Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraag ivm bruinkoppapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraag ivm bruinkoppapegaaien
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-05-20 - 18:53:07 send message to afican parrot

Hallo, ik heb een jong van mijn koppel bruinkopjes dat maandag is uitgevlogen. Nu is de pop vrijdag terug beginnen leggen. Wat moet ik doen met het jong? Ik ben bang voor agressief gedrag tegenover het jong. Deze komt wel niet meer in het blok. Wie weet raad?


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-05-20 - 19:56:17 send message to basbr_94

ik denk het niet dat ze agressief aar het jong toe zullen zijn , mijn valkparkieten doen dit ook niet de pop heeft nu weer 4 eitjes en 3 jongen op stok maarjah het zijn niet de zelfde vogels natuurlijk , maar ik denk het niet
groetjes Bas


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-05-20 - 22:16:13 send message to Rogert

Ik denk dat bas wel gelijk heeft. Terwijl de man nog bezig is met het opvoeden van de jongen zijn de poppen vaak al weer aan het broeden. Zodra de jongen zelfstandig zijn en de man zich met het volgende nest gaat bemoeien kun je de jongen er vanaf halen. Dat is ook vaak het moment dat de man ze weg jaagt.

Bij veel soorten die veel nesten per jaar hebben werkt dit over het algemeen wel het zelfde (uitzonderingen nagelaten)


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-05-21 - 09:15:11 send message to afican parrot

Poicephalussen hebben normaal gezien 1 of maximum 2 nestjes in een jaar (uitzonderingen zijn er altijd) maar deze volgen elkaar nu zo vlug op. De man waar ik ze gehaald heb zij dat ik het jong best afneem want als de man agressief word is het jong in korte tijd dood.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede