Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > klimplant blauwe regen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : klimplant blauwe regen
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-05-26 - 13:05:43 send message to Dennis Fr.

is de klimplant blauwe regen giftig voor papegaaien.ik wil deze achterthuis planten maar als deze de voliere binnen zou groeien kan ik dan problemen verwachten?ik heb wel gelezen dat ie giftig is maar geld dat ook voor papegaaien want echt duidelijk kan ik het niet vinden

M.v.g Dennis


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-26 - 13:18:09 send message to mijnkaketoes.nl

Dennis

Ik weet niet of ze voor papegaaien giftig zijn. Wat ik wel weet is dat ze voor kinderen giftig zijn. Dus met een kleine op komst zou ik er maar niet aan beginnen.

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-05-26 - 13:23:30 send message to Dennis Fr.

Hallo Henk

bedankt voor je snelle andwoord dan gaat die plant meteen niet door.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2007-05-26 - 13:34:52 send message to Fokke

Blauwe regen en gouden regen zijn zeer giftig


http://home.12move.nl/~sh373848/plantbody.html


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-27 - 19:02:00 send message to theelepeltje

Als je je kinderen genoeg te eten geeft zullen ze vast niet van de Blauwe regen gaan snoepen :P


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-05-30 - 22:54:34 send message to Guust

Heb zelf een vogelkooi tussen de blauwe regen hangen. Eerst Mozambiquesijsjes die er gretig van aten, nu kanaries. Had het eerst volledig afgesloten met glasplaat, maar er komt toch ergens een takje tussendoor. Toen ik zag dat de vogels ervan aten, en blijkbaar niets aan overhielden heb ik links de glasplaat weggehaald. Nu wordt het enkel nog netjes langs het gaas door de kanaries weggesnoeid. Liggen momenteel met nest en alles gaat perfect.
Opgelet! Ik geef hier géén garantie, maar ik kijk er niet meer naar...
Zelfs de bloemen (blaadjes waaien soms tegen de kooi) worden binnen getrokken en aan gefrutsteld. Heb wel de indruk dat ze de bloemetjes niet opeten.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-05-30 - 23:07:16 send message to vlindervogel

Ik dacht altijd dat enkel de zaden giftig waren, bij mij eten ze wel eens van de blaadjes.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-31 - 08:32:52 send message to ParkietenPeter

quote
Als je je kinderen genoeg te eten geeft zullen ze vast niet van de Blauwe regen gaan snoepen

Dat we daar niet eerder aan dachten laugh :D
Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt?

Nu is het grote probleem met wel/niet giftige planten dat er weinig gedegen onderzoek gedaan is naar de invloed van plkanten op onze vogels.

Een plant die voor de mens giftig is, en daar zijn er genoeg van en weet men ook, hoeft zeker niet giftig te zijn voor dierne. Die planten worden echter wel opgenomen op de lijsten met giftige planten en wekt zo enige verwarring.

Ik heb op mijn pagina een lijst opgenomen met planten die bewezen giftig zijn en een lijst van planten die op elke lijst voorkomt maar waar niemand nog een onderzoek van heeft kunnen aandragen.

Voorkomen is beter dan genezen, en sommige van ons hebben "giftige" planten al jaren in de voliere staan. Zo ook met de Wisteria Sinesis (blauwe) en de Laburnum Anagyriodes (gouden regen).


R.a.rook
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-05-31 - 20:16:44 send message to R.a.rook

ik zou het niet doen.
Onze buren hebben een blauwe regen. telkens snoei ik die bij, als deze over de schutting komt.
Vorig jaar zomer, even niet snel genoeg erbij.
Resultaat: een aantal dode parkieten.
En een andere oorzaak kon ik niet bedenken, dus nu ben ik er zeer alert op.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-31 - 20:30:17 send message to mijnkaketoes.nl

Beste mensen.

Ik heb vroeger een klein kind opgenomen in het ziekenhuis waar ik toen werkte. Deze had gesnoept van de blauwe regen. Ik hoop zoiets nooit meer te zien of mee te maken.

Henk


Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-06-01 - 11:59:27 send message to Miranda__

Grote delen van de blauweregen zijn giftig, namelijk de takken, de peulen en de zaden. Het gif veroorzaakt heftige spiersamentrekkingen en kolieken met bloedverlies. bloedwateren, ademhalingsmoeilijkheden en hartstoornissen. Planten,bomen en kruiden verdiep ik mij vaker in. Dat is een hobby van mij, vandaar. Maar als mens zou ik mij daar niet aan wagen. Misschien dat zomige vogels in combinatie met een zaad of een mineraal dat in voer aanwezig is er wel tegen kan. Maar ik zou geen risico nemen. Bij vergiftiging. actieve kool toepassen. Groetjes...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede