Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valkparkieten
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-06-22 - 14:58:32 send message to dun grijzeroodstaart

hoe lang laten jullie je jonge valken bij de ouders ?
ik heb het idee dat het ouderkoppel binnenkort wel weer met eieren zitten , want ze zitten vollop te treeen .
de jongen schieten af en toe in het blok en ik ben bang dat als het koppel weer eieren heeft het dan fout gaat .
de jongen zijn nu 10 dagen uitgevlogen .

bvd

Tim


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-22 - 18:06:24 send message to chrislaevers

Moeilijk te zeggen. Bij de eerste ronde lagen er drie eieren in blok toen het laatste jong nog niet uitgevlogen was (derde jong pas uitgevlogen een week na het tweede op een leeftijd van vijf weken). Toen de jongen bijna zeven weken oud waren werden ze nog gevoederd. Ik heb de jongen weggevangen op een leeftijd van ongeveer 66 dagen (13/06). Het had misschien een week of zo vroeger gekund want het eerste jong van de tweede ronde is op 27 mei uitgekomen. Bij mijn weten gingen mijn jonge valken niet in de blok; ze gingen wel kijken. Er waren drie jongen van de tweede ronde. Het laatste en kleinste jong is na een tiental dagen wel overleden aan onderhuidse bloeduitstortingen en ik vraag me nog steeds af of dit verband houdt met de aanwezigheid van de jongen van de vorige nest. Misschien had ik die toch beter een week vroeger weggevangen.
Waarom ik ze niet meteen na het voederen heb weggevangen is eenvoudig: ik had geen geschikte kooi en anderzijds vind ik dat jonge valken nieuwsgierig zijn in wat er gebeurd in de nestblok (leerprocessen?).
Het oudste jong van de tweede ronde komt al enkele dagen piepen door het gat van de blok en recht voor zijn neus zijn zijn ouders aan het paren. Zeer leerrijk voor later, vind ik.
Christine.
Christine.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-06-22 - 21:07:46 send message to pietparkiet 10

ik vang ze uit 2 weken nadat het laatste jong is uitgevlogen


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-06-22 - 23:40:36 send message to dun grijzeroodstaart

oke ik kijk het wel even aan , ik laat ze denk ik maar erbij en hoop dat het goed gaat en anders kan ik altijd nog ingrijpen .
bedankt in iedergeval .


mvg

Tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede