Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ervaringen met vogels verzenden naar Duitsland
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ervaringen met vogels verzenden naar Duitsland
jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-06-17 - 18:02:30 send message to jeroen de roo

hallo

Jeroen heeft een paar vogels verkocht. De koper wil ze laten ophalen en het geld via de bank over maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

groeten jeroen de roo

(aangepast ivm privacy)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-06-17 - 18:06:25 send message to tropic

eerst geld , dan vogelswink ;)


jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-06-17 - 18:08:25 send message to jeroen de roo

dat zowiezo


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-06-17 - 19:03:49 send message to goulds

die wat ze ophaalt kan ze ook betalen toch..

niet intrappen,jij bent de klos vogels weg en geen geld als het verkeerd gaat.



jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-06-17 - 19:41:42 send message to jeroen de roo

zo heb ik ook gedacht, maar de man adverteert ook regelmatig op va en is in mijn ogen een grote duitse kweker. Ik heb geen idee waarom het via de bank moet.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-06-17 - 19:44:56 send message to Dennis Fr.

trap er niet in want het is binnen zoveel dagen mogelijk geld terug te halen via de bank.wil niet zeggen dat ze het doen maar het kan.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-06-17 - 20:05:36 send message to pietparkiet 10

als je maar geld vangt eerst liefst contant wie het ook is al was het de koningin eerst betalen


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-06-17 - 20:15:14 send message to paintim

Boter bij de Vis oftewel

Euro's bij de Vogel

Vr.groeten
Antoni


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-06-17 - 20:26:38 send message to Pionara.nl

quote
trap er niet in want het is binnen zoveel dagen mogelijk geld terug te halen via de bank.wil niet zeggen dat ze het doen maar het kan.

Kan niet.
Als het is overgemaakt kan het alleen worden teruggestort door de begunstigde. Indien er sprake is van een incasso kan het geld wel worden teruggehaald. Dus als jij incasseert van [de koper] kan hij wel het geld terug halen als hij het vrijwillig overmaakt niet.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-06-17 - 20:34:45 send message to Dennis Fr.

oke als dat zo is zal ik me wel vergist hebben.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-06-17 - 21:22:38 send message to mijnkaketoes.nl

Deze meneer is wel te vertrouwen. Echter vraag goed wat voor je vogels. Want hij is zelf namelijk vreselijk duur met verkoop van zijn vogels. Je zou hem ook een cheque aan toonder kunnen laten opsturen.

Henk


jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-06-17 - 22:50:09 send message to jeroen de roo

allen bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb een aantal zeer positive berichten over deze man gekregen, ook via persoonlijke berichten. Ik wilde graag even chekken of alles wel in de haak is en dat blijkt het geval te zijn. Ik regel alles via de bank met deze man.

Wat mij betreft is deze topic gesloten.

bedankt en met vriendelijke groeten

jeroen de roo


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-06-17 - 23:01:01 send message to hoogervorst

Jeroen,

Ik heb ervaring met deze man en dat is me zeer goed bevallen. Dit keer eens positief.
Deze man woont 100 km onder berlijn tegen de poolse grens aan. Indien hij naar mij moest komen zou hem dat 20 reisuren en 1700 km kosten.
De vogels werden voor de vraagprijs gereserveerd en na een week werd het geld via IBAN op mijn bank gestort. Na nog een week wachten kreeg ik bericht dat een koerier de vogels op zou halen.
Ik kooi klaargemaakt en daat de brotogerissoort ingedaan. Ze werden om 11.00 uur opgehaald en de andere ochtend om 10.00 kreeg ik een mail dat de vogels in goede gezondheid aangekomen waren, waarvoor zijn dank.
Kortom duidelijk adresgegevens uitwisselen.
Zorg voor een goede verzendkooi met voer en water voor 24 uur.
Eerst geld ontvangen via IBAN
Zorg voor gezonde vogels met indien nodig sexpapieren
Verzendbewijzen zijn via de duitse site van sprinterexpress te downloaden.
Kortom ik heb zaken met deze man gedaan en zou het zo weer doen. Ik wens je veel succes met je beslissing en voor de negatievelingen. natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar ga pas negatief doen als je er idd slechte ervaringen mee hebt.
Gezien de afstanden die ik noem in mijn bericht kan ik begrijpen dat de duitsers alles verzenden. het kost in duitsland 45 euro om een vogel van A naar B te krijgen En vanuit NL naar Duitsland is dat 50 euro.
Ik zou het ook wederzijds doen, mits ik telefonisch contact gehad heb met de kweker en duidlijk recente foto's ontvangen zou hebben.
Ik heb vruchten en insecteneters uit OOstenrijk over laten komen en hier was qua gezondheid ook niets mee aan de hand, achteraf was er sprake van een communicatiestoornis qua naam, zodat het de verkeerde vogel was, echter wel een gezonde vogel die ik voor dezelfde prijs weer door heb kunnen verkopen.
Kortom trek je niets aan van al het negatieve, ik reageer als 10e hier en ben de eerste die werkelijk zaken met deze man gedaan heb en dat is me goed bevallen.

Groet,
Ronald

PS Wil je persoonlijk contact met me stuur dan een PB met telefoonnummer en ik neem contact met je op.

Ronald
Purmerend


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-06-18 - 06:15:57 send message to J. Santegoeds

Hallo,

Wow, even een opmerking over dit soort vragen....
Ik denk dat er even bij moet worden nagedacht of dit een goede gang van zaken is; met naam en toenaam genoemd worden in een topic met de vraag om een waardeoordeel.....
Dit soort ervaringen met iemand is vrij persoonlijk, wie ik een rotvent vindt kan iemand anders een perfécte peer vinden.....

Internet, dus niet alleen Vogelarena, is geen plaats om dit soort onderwerpen te behandelen!

Dus mijn vraag is; waarom heeft de Moderator hier niet ingegrepen?

Groeten, J. Santegoeds


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-18 - 08:36:58 send message to ParkietenPeter

Nu is het niet zo dat een moderator 24/7 meekijkt. Ik heb ook een leven, sorry.

Je hebt wel gelijk als je stelt dat VogelArena niet de plaats is om individuele personen aan de kaak te stellen zonder incidenten. (En dan nog worden er regels gehanteeerd)

Met dit soort vragen is het beter zonder aanziens des persoons het 'probleem' te omschrijven. In dit geval zoals ik de opening gewijzigd heb.

Dank jullie voor jullie begrip.

ParkietenPeter


jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2007-06-18 - 09:51:19 send message to jeroen de roo

Ik heb de laatste tijd veel berichten gehoord over het zogenaamde fisching of angling. Het vissen naar bankgegevens, om vervolgens de bankrekening te plunderen. De criminelen doen dan net of ze interesse hebben in bepaalde producten of dieren en vragen naar bankgegevens.

Om er zeker van te zijn dat dit hier niet het geval is heb ik dit topic geplaatst. Ik heb hierbij bewust gekozen om de naam en toenaam van deze beste meneer te noemen, want anders had niemand geweten om wie het zou gaan en had ik alleen maar antwoorden gekregen van: eerst geld en dan vogels". Niet dat deze antwoorden niet goed zijn, maar dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede