Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakatoes leggen wel (bevrucht )maar broeden niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakatoes leggen wel (bevrucht )maar broeden niet
japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2007-05-29 - 16:46:12 send message to japenga

Ik heb een koppel kakatoes die met de leeftijd van 11 jaar nu voor het eerst gelegd hebben. Echter de pop broedt niet. Twee legsels met in totaal 5 bevruchte eieren (broedmachine en kalkeieren in het blok)maar pop zet na leggen 2/3 e ei niet door met broeden. Komt af en toe wel eesn kijken in het blok .Prachtig blok overigens (natuur)met 2 ingangen en de man is niet agressief. Wat te doen?


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-05-29 - 17:18:43 send message to Martien Strijdveen

Hallo
om wat voor Kaketoes gaat het,en een kunst ei is wel goed?
Maar ik zou er ook een onbevrucht ei in leggen van dezelfde grootte kun je zien of ze de eieren niet stuk maakt als je ze ooit terug gaat/kunt leggen
en een onbevrucht ei mag van elke vogel zijn ook van een duif (als die maar wit is)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-29 - 17:26:38 send message to mijnkaketoes.nl

japenga
Website Member
Posts :31

2005-10-11 - 14:30:10

--------------------------------------------------------------------------------
het betreft aanschaf van overjarig koppel kakatoes 2 1/2 week geleden.De particuliere verkoper heeft mij met fraai verhaal om de tuin geleid; vogels zouden al 5 jaar in bezit zijn en meerdere jongen hebben groot gebracht. Naar nu blijkt:vogels waren pas 3 maanden in bezit en er is nog nooit mee gekweekt. Ik heb deze week afspraak met advocaat om koop ongedaan te laten maken maar wil graag horen van ervaringen van andere kwekers


Betreft het deze kaketoes?????????????

Henk


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2007-05-30 - 16:57:58 send message to japenga

Inderdaad. Deze vogels (inca's) blijken dus uiteindelijk wel tot leggen over te gaan maar komen daarna niet meer in het blok.
Heeft iemand suggesties? Of is dit een blijvends stoornis?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede