Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wie kan mij het verschil laten zien of vertellen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-07-22 - 09:41:52 send message to mootje

Tja, ik ben een beetje een kneus met die dingenlaugh :D!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-22 - 12:09:53 send message to henkdelaat

Maken de mullers meer geluid dan bv.de DGK-amazone's of de WVH-amazone's want die kunnen er wel wat van.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-22 - 13:16:54 send message to johanblok

Mijn ervaring is dat mullers veel meer lawaai maken dan witvoorhoofden. Hangt natuurlijk ook van individuen af, maar het maximale niveau van witvoorhoofden is gewoon vele malen lager dan dat van mullers. Mijn witvoorhoofden hoor ik heel weinig, en als ik ze hoor is het geluidsniveau heel acceptabel. Met dubbele geelkoppen heb ik geen ervaring, maar het niveau van mullers ligt zeker hoger dan dat van geelvoorhoofden en bijvoorbeeld venezuela's.


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-07-22 - 13:21:15 send message to Martien Strijdveen

Nou dat zal heel verschillend zijn per koppel maar mijn Mullers hoorde je helemaal niet
mooie rustige vogels,maakten heel wat minder geluid dan mijn BVH amazones


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-22 - 14:50:51 send message to henkdelaat

Mijn BLVH zijn ook rustig maar of dat zo blijft met mullers erbij betwijfel ik.
Ik weet wel als ik nieuwe amazone's erbij koop dat het even een herrie van jewelste is maar dat is na een paar uur weer over.
Heb GVH en WVH en Venezuela's gehad maar die maken ook heel veel geluid.
Dan denk ik dat ik er maar van afzie.
Zo zie je maar weer als je niets vraagt je ook niets weet.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-22 - 17:40:10 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er zijn sterke individuele verschillen, ook buiten of binnen houden heeft invloed, maar zeker ook de leeftijd en hormonale toestand van het koppel. Bij mijn mullers was er een enorm verschil tussen de jaren waren ze niet broeden en de jaren daarna waarin ze wel in broedconditie kwamen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-23 - 19:58:31 send message to henkdelaat

Klopt daarom gaan de meeste huiskamer vogels ook de deur uit als ze broedrijp worden,want dan beginnen ze te roepen om een partner.
Zie maar van de mullers af,wil iedereen bedanken voor jullie advies.
Zoek nog een endoscopisch gesekste
Nogmaals bedankt.BLVH-Amazone pop die Brr is als iemand die weet.


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2007-07-26 - 14:00:45 send message to marajo

beste henk,

leuk dat je van plan bent om met farinosas te starten.
heb je zelf meer amazones?

ik vraag dat om dat het niet verstandig is om met mullers te begingen. tuurlijk is dat u eigen keuze. maar uit ervaring weet ik dat het terleurstellend kan uitpakken.
.

eerder waren farinosas een van de goedkopere amazones op de markt. er zijn veel geimporteerd. echter zijn er maar twee soorten met regelmaat geimporteerd, de farinosa en de verenticeps.
er zijn duizenden geimporteerd maar waar ze zijn gebleven.

er zijn 3 ondersoorten, er zijn mensen die er 5 beschrijven maar dat is nog niet bewezen.
het vespreidings gebied is zo groot dat variatie in kleur per soort in het wild gen uitzondering is. maar dat betenkent niet dat je meteen van een ondersoort spreekt.
de chapmani en inornata zijn geen ondersoorten alleen maar iets anders van kleur.

het zijn echte amazones en kunnen heel wat geluid produceren. het zijn grote amzones dus ook voor deze soort geld dat het kweken niet zo eenvoudig is.

en dan komt er nog eens bij dat er onderhand veel kruizingen op de markt zijn. of koppel die uit twee soorten bestaan.

vooal bij de guatamale is dat het geval je ziet ze vaak met een virenticeps. of twee virenticeps verkocht als guatamale omdat bij de vogel de nek tekening net iets verder loop op de kop dan normaal.
het is belanrijk dat je weet wat je koopt.

over prijzen kan ik aleen zeggen dat die flink gaan stijgen. omdat deze vogel zeldaam gaat worden in de avicultuur. de guatamale is kostbaar in tegen stelling tot de andere soorten.

stuur eens een berichte en kom een keer kijken.
vriedelijke groet emil meems

p.s AMAZON PARROTS GOED BOEK VOOR ALLE AMAZONE LIEFHEBBERS


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-26 - 22:00:39 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd


Kweek al meer als 25 jaar met BLVH-Amazone's,maar door de div waarschuwingen dat het nogal luidruchtige vogels zijn moet ik er nog over nadenken.
Ben ook nog op zoek naar een handtamme brr DGK (oratrix) man voor mijn pop en die kunnen ook herrie maken dus dat zou wel eens te veel kunnen worden ivm de buren.
Zitten bij mij wel binnen dus dan gaat het nog met het geluid.
Maar mijn koppels grijze zitten buiten,daar heb ik nu nog geen problemen mee maar als er nog enige schreeuwers bij komen dan denk ik dat ik alles wel op kan doeken.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede