Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eieren
stekker
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-07-07 - 21:38:24 send message to stekker

Spoed! Hoe kunnen wij zien of de eitjes bevrucht zijn, onze aga´s hebben er 6 en de eerste moet nu toch zo´n beetje uitkomen.....!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-07 - 21:51:16 send message to Niltava

Tegen(voor) het licht houden en dan moeten ze donker zijn.
Je zou er ook een (smalle) zaklamp tegen kunnen houden.
lichtgeel= onbevrucht.
Je kan natuurlijk ook gewoon wachten wink :)

Vogels kweken = geduld hebben


stekker
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-07-07 - 22:14:49 send message to stekker

Hoera! We krijgen kleintjes er zijn minstens 4 eieren bevrucht, we zagen de jongen zelfs bewegen, hoelang zou het dan nog duren voor ze uitkomen? Er was wel verschil in grootte, de ene was de helft zo klein als de ander. Ik ben zo super blij voor mijn zoon! Ze zijn van hem en hij is er gek mee. We hadden 2 1/2 jaar geleden een koppel voor hem gekocht, daarvan is er 1 vrij snel overleden aan een hartaanval, omdat aga's sociaal zijn hebben we een jong uit het blok voor hem gekocht die we met de hand hebben grootgebracht; dat is Pippi. Toen Pippi een hele Pip werd hebben we hem bij Pietertje gezet, ze waren van meet af aan gek op elkaar, alleen de naamkeuze was verkeerdlaugh :D Pippi is de man en Pieter 't popje. En nu worden ze paps en mams, enig! We kunnen bijna niet wachten, ik heb mijn zoon al een grote voliere belooft, dit is trouwens de 2e leg, de 1e keer hadden ze 2 eitjes, maar die waren niet bevrucht, Pieter zat er ook heel weinig op, hier is ze noet vanaf te slaan!happy :)


stekker
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-07-07 - 22:21:34 send message to stekker

By the way, mijn zoon is bijna 17 en van jongs af al stapel op dieren, hij gaat na 't komend schooljaar dan ook MBO dierverzorging doen. Hij heeft ook een muskuseend Kwik, 2 ratten, een hele grote waterschildpad en we hebben een schat van een Rottweiler. We hadden nog een gewoon wild eendje Duck, maar die zat vorig jaar s'ochtends dood in zijn hok (s'nachts sluiten we ze op voor de katten)! Die heb ik laten cremeren en staat nu in een urn op z'n kamer.sad :(


stekker
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-07-15 - 11:19:42 send message to stekker

Hallo allemaal, inmiddels zijn er 3 eitjes uitgekomen, vandaag zal de 4e zich wel aandienen, de jongen doen het goed, ik hoop dat t goed blijft gaan!happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-15 - 11:26:58 send message to Karel

Gefeliciteerd. happy :)

Dat betekent natuurlijk wel dat je straks een fotootje van de jongen moet gaan plaatsen onder "mijn nieuwste aanwinst"!wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-15 - 12:12:19 send message to tonnl

Gefeliciteerd, leuk!
Nu het geduld opbrengen om de jongen niet uit het nestblok te halen voorlopig. Gewoon af en toe spieken en volop genieten.

Ton.


stekker
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-07-22 - 11:24:23 send message to stekker

Goedemorgen allemaal! Het gaat goed met de jongenhappy :). De laatste is afgelopen dinsdag geboren! We hebben er 5! Wat een verschil zeg, de jongste met de oudste! Bij de oudste gaan de oogjes zowat open, hij woog eergisteren al 14 gram, machtig om dat spul te zien groeien. De ouders doen het goed, ze voeren beiden, de jongen hebben steeds mooie volle kropjes, dus bijvoeren is gelukkig niet nodig hoewel ik voor de zekerheid wel babypap heb aangeschaft. Beter mee verlegen dan om verlegen!wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede