Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > opgelicht door een zogenaamde liefhebber Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : opgelicht door een zogenaamde liefhebber
mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-06-09 - 14:44:35 send message to mootje

Hallo,

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, was ik de laatste tijd minder online.
Nu was het volgende het geval.
We hadden de laatste tijd onze ups en downs met Rico.
Rico die erg luidruchtig kon zijn, buiten, binnen, maakte niet uit, negeren hielp niet.
We kregen dus klachten (en klagen kunnen ze hier als de beste in onze buurt).

Nu ben ik absoluut geen type die een vogel van de hand doe waar ik zo gek mee ben.
Dan moet ik er behoorlijk van overtuigd zijn dat ie het minstens net zo goed krijgt als bij mij.

Ik had helemaal nog geen besluit genomen omtrent Rico, over hoe dit op te lossen, tot ik een advertentie las waarin iemand uit Kaatsheuvel, vroeg om een maatje voor zijn grijze roodstaart.
Bellen kan altijd, dan kan je ongeveer inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt, dus ik gebeld.
Ik kreeg een zeer vriendelijke man aan de telefoon, die dus voor zijn grijsje een mooie volliere had gebouwd, met een zeer ruim geisoleerd binnenhok.
Hij wilde die vogel voor geen goud kwijt, maar ze zat zo alleen, dus vandaar zijn advertentie.
Zelf zat ie nog met 2 bonte boertjes, waar ie geen plaats voor had, omdat ie ze gescheiden van elkaar moest houden, anders deden ze elkaar wat.
Meer vogels had ie dus niet.
(tja op een kippetje na, die broeds was, wat hij zo zielig vond dat ie haar enkele bevruchte eieren bezorgd had die ze trots uitgebroed had).

Ik kwam met hem overeen dat ik met Rico naar hem toe zou komen, zodat ik kon zien waar ie terrecht kwam.
Ik zou dan zijn bb-tjes overnemen.
Dus had het mij niet aangestaan had ik zo Rico weer in de auto gepakt en naar huis gereden.
Maar alles klopte zoals ie vertelde, en zelfs mijn man, die van nature erg wantrouwend is, had hier voor Rico een goed gevoel bij.
Ondanks dat voelde ik mij vreselijk schuldig, dat ik afstand van hem deed.
Groot was dus ook mijn verbazing dat nog geen 2 dagen later een foto van Rico staat op mp.
Je herkent je eigen vogel toch direct, dus ik direct gebeld naar de winkel die hem aanbood.
Het gaat hierbij om het Voerpaleis in s'Hertogenbosch.
Ik werd daar vriendelijk te woord gestaan,en terwijl ik zat te brullen deed ik daar dus mijn verhaal.
De eigenaar beaamde dat het wel om Rico ging, en kon precies de gangen van de vogel nagaan van waar die ondertussen allemaal gezeten had.
Nu wilde ik Rico beslist terug, en dat begreep de eigenaar maar al te goed.
Hij heeft de advertentie netjes omgezet met een andere inhoud, waarin beschreven stond over hoe en wat met er met de vogel gebeurd was, en hoe we dus in feite opgelicht waren.

Sommigen van jullie zullen de advertentie wel gelezen hebben.
Het feit wil dus dat Rico nog dezelfde dag dat ie daar door ons gebracht was, ook al weer doorverhandeld was
Zodra ik de advertentie gelezen had, en de winkel eigenaar gesproken had, heb ik dus ook die oplichter gebeld.
Eerst met de vraag over hoe Rico daar terrecht was gekomen.

Zijn reactie:
Dat moet een andere muller zijn, Rico zit bij mijn grijze, gaat supergoed!
Ik weer: Ik herken mijn vogel toch?
Wilt u a.u.b. even foto's doormailen?
Hij: ik ben nu op weg naar Center Parks, voor een week, mijn vader verzorgd de vogels.
Volgende week ben ik terug en zal ik ze maken en doormailen...ik moest mij vooral geen zorgen maken, Rico zat daar goed.

Daar zakt je toch de broek van af, he?
Ik heb Rico dus weer opgehaald.
Hoe ik het uberhaubt in mijn hoofd heb gehaald hem weg te doen, ik schaam mij diep, en voel mij schuldigsad :(.
Rico gaat dus ook niet meer weg, laat de buurt dan maar klagen.


Ook de eigenaar van het Voerpaleis had geen goed woord over voor deze persoon.




agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-06-09 - 17:32:04 send message to agabird

Dit is inderdaad erg triest verhaal. Heb je later nog eens wat van hem gehoord? Of foto's gekregen?


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2007-06-09 - 17:52:33 send message to suk

van zo iemand moet je naar mijn mening.zijn gegevens effe op het internet zetten .

zo dat er niet nog iemand met deze man in zee gaat.

jammer dat zo iets gebeurd.

mvg sebastiaan


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2007-06-09 - 19:41:21 send message to Roosje

Wat vreselijk! Zo iemand....GRRR... Maar ik moet toch ook zeggen dat het erg netjes is van het voerpaleis hoe ze dit afgehandeld hebben.


e.r
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-06-09 - 20:24:00 send message to e.r

WAT EEN EIKEL IS DIE VENT ZEG DIE DAT BIJ JOU VOGEL VLIKT.SORRY DAT IK HET ZO UIT DRUK HOOR ZO EEN VENT DIE JOU ZO IETS VLIK IS GEEN KNIP VOOR ZIJN NEUS WAART VIND IK
GROETJES E.R


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-06-09 - 20:29:01 send message to lennard

pff Wat een erg zoiets doe je toch niet sad :(, maar gelukkig heb je hem terug.wink ;)

Groetjes,

Lennard


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-06-09 - 23:23:17 send message to johanblok

Het is ontzettend moeilijk om in te schatten of iemand te vertrouwen is.
En tja, muller amazones zijn rond deze tijd van het jaar misschien wel de luidruchtigste (zowel hard als aanhoudend) soort papegaaien die je kunt bedenken. Daar valt niet verschrikkelijk veel aan te doen. Een geisoleerd verblijf voor de schreeuwmomenten, met name s'ochtends, waarbij je dit verblijf tot een bepaald moment in de ochtend donker houdt, kan de meest storende momenten wel verminderen. Mocht je alsnog een adres zoeken, beoordeel dan ook of de locatie geschikt is voor zo'n luidruchtige soort. Aspiranthouders zijn altijd geneigd daar te makkelijk over te denken.

Zie verder nog PM.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-06-10 - 15:45:50 send message to mootje

Ik reageer wat laat...sorry, maar ik kreeg gisteren onverwacht nog logeeswink ;)
Bedankt voor de reacties allemaal!
Natuurlijk zou ik het liefst alle gegevens van deze man zo op internet zetten, maar helaas kan dat niet overal.
Ik had ook al een advertentie op marktplaats gezet, deze was zo weer verwijderd.
Op een ander forum heb ik hem met goedkeuring van de site beheerders al wel neergezet.
Voor de mensen die willen weten om wie het gaat, mogen mij altijd een pb-tje sturen!

Voor het voerpaleis heb ik alleen maar lof, ze hebben echt de moeite gedaan om de wandelgangen van de vogel op mijn verzoek na te gaan.
En ze zijn goed voor Rico geweest!

@ Johan,
Jij hebt ervaring met deze soort, het geeft idd. een behoorlijk geluid.
Gelukkig zit ie overdag wel binnen, overdag mag hij naar buiten, hij heeft samen met mijn andere vogels een behoorlijke speelplaats.
Deze was dus eerst aan de andere kant, daar kon hij zo de keuken in kijken.
En o wee als hij zag dat ik daar met eten bezig was.
Dat was een gewoonte die hij van de vorige eigenaar over had genomen, met de pot mee eten.
Hopelijk is dat stukje dan nu verholpen.

Voor de rest zal ik wel op mijn kiezen bijten, en zijn schreeuwmomenten negerenlaugh :D.

Nog bedankt voor het pb-tjewink ;)

Groetjes Monica.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-06-10 - 19:32:25 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Mootje!
Elke keer verbaas ik me weer wat een rare gasten er toch rondlopen. Ik ben wantrouwend,maar toch ook weer naief. Ik had er beslist ook ingetrapt.
De stinkerd!
Vr.groeten van
Antoni


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-06-11 - 08:56:34 send message to mootje

Nou die stinkerd heeft mij nu dus een mailtje gestuurd, waarin hij mij bedreigd met een advocaat omdat ik zijn naam i.v.m. deze kwestie op het i.n. heb gezet.
Hij verdraaid nu de hele zaak ten gunste van hemzelf!
De vogel had zondag ochtend ziten schreeuwen, daarom zou hij hem weg hebben gedaan.
Hoe kan dat nu, als ie zaterdag al weg was, en hij maandag nog aan de telefoon zit te vertellen dat ie bij zijn grijsje zat(waarvan ik inmiddels had vernomen dat hij die ook reeds verkocht/ingeruild had).
Ik word alleen maar kwader, en mijn man ookangry


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-06-11 - 12:09:16 send message to tropic

Ik begrijp je probleem, en vind het zeer, ja zeeer erg dat zoiets gebeurd, laat dit duidelijk zijn, maar.... wat lost het nu nog op om je blijven kwaad te maken, en te blijven roeren in dit probleem. Ik zou zeggen, hoe erg het mss ook klinkt, laat het rusten, en verwen en amuseer je met je vogel.wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-06-11 - 13:53:29 send message to tonnl

Aan de andere kant is het goed dat oplichterij bestreden wordt, als iedereen maar "gewoon doorgaat" veranderen mensen met kwade wil ook nooit.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-06-11 - 14:01:02 send message to dooren

Had je dus de bonte boeren gekregen en Rico bij deze man gelaten? (dus eigenlijk geruild)

En had voerpaleis ook betaald aan deze man voor Rico? en moest je voor Rico dus betalen? of kreeg je hem gratis mee na je verhaal.

Kortom was er nog financieel een probleem.
Gert



mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-06-11 - 14:19:47 send message to mootje

Jullie hebben beiden gelijk hoorhappy :)
Ik ben blij hem terug te hebben, en heb weer wat geleerd.
En om zulke mensen te bestrijden, heb ik dit ook onder de aandacht gebracht.
Ik heb mij goed laten voorlichten door 2 advocatenkantoren, beiden zeiden hetzelfde.
In feite zou ik hem juridisch aan kunnen pakken.
het feit dat zijn naam ergens vermeld staat op i.n., kan hij weinig tegen doen, en zijn advocaat ook.
Laat hij het op een rechtzaak aankomen nm. heb ik een tegen eis, omdat hij dit zelf uitgelokt heeft door mij op te lichten.
Ik heb getuigen, die erbij waren toen ik hem aan de telefoon had. het laatste gesprek is zelfs opgenomen.
Hij draait het nu nm. zo, dat ik hem niet zou hebben ingelicht over het geluid van de vogel.
Terwijl ik hem dus heb verteld dat ik juist met dat probleem zat, anders wilde ik hem ook liever niet kwijt.
Ik woon nu eenmaal in een nieuwbouw, waar je een beetje op de teentjes moet lopen, omdat iedereen overal over klaagt.
En dat heb ik hem ook uitgelegd.
Hij zegt nu dat ik dat voor hem verzwegen heb.

Dit zou overigens niet eens aan de orde moeten komen, daar hij de vogel direct dezelfde dag nog heeft doorverkocht.

Ik heb hem in een tegenmail verschillende vragen gesteld vanmorgen, maar een antwoord blijft uit, hij kan alleen maar schelden, en dreigen.

Ik hoop i.i.g. dat niemand er bij hem nog intrapt.
Die ellende gun je een ander tenslotte niet.
een zwarte lijst zou wel mooi zijn voor dit soort oplichters.

Ik laat mij verder ook het humeur meer door hem verpesten hoor!
Ik was alleen weer heel kwaad toen ik die mail van hem vanmorgen las, het lef.
Hij had het hier dus gelezen, maar durft blijkbaar hier niet te reageren.

Groetjes Monica.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-06-11 - 14:32:25 send message to mootje

Hoi Dooren,

De bonte boeren had ik van hem dus meegenomen, want deze konden niet bij elkaar, had ie ook zelf niet lang gehad.
Hij moest ze dus apart houden.
Bij 1 van deze 2 heeft ie de ring ook verwijderd.
Dit was een ring van 2006, en daar de vogel duidelijk volwassen is...deugd dus ook niet.
Dit zag ik later pas, omdat het voor mij in feite niet interessant was hoe oud de vogel was, en of het een man, of pop was.
Komt toch in de woonkamer.

Ik heb Rico tegen dezelfde prijs terug gekocht, als wat de winkel eigenaar ervoor betaald heeft.
Is ook niet meer dan billijk natuurlijk.
Maar die eigenaar heeft Rico ook netjes apart gezet,en was verder zeer correct.
Kon ik ook aan de vogel merken, stapte zo bij hem op.
Reken bij dat bedrag nog 2 x 400 km (2 x 200 km. heen en terug) benzine, en het testen van mijn vogel (pbfd-polyoma).


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-06-11 - 14:33:00 send message to Daniel

Monica hoe is het trouwens met je uiltjes



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede