Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakarikie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakarikie
Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-07-23 - 08:55:45 send message to Benri_Na

Ik heb een misschien domme vraag. Ik heb een koppel kakarikies. Een bonte en een groene. Regelmatig zie ik de groene de bonte treden. Begon dus al op een nestje hopen . Nu zie ik vanmorgen dat ze het andersom uitvoeren. De bonte treedt de groene. Ik heb dus twee mannen waarschijnlijk? Maar gaan die normaal gesproken niet vechten?


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2007-07-23 - 11:17:13 send message to KeesdeJongh

Beste medevogelliefhebber,

Dit is beslist geen domme vraag hoor.
Waarschijnlijk heb je inderdaad 2 vogels van hetzelfde geslacht, het kunnen mannen zijn maar sta er niet van te kijken dat je 2 poppen hebt ( die kunnen zich n.l. ook gaan gedragen als mannen bij gebrek hieraan).
Normaal gesproken is de man bij de kakerikie groter en forser dan de pop, je moet ze eens in je hand houden en de kopjes bekijken en vergelijken, deze is bij de man breder en vaak wat afgeplat aan de bovenkant, ook de snavel van de man is breder en grover dan bij de pop.

Veel succes.

MVG

Kees de Jongh





Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-07-23 - 11:26:43 send message to Benri_Na

De bonte is idd. groter en forser dan de groene. Daarom vond ik het zo raar dat de groene voor man speelde. Ze voeren elkaar trouwens helemaal niet. Toch twee poppen dan?

Bedankt voor je reactie in ieder geval.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-07-23 - 11:37:52 send message to theelepeltje

Let er wel op dat het allebei Roodvoorhoofd kakariki's zijn.
Ik heb namelijk een lutino kruising roodvoorhoofd x geelvoorhoofd gehad. Ik dacht in eerste instantie dat het een pop was. Maar achteraf bleek het een man, maar geelvoorhoofden zijn een stuk kleiner dan roodvoorhoofden. Pas na ruim een half jaar begon het er steeds meer op te lijken dat ik twee mannen had. Ik heb toen een échte roodvoorhoofd pop gekocht en dat klikte gelijk met de roodvoorhoofd man, je zag toen echt dat het een koppel was. Ze voerden elkaar telkens en ik nam ook paringen waar.
Toen ik nog twee mannen had zochten ze absoluut geen toenadering naar elkaar. Maar vechten deden ze ook niet.


Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-07-23 - 11:53:01 send message to Benri_Na

Het is wel een echte rvh. En ze paren regelmatig. Ik zie het al zeker 7/8 keer per dag. En dan nog de keren dat ik er niet bij ben. Maar voeren doen ze pertinent niet.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-07-23 - 23:08:39 send message to theelepeltje

Verschil tussen een man en pop kan je echt goed zien. Poppen zijn echt wat slanker en hebben een kleinere snavel in tegenstelling tot mannetjes. Kan je anders eens een foto plaatsen?


relax
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-07-26 - 00:11:44 send message to relax

Dag
Is het waar dat voor één koppel kakariki 1x1x1m groot genoeg is als vogeliere?
Wat doen jullie in de winter bij uw poppen en manne , kunne deze apart man bij man en pop bij pop. Normaal wel dacht ik.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-26 - 10:38:56 send message to pietparkiet 10

dat je het goed kan zien gaat alleen op als je een stel hebt zoek ze maar eens uit op 100 vogels ik wed dat je er een heleboel naast zit maar ik zou het nog even afwachten of een goede foto hier plaatsen van de voorkant van de vogels


Benri_Na
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-07-26 - 15:59:44 send message to Benri_Na

Ik het raadzaam om er een blok bij te hangen en dan zien wat er gebeurt?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-26 - 19:46:30 send message to pietparkiet 10

o heb je die er niet bij hangen dan ik dacht dat ie al hing omdat je zeg dat ze aan het paren waren ja kan je doen als je extreem veel eieren krijg heb je in ieder geval twee poppen


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-07-26 - 20:11:47 send message to Fonje

@Relax,

Bij mij zitten ze allemaal samen in een grote voliere. Daar wordt uiteraard niet in gekweekt. Kweken wordt gedaan in kweekkooien van 80cm x 50cm x 120cm en dit gedurende de Wintermaanden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede