Ik moest wel het geslacht invullen en een copy van de geslachts bepaling mee sturen.
Het betrft een DGK-Amazone(oratrix)


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-08-03 - 20:09:16 send message to Pionara.nl

Ik weet niet hoe het werkt met bezitsontheffingen.
Het laatste wat ik daar over gehoord heb is dat die niet meer werden uitgegeven door Laser, maar dat bericht dateert al van een jaar geleden.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-08-03 - 20:09:39 send message to wiechmann

hier gaat het gewoon nog op de oude manier geen ringen register .en binnen 10 dagen de papieren binnen .nederland wil altijd voorop lopen .of ze nog geen werk genoeg hebben in dordrecht duur nu al te lang wat moet het zo niet gaan worden .wat wel een voordeel is als ook het geslacht van het jong er op moet staan dan zal er ook geen baby handel meer zijn .dus uit dat oogpunt perfect.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-08-03 - 20:51:27 send message to molineti

quote
wat wel een voordeel is als ook het geslacht van het jong er op moet staan dan zal er ook geen baby handel meer zijn .dus uit dat oogpunt perfect.



Ook van een heel jong kuiken kan men het geslacht bepalen middels dna(bij een jong kuiken via bloed)

Helaas voorkomt deze maatregel dus ook niet de babyhandel.

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-03 - 21:10:45 send message to mijnkaketoes.nl

Wellicht een rare vraag. Maar mag je gezien de Europese wetgeving ook de cites als Hollander in Belgie aanvragen?? Zou het voor de meeste hollanders wel makkelijker maken he.

Henk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-03 - 21:18:17 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk het niet want als je een vogel uit belgié laat komen of ophaald dan moet je hier een bewijs opsturen van koop en een adres overdracht erbij doen dat de vogel op uw adres verblijft.
En opletten want als er een bezits bewijs bij zit(die staat op naam) en geen europees overdracht bewijs dan kan het lang duren voordat uw vogel op uw adres staat.
Soms langer als een jaar.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-08-03 - 21:27:34 send message to wiechmann

er zijn genoeg menden die de citus al aanvragen terwijl de vogels nog eieren moeten gaan leggen is dus nu niet meer mogelijk .en bloed afnemen voor dna zal men ook niet gelijk bij de geboorte doen zo wel 5 dagen voor uitslag binnen is en dan nog minimaal 6 weken voor citus binnen is dus kuikens jonger dan 8 weken zal je dan niet meer te koop zien staan.van citus vogels tenminste .em als nederlander kan je citus aanvragen in belgie geen probleem als je tenminste net als ik. je daar ook ga wonen.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-08-03 - 21:31:29 send message to Pionara.nl

DNA geslachtsbepaling kan ook via dna van de eischalen.

Jij mag ook opgeven voor de citespapieren ' geslacht onbekend', maar dan moet de volgende eigenaar die er mee kweekt weer nieuwe papieren aanvragen voor de ouders als ie papieren aanvraagt voor zijn jongen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-08-03 - 21:45:16 send message to wiechmann

dna via eierschaal het word steeds gekker .
maar geslacht onbekend en als nieuwe eigenaar moet je nieuwe papieren aanvragen dus 2 x kassa voor laser en werk en ze kunnen het nu al niet aan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-04 - 09:03:44 send message to mijnkaketoes.nl

Begrijp ik het goed? Dat als je een koppel vogels met de juiste cites papieren koopt. Dat je in Nederland dit opnieuw moet aanvragen.

Henk


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-08-04 - 09:50:03 send message to Pionara.nl

Alleen als de info op de cites papieren niet meer in overeenstemming is met de werkelijkheid.
Oftewel als je inmiddels het geslacht wel weet.

Er moeten 5 zaken in vakje 4 staan.
*De code LIV van levende vogel
*Identificatiesoort= chip of gesloten voetring al dan niet in het engels.
*het nummer van de chip of voetring.
* het geslacht van de vogel= man /vrouw/onbekend
* geboortedatum van de vogel = een maand aanduiding is voldoende voorbeeld April 2007 oid.
Als deze info erin staat hoef je geen nieuwe cites aan te vragen.

Voor mij was het tot vorig jaar ook allemaal abracadabra maar, omdat er bij mij vorig jaar een bosuil in beslag is genomen vanwege een fout in de papieren, heb ik me er wel MOETEN verdiepen. En dan nog weet ik nog niet alles. Zo was ik alleen bekend met het feit dat voor vogels op lijst B geen registratie hoeft te worden bijgehouden maar behalve voor de roofvogels en uilen--daar weer wel voor. Nou had ik dat toch allemaal wel genoteerd maar was er niet bekend mee. Zelfs de ransuil die ik gevonden heb en heb laten opzetten staat in de boeken.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-04 - 11:55:21 send message to mijnkaketoes.nl

Pionara.

Bedankt voor de info. Ik dacht al dat ik niet meer op de hoogte was van de juiste regels. Maar dan heb ik het gelukkig nog steeds goed voor elkaar. Je raakt hier van de diverse info van mensen die het "weten" nog wel eens in de war.

groet

Henk



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede