Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat moet ik hier nu mee!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-28 - 00:07:46

vogels ook niet


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-28 - 09:18:01

Ik zou eerder een regel van adverteren instellen als: "Alleen persoonlijk handelen. Niet via de bank of via post. De zaak is pas bezegeld nadat de vogels gezien zijn". Dan voorkom je altijd problemen.

Verder zou ikzelf dit mail adres denk ik doorgeven aan de AID en hen voorstellen een transactie uit te lokken. Dit klink te verdacht, schuldig of niet.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-28 - 09:50:03

Het telefoonnummer wat er steeds bij staat is een Mobielnummer en staat geregistreerd in Cameroen.
Misschien een nieuwe stap van de nigeriaanse oplichters????????!!!!!!!!!!
http://www.numberingplans.com/?page=analysis


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-28 - 09:56:24

Nog éentje dan--
wij hebben hyacint macaw en eieren voor verkoop zij goed worden bedwongen en zeer gezond zijn de eieren zeer vruchtbaar en goed opgeslagen in onze moderne incubators als geinteresseerd contacteren
ons.

En dat alles voor maar 450 eurohappy :)


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 10:06:59

Heb inderdaad al gedacht om wat ik weet over deze handelaar, allemaal maar eens te melden bij de AID. Dan kunnen zij beslissen of ze er iets mee doen. In ieder geval zijn ze dan op de hoogte van deze zaak.

Ik heb ook een ip-adres. Ik weet niet of dit bruikbaar is, maar als het geen openbare computer betreft kan dit volgens mij ook nog wel veel informatie opleveren. Maar ik ben geen computerdeskundige dus ik zal deze vraag maar eens voorleggen op een pc-forum. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik ze wel even posten.

Om meer info los te krijgen kan ik die man wel even een bericht sturen, onder een valse naam welliswaar, zodat ik meer te weten kom over hem en zijn zaken.

Wouter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-28 - 11:46:10

Toch een kleine waarschuwing... Pas op, als het inderdaad dezelfde lui zijn als eerder met de erfenissen en megasommen geld, heb je te maken met echt grote criminelen.
Meld het bij de inspectie en laat het rusten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-28 - 11:48:26

We haden dezelfde gedachte. wink ;)

Zojuist gemeld.
Ben benieuwd hoe zij hierop reageren.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 15:46:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zojuist het volgende bericht naar de AID gestuurd. Over eventuele ontwikkelingen over de melding houd ik jullie op de hoogte.

Ik heb aanvraag gekregen om een advertentie op mijn website te plaatsen en wel met de volgende inhoud:

> Gezonde en goede kijken die ara papegaaien te koop, goed getrainde prat en temde met een mooie familie te leven, bevrijd van enig ziekte en bevrijd ook van het HN5 virus, deze vogels zijn wens die door ons getraind wordt om met kinderen en andere dieren deze papegaaien zijn bekwaam van commissaris van sociale zaken 4000 woorden te leven, zullen met een goed geventileerde kooi komen indien interesseerde, post ons steunen
>
>
> healthy and good looking talking macaw parrots for sale, well trained and tamed to live with a lovely family,free from any disease and also free from the HN5 virus, these birds are will trained by us to live with kids and other animals these parrots are capable of keeping 4000 words, will be coming with a well ventilated cage if interested do mail us back.


Ik twijfelde ten zeerste aan de praktijken van deze man en ben daarom een discussie gestart op een vogelforum.
Hieruit is gebleken dat deze man op veel plaatsen met deze advertentie adverteert. Bovendien is gebleken dat deze man niet alleen een handeltje heeft in Ara's, wat mits het met de juiste papieren gebeurt legaal is, maar ook in Kapucijneraapjes en dat is zonder enige uitzondering volgens mij bijvoorbaat al illegaal! Dit mag zo niet voorkomen in Nederland.

Na wat research op internet kan ik u de volgende gegevens verstrekken met betrekking tot de adverteerder. Ik heb besloten maar niet zelf op de advertentie in te gaan om meer info te krijgen. Dat laat ik eventueel aan jullie over.

Zijn (schuil)naam: Emmanuel
Zijn e-mailadres: nicholaspets@gmail.com
Ip-adres van de pc vanwaaruit hij mij gecontacteerd heeft: 195.24.194.1
Telefoonnummer: 00237 6320214
Geslacht: Man
(Schuil)adres: Carrifour obili
Postcode: 00237
Plaats: Douala
Land: Cameroon

Uit het telefoonnummer is inderdaad af te leiden dat dit nummer in Cameroon geregistreerd is. Verder is bekend dat dit een mobiele telefoon betreft.

Hier is de link naar de door mij gestartte forumdiscussie: http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=5989&recordnum=0

Een aantal advertenties van deze man zijn te vinden op:
- http://www.allerlei.nl/1669/
- http://www.wattedoen.be/emmanuel-61707.shtml
- http://www.openhandel.nl/dieren/vogels/39127/t,de_gezonde_scharlakene_ara_papegaai_te_koop/
- http://dieren.tweedehands.net/katten-toebehoren/capuchin-van-de-baby-aap-voor-een-huis.html (Niet zeker omdat onder een andere naam geadverteerd is, maar opvallend veel overeenkomsten in vertaal en schrijfstijl.)
- http://www.hannelore.be/toon.php?id=124821

Nog veel meer vindbaar, maar allemaal van dezelfde strekking. Opvallend is dat deze man steeds een ander adres opgeeft in zijn advertenties.

Ik heb zijn IP even nagetrokken en dit blijkt uit zijn ip-adres:

Network Whois record
Queried whois.afrinic.net with "195.24.194.1"...

% This is the AfriNIC Whois server.

% Note: this output has been filtered.

% Information related to '195.24.194.0 - 195.24.194.255'

inetnum: 195.24.194.0 - 195.24.194.255
netname: CAMNET-NETWORK
descr: CAMTEL and DATA COMMUNICATIONS NETWORK
country: CM
org: ORG-IA6-AFRINIC
admin-c: NED2-AFRINIC
tech-c: OF1-AFRINIC
status: ASSIGNED PA
mnt-by: CAMTEL-MNT
source: AFRINIC # Filtered
parent: 195.24.192.0 - 195.24.223.255

organisation: ORG-IA6-AFRINIC
org-name: CAMTEL
country: CM
org-type: LIR
address: Director General
CAMTEL
B.P. 1571
Yaounde
Cameroon
phone: +237 223 40 65
fax-no: +237 223 03 03
e-mail: registry@intelcam.cm
admin-c: NED2-AFRINIC
tech-c: OF1-AFRINIC
tech-c: JN1000-AFRINIC
tech-c: TAJJ1-AFRINIC
mnt-ref: CAMTEL-MNT
mnt-ref: AFRINIC-HM-MNT
mnt-by: AFRINIC-HM-MNT
remarks: data has been transferred from RIPE Whois Database 20050221
source: AFRINIC # Filtered

person: Nkoto Emane David
address: Director General of Cameroon Telecommunications (CAMTEL)
address: 20th May Boulevard
address: P.O. Box 1571 Yaounde
address: Cameroon
phone: +237 223 4065
fax-no: +237 223 0303
e-mail: camtel@camnet.cm
nic-hdl: NED2-AFRINIC
source: AFRINIC # Filtered

person: Ottou Francis
address: Cameroon Telecommunications (CAMTEL)
address: 20th May Boulevard
address: P.O. Box 1571 Yaounde
address: Cameroon
phone: +237 223 4065
fax-no: +237 223 0303
e-mail: francis.ottou@camnet.cm
nic-hdl: OF1-AFRINIC
source: AFRINIC # Filtered

Het is volgens mij wel eens interessant om een transactie of iets uit te lokken en proberen deze man op te pakken. Dit kan zo niet doorgaan! Ik vermoed dat hij maar een schakeltje is in een groot netwerk, maarja dat zijn maar vermoedens.

Mocht u nog vragen hebben, of meer willen weten over het een of het ander. U kunt mij via het opgegeven mailadres bereiken. Graag hoor ik de resultaten!

Met vriendelijke groet.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-28 - 16:14:36

Ik sluit me aan bij de opmerking van Ton. Kijk uit waar je aan begint, Wouter!!


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 16:23:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja kijk uit waar je aan begint... Als niemand iets doet wordt er dus nooit actie ondernomen!
Vind het fijn dat jullie mij waarschuwen voor misstappen, maar zoals al aangegeven heb ik de zaak (gedeeltelijk anoniem) bij de AID gemeld en geef ik het daarmee uit handen aan de pro's.
Verder weet deze man niets van mij, ik heb hem niet gemaild, op internet geef ik nooit gegevens van mezelf.

Wouter.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-28 - 17:33:00

Je kunt dit anoniem door geven aan de sites waar die staat. dan kunnen ze hem bannen

Henk


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 17:38:09

Doe nog maar even niet... kan als bewijslast dienen. De AID is gaat ermee aan de slag, dus als die advertenties inene allemaal weg zijn hebben we er niet echt veel aan.

Wouter.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-28 - 18:41:54

blijven dromen doen er echt niks mee


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-28 - 18:49:35

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

"Blijven dromen doen er echt niets mee."

Daar heb ik niet zoveel twijfels bij. Ik denk dat de klachten stuk voor stuk worden doorgenomen. Zien ze er een zaak in dan gaan ze er wel mee aan de slag. Als ze denken dat het niets oplevert dan zullen ze het laten waaien.
Voorlopig ga ik er vanuit dat deze klacht serieus genomen wordt, ze zijn er niet voor niets. En anders speel ik het via de LID. Op aandringen van de LID gaan ze waarschijnlijk wel overstag.

Wouter.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-28 - 18:54:05

Ik ben gaan neuzen in de Franstalige verkoopsites en heb verkoop gevonden van Capucijneraapjes, Saïmuri, makaken en chimpanzee's!
Dat gebrekkig Nederlands heb ik in Franse versie teruggevonden: enkele taalkundige uittreksels en het gaat hier over de verkoop van baby capucijner aapjes.
'augmente avec rien mais AMOUR'
Correct Frans : 'élévé avec rien que de l'amour' of 'éléve en plein amour' (opgevoed met niets dan liefde).
Mijn Engelse vertaling : 'raised but nothing with love'.
Verder heeft de persoon het over 'diaper qualifie', 'diaper' is het Engels voor luier.
Nog verder schrijft hij 'garantee de santé'; 'garantee' is Engels; het Franse equivalent is 'garantie.
Er zijn nog van die Engelstalige woorden middenin Franse zinnen en sommige zinnen zijn gewoon zoals dat Nederlands: onbegrijplijk.
Ik heb de E-mail en het telnr genoteerd alsook de complete tekst van de advertentie.
Er is nog een andere advertentie die in die richting gaat.
Dit is iets voor mensen die de dienst uitmaken maar waar zijn ze?
Sorry dat dit nu over die apen ging. Ik besef heel goed dat het idem is met de vogels.
Ik kijk vanavond naar de eerste aflevering van Springwatch op BBC2 om 21 u op de boerderij van Devon. Babyaapjes die graag mee TV kijken samen met de kinderen...het wordt me iets te veel!
Christine.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede