Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Actie tegen illegale wildvang Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Actie tegen illegale wildvang
Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-06-07 - 16:55:19 send message to Karel

Vandaag in het nieuws:

quote
Honderden vogels en eieren in beslag genomen
Uitgegeven: 7 juni 2007 15:54
Laatst gewijzigd: 7 juni 2007 15:55

DEN HAAG - Politie, justitie en de Algemene Inspectiedienst van het ministerie van Landbouw hebben tijdens doorzoekingen meer dan tweehonderd vogels, honderden eieren en twaalf vuur- en slagwapens in beslag genomen. De acties vonden plaats in Friesland, Groningen, Overijssel, Zuid-Holland en Limburg. Zes personen zijn aangehouden.

Dat maakte het Openbaar Ministerie in Den Haag donderdag bekend. Justitie verdenkt de verdachten van het langdurig en op grote schaal illegaal rapen van eieren om deze te laten uitbroeden.

Ook zouden zij jonge vogels uit nesten hebben gehaald om deze te verhandelen. De Flora en Faunawet verbiedt dat.

Pootringen

Om de dieren 'legaal te maken' zouden ze zijn voorzien van pootringen. De benodigde documenten zouden hierbij vals zijn opgemaakt. De vogels zijn ondergebracht bij een opvangadres. De verdachten zitten vast.

Bij de doorzoekingen werden ook meer dan duizend uitgeblazen eieren gevonden van beschermde vogelsoorten uit zowel Nederland als het buitenland.

Bovendien lagen bij de verdachten een aantal broedmachines en illegale vangmiddelen als netten en lijmstokken.

(c) ANP



De moraal voor de aspirant koper: controleer altijd de ringen/papieren en vraag de ouders even te mogen zien.
Dat is nog geen garantie dat het goed zit, maar als er geen ouders zijn, dan is dat op zijn minst verdacht.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2007-06-07 - 17:03:29 send message to Richard V

zie mijn post van een paar minuten geleden.

administrator, de mijne kan wel weg


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-06-07 - 17:04:15 send message to goulds

MMM ,je kunt bij mij vogels kopen als ik ze heb,maar dat wil niet zeggen dat ik je mee de kweekruimte in neem.Daar heb ik mijn eigen redenen voor,zoals overbrengen van ziektes en ongedierte(luis-mijt),inbraakpreventie,verstoring van broeden.

moet er dan onraad zijn bij mijn verkoopwaar??sad :(
je haalt een "foute"kweker al vaak zo eruit op zijn uiterlijk en eigengevoel.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-06-07 - 18:31:19 send message to pietparkiet 10

wat een gelul met je haalt de foute kweker er zo uit op zijn uiterlijk heeft ie een sticker op zijn kop met ik ben foute kweker wat een gelul we zijn niet allemaal even rijk dat we naar de kapper kunnen en een pak kan aanschaffen


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-06-08 - 16:34:44 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dan zal ik een betere mensenkennis hebben,maarre waar staat iets van sticker?? kapsel?? kleding??Geld??

Verder moet men beter lezen ik schreef" al vaak zo eruit " u maakt ervan "je haalt de foute kweker er zo uit " een woord kan wereld van verschil maken zoals je al ziet.

Maar normaal reageren kan en mag ook hoor.
Ga daarom na dit stukje ook met u verder niet in discussie.

Wel vreemd dat geld en vogels houden bij u heel dicht bij mekaar liggen gezien eerdere posts.

vr grt


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-06-08 - 18:33:09 send message to pietparkiet 10

ja nou en je mot toch geld verdienen met je vogels dat doen ze allemaal hier maar ik heb het hier nooit over geld verdienen gehad wel over dat de prijzen niet meer zullen veranderen maar je hoef met mij helemaal niet in dis te gaan dus hou nu ook maar je mond gr


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-06-08 - 18:52:45 send message to ParkietenPeter

Soms vraag ik mij af of dit nu echt nodig is?
We zijn toch volwassen onder elkaar?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede