Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vliegjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vliegjes
Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-05-19 - 08:45:49 send message to Miranda__

Hallo, even een vraagje. Ik heb in huis een kamerfoliere met wat vinkjes en een kanarie. En nu zag ik vanmorgen, bij het hok kleine vliegjes op de muur zitten. Kan het zijn dat dat uit het hok komt, en behoor ik de vogels een kuurtje te geven voor wormen of iets dergelijks? is daar dan een universeel middeltje voor? Ik ben er namelijk zeker van dat die vliegen niet van buiten komen. Groetjes Miranda


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-05-19 - 09:23:21 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als het hele kleine vliegjes zijn kunnen het fruitvliegjes zijn welke op het gevallen fruit gaan zitten en daarin hun eitjes leggen.Deze komen dan bijna allemaal gelijk uit en zitten dan in en rond de kooi.Ook als het andere vliegen zijn komen ze waarschijnlijk van je voliérebodem.
Hier helpt maar één ding tegen en dat is je kooi goed schoon maken en schoon houden dan zal je zien dat ze vanzelf verdwijnen.

Groeten Meyerwink ;)


Miranda__
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-05-19 - 10:10:39 send message to Miranda__

nee, fruitvliegjes had ik herkent. Ik bel me dierenarts wel even. bedankt in ieder geval


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-05-19 - 10:53:55 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
En nu zag ik vanmorgen, bij het hok kleine vliegjes op de muur zitten. Kan het zijn dat dat uit het hok komt, en behoor ik de vogels een kuurtje te geven voor wormen of iets dergelijks?


Als je vliegjes bij je kooi ziet zitten hoef je niet gelijk je vogels een kuur te geven tegen wormen.

Vliegjes komen ergens opaf of ze komen ergens vandaan(mest). Probeer te vinden waar ze vandaan komen of waar ze opaf komen en los dat op zodat ze verdwijnen.

Dat zijn niet je vogels zelf.

Groeten Meyerwink ;)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-05-19 - 14:31:08 send message to Rogert

Tja, erg vervelend maar voor de vogels misschien wel een erg lekkere aanvulling op hun dieet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede